Brojke zaraženih ponovno rastu, svako malo susretne nas i potres, a dileme oko cjepiva mijenjaju se iz dana u dan. U strahu ste? Niste jedini.

Samo što nismo pomislili da je pandemija iza nas, da nas čeka nešto bezbrižnije ljeto, brojke su ponovno narasle. Cijepljenje se odvija kao u nekom ‘slow motion’ filmu, a potres vreba iza ugla. Treći val pandemije možda je čak i najstresniji do sada. Jeda od razloga svakako je pandemijski zamor, izraz koji je potvrdila i Svjetska zdravstvena organizacija. Umorni smo, odustajemo od svega, pa se opet ustajemo i borimo s izazovima ispočetka.

Mogli bismo reći da je život uvijek izazovan, ali uistinu se radi o okolnostima koje nitko od nas ne pamti, čak i onima starijima i iskusnijima ovo je potpuno nepoznato i novo. Tako su strah i neizvjesnost postali naša svakodnevnica, poput doručka ili ručka. Kako ih ipak ne bi konzumirali stalno i često (i pomalo se već navikli na njih), slijedi nekoliko smjernica kako se lakše nositi s emocijama koje možda još uvijek prolazite.

Sada i ovdje

Kada svu pažnju dovedete u sadašnjost, lakše ćete se nositi sa strahom od budućnosti. Možete se poslužiti s malim trikom i jednostavno početi  nabrajati sve lijepe stvari oko vas. Od lijepog vremena, udobnog doma, udobne odjeće, dobrog filma ili ljudi s kojima ste okruženi. U trenutku kada se krenete osjećati da vam je svega previše, izdvojite pet minuta za ovu jednostavnu vježbu.

Vizualizacija

Može vam pomoći i da u mislima otputujete negdje gdje je bolje, vaše omiljeno mjesto na koje volite otputovati, grad koji obožavate ili jednostavno vizualizirajte bolju budućnost. Slobodno zatvorite oči i fantazirajte – sjetite se kad ste to radili kao klinci.

Preusmjerite misli

Nekome će za to biti dovoljno sat vremena trčanja, ili bilo kakve tjelovježbe, netko će se baviti nečim kreativnim, pa čak i kuhanjem, ali od iznimne je važnosti da uopće znate što vam gasi i preusmjerava moždane vijuge. Mozak je organ kao i svaki drugi, a misli su samo nusproizvod naših emocija i hormona. Sasvim je u redu ponekad ih potpuno isključiti.

Saznajte koji je izvor

Možda vas ustvari brine nešto potpuno drugo, strah i anksioznost mogu se javiti iz niza razloga, a aktualni događaji samo su ih dodatno pojačali. Probajte sa zapisivanjem emocija i postavljanjem potpitanja. Finalni odgovor bi vas mogao iznenaditi i onda ćete barem znati čime se detaljnije pozabaviti.