Ne znamo volimo li više komade njezinog brenda Rotate Birger Christensen ili osobni stil naše sugovornice Thore Valdimars, no sigurno je jedino da smo jako sretni što je pristala s nama popričati o oba aspekta njezinog modnog života. Ispričala nam je sve o počecima brenda, novoj kolekciji, te otkrila tajne svoga fenomenalnoga stila.

Izreka kaže da je bolje ne upoznati svoje idole, jer ćemo se vjerojatno razočarati u njih. Moj super ugodni Zoom razgovor s Thorom Valdimars, čiji stil i rad pratim i obožavam već godinama, dokazao je upravo suprotno. Thora je iznimno simpatična i draga, te je u svojem prenatrpanom rasporedu odvojila vremena da detaljno s hrvatskom Grazijom popriča o svojim modnim počecima, osnivanju brenda Rotate Birger Christensen, upoznavanju s partnericom i prijateljicom Jeanette Madsen, te svom osobnom stilu. Rođena Islanđanka, Thora je u Dansku došla s četiri godine, te već u mladoj dobi otkrila ljubav prema modi, koju je razvila kroz studiranje u Londonu te dugogodišnju karijeru modne urednice i direktorice. Kroz Instagram i popularnost street style fotografije postala je međunarodno poznata po svom odličnom stilu, a dosadašnji vrhunac svakako je brend koji vodi s prijateljicom i kolegicom Jeanette. U superzanimljivom razgovoru koji slijedi, pročitajte sve o njezinom životnom putu, ali i o najnovijoj kolekciji brenda koju je ovoga ljeta predstavila u Kopenhagenu!

Započnimo s najnovijom kolekcijom. U kolovozu ste predstavili svoju posljednju kolekciju, za proljeće/ljeto 2024. Kako je bilo, gdje se održala revija, koja je bila tema kolekcije?

Ja i Jeanette smo jedan dan sjedile u hotelu u Parizu, i pričale o tome kako hoteli ponekad znaju biti jako ekstravagantni, s bogatim zastorima, kićankama. To je bila početna inspiracija. Kad smo se vratile u Dansku i razmišljale o tome gdje bismo mogli predstaviti kolekciju, odabrali smo Hotel D’Angleterre, koji je najikoničniji hotel ovdje u Kopenhagenu, jednostavno je odgovarao moodu kolekcije. Tema kolekcije je zapravo walk of shame, izlazak iz hotelske sobe ujutro nakon dobrog provoda, u muškoj košulji. Kolekcija je miks tog hotelskog glamura i londonske grunge scene iz devedesetih. Sviđa nam se estetika toga doba, kada su bili uzimali muške elemente, poput košulja i kravata, i miješali ih sa ženstvenim komadima, poput čipkastih haljina. Mi smo kroz našu kolekciju to htjeli učiniti još modernijim, provukle smo tu inspiraciju kroz naš Rotate svemir. Omiljeni komadi kolekcije su mi komadi od latexa s cvijećem te šljokičaste haljine s volanima od tila.

Sada smo usred sezone jesen/zima 2023./2024. Recite nam nešto o toj aktualnoj kolekciji, koju ste predstavili na superzabavnoj reviji na kojoj se pojavila i glumica Lisa Rinna. Kako ste došli do nje?

Ta je kolekcija u klasičnom Rotate stilu. Prepuna je divnih cvjetnih uzoraka, savršena za party sezonu. Puno šljokica, dosta crne boje, pa je malo suptilnija, a vrhunac je bio look koje je nosila Lisa Rinna, s velikom leopard bundicom. To je bio baš poseban moment. Ja i Jeanette nismo pratile “Prave kućanice s Beverly Hillsa“, ali su nam svi govorili da ona često nosi naše haljine u emisiji, sama ih kupuje te da ih često objavljuje na Instagramu. Pošto nismo pratile emisiju, nismo zapravo niti shvaćale kolika je njezina popularnost. Kada smo razmišljali o castingu za reviju, sjetili smo je se, činilo nam se prirodno da bude dio revije, jer je fan brenda. Pitali smo je, i odmah je pristala.

Da, primijetila sam da je inkluzivnost dosta prisutna na Copenhagen fashion weeku, mnogi brendovi, pa i vi, na revijama uključujete modele svih dobi i građa tijela. Koliko vam je to važno?

To nam je jako važno od samog početka. To je sad već postao dio našeg DNK-a, i za kampanje i revije uvijek odabiremo raznolike modele.

Kako biste opisali estetiku brenda? Započeli ste s party haljinama…

Rotate djevojka voli se isticati, biti u centru pažnje. DNK brenda definitivno je i dalje party, haljine su nam u fokusu, ali se širimo i na dnevnu odjeću, s Rotate Sunday linijom i traperom. Važno nam je da sve komade prožima ta specifična Rotate estetika, pa iako je neki komad naizgled jednostavan, uvijek ima taj Rotate poseban detalj, koji je teško definirati, ali se lako prepozna. To je taj poseban kroj, print ili boja po čemu ćete prepoznati da je to Rotate komad. Sve je u silueti.

Vratimo se na početak. Kada ste otkrili svoju ljubav prema modi?

Počelo je kad sam bila jako mala, imala sam stariju sestru koja je uvijek bila jako stylish, pa sam je voljela gledati, uvijek je bila sjajno obučena, pratila trendove. Ona je uvijek kupovala modne časopise, pa sam ih i ja znala prolistati i oduševila se. Vidjela bih neku boju ili siluetu u časopisu, a onda bih otišla do vintage dućana ili H&M-a i pronašla slične komade te kreirala vlastiti look. Kad sam imala trinaest godina, imala sam prijateljicu koja je bila pjevačica, i ona je jedan dan rekla: zašto ne postaneš stilistica, nitko ne slaže outfite kao ti. I pomislila sam, zašto ne?

Jeste li studirali modu?

Da, studirala sam na London University of the Arts, smjer Fashion and retail management. Tamo sam naučila i modni, ali i poslovni dio. To je bilo odlično vrijeme za studirati na tom fakultetu, bilo je toliko kreativnosti, toliko novih stvari za otkriti, zanimljivih ljudi. Radila sam kao personal stylist u Topshop dućanu, a nakon toga radila sam castinge za tjedan mode, upoznala razne aspekte mode. London je imao veliki utjecaj na mene- tamo je dopušteno miješati trendove, boje, uzorke, što god želiš. Ovdje u Kopenhagenu ne eksperimentiramo toliko. Moju ljubav prema eksperimentiranju modom sam otkrila upravo tamo, te je spojila sa skandi minimalističkom estetikom koju sam imala prije toga.

Dugo ste radili kao modna urednica. Kako je to počelo, razvijalo se?

Rodila sam sina dok sam bila u Londonu i prekinula sam s njegovim ocem, pa sam se vratila u Dansku. Nisam imala posao, ali sam znala da želim raditi u nekom časopisu. Radila sam besplatno 6 mjeseci kao asistentica u jednom časopisu, i nakon toga su me kontaktirali iz muškog modnog časopisa Euromana, te sam tamo radila godinu i pol. Nakon toga sam bila modna urednica u časopisu Costume Magazine tri godine, i nakraju napredovala u modnu direktoricu. Tamo sam upoznala i Jeanette (Madsen). Što smo se više upoznavale, shvaćale smo da imamo toliko zajedničkog: isti smo horoskopski znak, majke su nam rođene na isti datum, a i obje smo postale majke dosta rano, u 25., pa nas je i to zbližilo. Drago mi je da sam dobila sina tako rano, iako je bilo i teško naravno, jer mi je on dao ravnotežu u ovom modnom svijetu koji zna biti tako hektičan. Te godine bavljenja stilizmom mi pomažu i danas kad kreiram kolekcije jer odmah razmišljam u lookovima, kako bi nosila neki komad, stilizirala ga.

Brend stalno raste, prisutni ste u preko 450 dućana diljem svijeta, širite se, imate nove linije: Rotate Sunday, vjenčanice, kupaće kostime… Koliko Vam je teško pratiti taj rast, s poslovne strane? Je li Vam pomoglo to što ste studirali?

Da, totalno! Svaki dan učim, a i zbog svog studija stvarno me zanima i ta poslovna strana, ne samo dizajnerska. I uvijek pokušavamo napredovati, mijenjati se. Birger Christensen, pod okriljem kojeg je naš brend, počeo je prije 150 godina kao krznarska kompanija, najveća u Danskoj. Zatim su bili zastupnici za Chanel i Hermes u Danskoj, bili su i najveći multibrand dizajnerski dućan. Htjeli su nešto novo, pa su nam se javili i zajedno smo pokrenuli brend. Ni oni ni mi nismo zamišljali ovakav uspjeh, i zajedno učimo i rastemo. Biti pod okriljem tako velike kompanije jako nam je pomoglo i olakšalo stvari. Puni smo planova, ali zasad još ne mogu otkriti detalje. Htjeli bismo otvoriti i vlastite dućane, držimo fige!

Dok ste još bili urednica, počela je ludnica oko street style zvijezda, i sami ste postali jedna od njih, influencerica sa 124 tisuće pratitelja. Postali ste globalno poznati. Kako je to utjecalo na Vas?

To je tako laskavo, drago mi je da imam tu nekakvu platformu, ljude kojima se sviđa moj stil. A i to je komplementarno mojem poslu dizajnera, jer kako uvijek razmišljam o tome kako nositi naše kolekcije, to mogu pokazati preko Instagrama, vidjeti što funkcionira, što ne, a i razumjeti kako naši fanovi nose komade. A i popularnost koju smo imale preko društvenih mreža nam je naravno pomogla i oko osnivanja brenda. Upoznali smo predstavnike kompanije Birger Christensen jer su nas primjetili preko Instagrama, a i brojni dućani poput Net-A-Portera, Mytherese su nas u to vrijeme zvali na sastanke, i svima smo pričali da pokrećemo brend, što je pomoglo. Kao i influencerima, ljudima koje smo znali iz industrije. Naša mreža poznanika svakako je pomogla rastu brenda. U modi je network koji imaš jako važan. Naši prijatelji influenceri su odmah podržali brend, nosili odjeću, došli na revije.

Moramo se nakraju dotaknuti i Vašeg stila. Kako biste opisali svoj stil? Koji su Vam omiljeni komadi? Koje dizajnere volite nositi, osim Rotate naravno?

Volim kad je u outfitu dobar miks: mora biti ženstven, mrvicu edgy, mora imati bar neku boju u sebi. Classic, egdy, sporty bile bi tri riječi kojima bih opisala svoj stil. Sa ženstvenom notom. Volim bomber jakne, volim sportske komade, miješati ih sa ženstvenim komadima. Oversized silueta, nošena s nečim seksi, naprimjer crop topom. Od Rotate komada volim naše bomberice- imam ih u svim bojama. Volim i Rotie hlače, te naše mrežaste komade. Kao i našu Miki haljinu iz naše 2019. kolekcije, koju ove sezone imamo u verziji sa šljokicama.
Od drugih brendova obožavam Matériel Tbilisi, oni su fantastični. Zatim velike brendove poput Miu Miu, Muglera. Y/Project i Sportmax su imali odlične revije ove sezone. Od novijih Sanda Simona Studio mi je također favorit. U Kopenhagenu volim brendove Heliot Emil, The Garment…

Foto: Profimedia, instagram @thora_valdimars