
Ako ste ikada osjetili grižnju savjesti jer ste na putovanju preskočili popularnu atrakciju, odustali od cjelodnevnog razgledavanja ili odlučili ostati u hotelu umjesto da maksimalno “iskoristite dan”, niste jedini.
Moderni turizam često je prožet FOMO mentalitetom (fear of missing out), odnosno idejom da stalno moramo nešto vidjeti, iskusiti, zabilježiti i podijeliti. No u posljednje vrijeme sve više putnika okreće se suprotnoj filozofiji, odnosno JOMO putovanjima koji se temelje na konceptu “joy of missing out”.
Što je točno JOMO i zašto je zanimljiv?
Za razliku od FOMO pristupa, koji nas tjera da neprestano jurimo za najboljim iskustvima, JOMO naglašava osobno zadovoljstvo, prisutnost i svjesno biranje onoga što nam doista treba, čak i ako to znači da nešto “propuštamo”. U prijevodu na putnički jezik, JOMO znači da nije nužno vidjeti sve znamenitosti, imati ispunjen raspored od jutra do mraka ili posjetiti sve lokacije koje se pojavljuju na Instagramu. Umjesto toga, JOMO poziva na usporavanje, jednostavnost i autentičan doživljaj destinacije. To može značiti dugo sjedenje u kafiću ili beach baru, šetnju bez cilja ili odluku da ostanete cijeli dan na istoj plaži. Jer JOMO nije lijenost, već svjesni izbor da slijedite vlastiti ritam umjesto klasičnih očekivanja.
View this post on Instagram
Zašto se sve više ljudi okreće JOMO načinu putovanja?
U vremenu kada se i odmor pretvara u natjecanje; tko će više toga vidjeti, bolje zabilježiti i podijeliti na društvenim mrežama, sve veći broj putnika osjeća umor od pritiska da stalno budu aktivni, zanimljivi i prisutni online. Zasićeni pretrpanim feedovima i usporedbama, sve češće biraju putovanja koja ne traže dokazivanje, već donose stvarni osjećaj mira. Tako umjesto trčanja za atrakcijama, u fokusu je vlastiti doživljaj; sporiji ritam, manje planiranja i više trenutaka koji se ne dokumentiraju.
No, JOMO način putovanja ne znači da je sve neplanirano, već da je fokus na tome kako se osjećamo, a ne na tome što “moramo vidjeti”. U tome i leži ljepota ovog trenda: ne radi se o tome koliko ste toga vidjeli, već koliko ste zaista uživali.
View this post on Instagram
Foto: Instagram/@margauxbtn