Da su Hrvatice lijepe svjedočiti će svak’ tko je makar jednom posjetio našu malu domovinu, da smo srčane znaju svi koji su s nama imali posla, a ove zime je to doznalo više od 2,5 milijuna ljudi diljem svijeta primijetivši i zaprativši jednu hrvatsku navijačicu. Sviđa li vam se ili ne, vaša je stvar, ali ova je djevojka ostvarila svoje snove i ima brojke koje to dokazuju. Možemo li svi za sebe reći isto?

Svaka djevojčica ima svoje snove. Jedne bi bile doktorice, druge učiteljice, treće detektivke, pokoja bi bila znanstvenica, a ima onih koje sanjaju blještavije. U svojim su snovima slavne, nastupaju na pozornicama obasjanim reflektorima, publika aplaudira, snimaju ih kamere, gledaju ih na televiziji dok one plešu, pjevaju, glume. Rastu opijeno gledajući zvonkost animiranih heroina, nježnu bjelinu ljepote balerina, savršeno koreografirane nastupe slavnih izvođačica u šarenim, šljokičastim kostimima, sa savršenim frizurama i šminkom.

Čini se da te lijepe tete svi vole i da one imaju sve što požele. Male nožice skakuću pred televizorima u ritmovima popularne glazbe, njišu bokovima, mašu ručicama profesionalno fotogeničnog izraza lica kao da to rade još od prošlih života. Ukućani ih razdragano i s ponosom bodre i snimaju. Kasnije će se snimati same i snimke dijeliti na Tik Toku zajedno s prijateljicama iz razreda u grupi koju su nazvale „Shiny stars“.

Kako stasaju, osvješćuju da ih darovane vokalne sposobnosti vjerojatno neće vinuti u željene visine, da unatoč sjajnim glumačkim izvedbama mučnine koje su ih spašavale od testova iz matematike, Akademija ipak traži ili nešto više talenta, ili jačih veza pa precrtavaju i san o velikim platnima, premijerama i festivalima. Pristajući na kompromis dosadne ekonomije ili grafike, obilaze modne agencije u nadi da će poput Irine biti otkrivene za visoku modu i svjetske kampanje skupih parfema. Kada se i taj mirisni oblak raspline, i kad od neba mogućnosti ostanu domaće, niskobudžetne reklame za trgovačke lance, ostaje im natjecanje za bilo koju Miss, samo treba ostati svoja i nasmiješena što će vrijediti barem titule simpatičnosti.

Ali sreća prati hrabre i ustrajne, i ako imaš nos za priliku i osjećaj za timing, velike su šanse da ćeš uspjeti. Sve što te smetalo ispravila si, doradila, popunila i spremna si raširiti krila. U poduzetničkom duhu, uz zrnce egzibicionizma, iskoristila je naša navijačica internet kao svoju tvrtku, aplikacije kao suradnike, pratitelje kao klijente, mediji su postali poslovni partneri, a sve to dovodi i investitore. Poslovni je model prilično jednostavan i provjereno isplativ: ogoliti se, izložiti svoju raskoš i pokoriti svijet! Što se tiče prilike, ambiciozna djevojka brzo je shvatila da tamo gdje su nogometaši, ima i potreba za navijačicama, samo se treba istaknuti. A kad, ako ne na Svjetskom prvenstvu? Nemojte sada pomisliti kako je to površno, tupavo ili neozbiljno jer danas je to legitiman business. Uspjelo je Kim i svim njenim sestrama, zašto ne bi i hrvatskoj navijačici?

Pripremio je tako ovaj cvijetak s našeg proplanka za Svjetsko nogometno prvenstvo 2018. niz adekvatnih kostima, rekvizita i ostale radne opreme. Atraktivna je dugokosa crnka tog ljeta privukla pažnju 85.300 pratitelja inkasirajući titulu influenserice. Posao je procvjetao i do 2019. bila je na 115.000 pratitelja, a pratitelji su novac tvrde oni koji znaju. Novac nosi putovanja, rajske destinacije pješćanih plaža, poznanstva s drugim slavnim osobama, svečane prigode i sexy haljine, sve o čemu je jedna djevojčica sanja, njoj se pretvorilo u stvarnost. „Energy is everything, thanks God for mine & life is to short to go slow“ kaže ona u jednom statusu, stojeći iza svojih riječi u super sexy izdanju. Ljeto 2020. zaokružuje broj pratitelja na Instagramu na 200.000, a 2021. već je na više od duplih 450.000. Nova godina donosi novu priliku, ovog puta odvevši ju u Katar.

Konzervativna muslimanska zemlja, uvriježeno strogih pravila za lifestyle žena, meka je za privlačenje pažnje oskudnim načinom odijevanja slobodoumne i provokativno raspoložene kršćanke. Taj se pristup pokazao isplativim jer je već od prvog dana prvenstva naša navijačica postala žena koju se najaviše spominje. Ni WAGsice kojima je stalo do popularnosti s tovom se popularnošću ne mogu mjeriti.

Kreće okupacija obožavatelja željnih foto uspomene, tog digitalnog suvenira uz kojeg će se u intimnom trenutku prisjećati trenutka kada su je na djelić sekunde imali pored sebe, evocirati miris njene svježe oprane kose koja im je takla rame dok su je okidali mobitelom, a istovremeno kreće i rat komentara, pokuda i pohvala, ljubavi i mržnje. Vrijeđanje, omalovažavanje, sprdanje, žaljenje stvarno i lažno s jedne, i hvalospjevi, komplimenti i podrška s druge strane. U tom ratu oružje su riječi, predvidljivo grube, ljubomorno tupe i pogibeljno ogorčene. Pišu ih kao statuse, kao komentare, pišu pa brišu, pišu i članke, vijesti, crtice, komentare o našoj navijačici, spremno svojom kapljom pomažu tkati uspjeh sada već svjetski poznate navijačice.

U skrivenom kutku svakog od nas spavaju niske strasti koje je ona budi i koje sada nezadrživo srljaju u rasprave, u fantazije zbog kojih mediji zadovoljno trljaju ruke i to svjetski mediji. Posvuda i na svim jezicima širi se priča o oskudnim kockastim odjevnim kombinacijama koje jedna hrvatska navijačica jako dobro nosi, a ona svojim bisernim osmjehom daje intervjue, golica maštu kako ozbiljnih informativnih medija, tako i tabloida pa sve do Playboya.

Možda je sve ovo što joj se događa i više no što je nekoć sanjala, ali postigla je uspjeh kakav je željela. A uspjeh je relativna stvar i svakom znači nešto drugo, ne postoji pristup koji odgovara svima, samo postoji lakši i teži način kako postići taj cilj. Jedna mlada žena uživa svoj novopečeni status svjetskog celebrityja, ne mareći za mišljenja običnih malih ljudi čija očekivanja su ionako neispunjiva. Što uopće mali čovjek očekuje, uvijek sve kontra: kada je veliko, da je malo, kada je daleko da je blizu, kada je bogato da je siromašno, kada je siromašno da je bogato, kada je malo da je veliko, da je daleko kada je blizu, da je crno bijelo, noć dan, da može sve, ali bez ikakve odgovornosti.

Toliko smo dojki i guza već vidjeli, a opet svake novootkrivene samo povećavaju interes strasti. I to će sposobna poduzetnica, nadam se, dobro naplatiti. A napatiti danas možeš sve pa i vodu u kojoj se kupaš, nošene gaćice, pramen kose i kap krvi kada 2,5 milijuna ljudi prati sve tvoje objave. Lagan je to i trenutno najtraženiji posao na svijetu. Ne vjerujte meni, pitajte djecu u osnovnoj školi što žele biti kada narastu. Posao je to za koji te nitko ne pita CV, nema šefova ni uprave, nema kartica za cvikanje pri dolasku i odlasku, nema radne odjeće ni aljkavih kolega; ne sjediš u uredu za kompjuterom, niti stojiš na nogama u radioni osam sati svaki dan čekajući 15. u mjesecu da ti na račun sjedne smiješna cifra od koje ti se plače.

Pepeljugo, internet daje priliku da od ničega postaneš heroina, od gastarbajterskog pačeta najseksi svjetski poznata navijačica. Imaš smartphone, ubaciš poneki egzotični detalj poput zlaćanog pijeska što se lijepi za kožu vlažnu od mora i masnu od kokosovog ulja dok slane kapi svjetlucavo klize niz dugu kosu preko ramena do vrška bradavica i klijenti će se postrojiti kao vojska, brandovi te primijetiti i svi zajedno željeti nešto raditi s tobom. I bit će tako dokle god budeš inspirativna, ili dok se ne promijene pravila društvenih mreža, ili dok ne dođe mlađa, luđa, još ljepša. Zato, navijačice naša, dok si još u cvatu, naplati sve što se naplatiti može i smišljaj strategiju tranzicije businessa u neke nove smjerove. Mlađe neka uče i neka pati koga smeta.

 

Foto: Alex Grimm/Getty Images