Volimo podržati i predstaviti kvalitetne domaće brendove, a Atom je jedan od onih kojim smo se posebno oduševili u posljednje vrijeme. Iza ovog zagrebačkog brenda personaliziranih modnih dodataka stoji dizajnerica Anamarija Jotić.

Torbe, pernice i neseseri brenda izrađeni su u Zagrebu s posebnom pažnjom posvećenom detaljima, a uz minimalističku estetiku i kvalitetu posebnost im daje i mogućnost personalizacije svakog artikla inicijalima. Simpatična Anamarija u razgovoru koji slijedi otkrila nam je sve o počecima i filozofiji brenda, po čemu su njihovi proizvodi posebni te kako je biti dizajner modnih dodataka u Hrvatskoj.

dizajnerica Anamarija Jotić

Reci nam na početku nešto o sebi, svojem backgroundu.

Završila sam ekonomiju, smjer marketing, i onda nakon završetka diplomskog studija sam upisala i „Teoriju i kulturu mode“ na Tekstilno Tehnološkom fakultetu. Tako da sam znanja koja sam stekla na ta dva fakulteta nekako spojila u ovo što sad radim.

Da li te je oduvijek zanimala moda?

Da. Zapravo sam odmah htjela upisati TTF nakon srednje škole, ali mi je tad ekonomija ipak nekako prevagnula jer me uvijek interesirao i marketing. No ta ljubav prema modi je kroz cijelo vrijeme studija ekonomije ostala u meni, i onda sam odlučila produžiti studiranje još dvije godine. Nakon fakulteta sam radila u raznim aspektima modnog businessa: bila sam prodavač u Massimo Duttiju, nakog tog vodila marketing dućana dječje odjeće, zatim sam vodila marketing brenda Topsport i nakraju se odlučila prebaciti u online područje jer sam shvatila da je tu budućnost. Radila sam u Calzedoniji, kao „content manager“ za njihov webshop, zatim „product specialist“ te nakraju „online visual merchandising“.
Nakon toga sam zbog privatnih razloga odlučila da moram promijeniti stil života i otišla sam iz Calzedonie. Prijavila sam se na biro za zapošljavanje i dobila sredstva koja pomažu pri osnivanju obrta (potpore od Europske Unije za samozapošljavanje), te nakon nekog vremena osnovala brend.

Kako to da si odabrala baš dizajn i brend torbi.

Uvijek su me nekako zanimale torbe i način njihove izrade. Još kad sam bila mala sam znala izrađivati papuče od papira, uvijek me pratila ta ljubav prema izradi modnih dodataka. Prvo sam krenula sa pernicama i neseserima i onda mi je prijateljica rekla- zašto ne bi radila i torbe za plažu, koje su nakraju bile najprodavaniji proizvod. Trenutno u kolekciji imam i vikend torbe, svakodnevne torbe, te torbe za laptop koje će uskoro ponovno biti u ponudi.

Kako si naučila izrađivati torbe?

Doslovno sama. Kreneš od nule i isprobavaš, gledaš Youtube videe i vidiš polako kako to ide…Sve što radim, isprobavam na sebi, pa mijenjam po potrebi. Uzela sam naravno u obzir i savjete prijateljica i kupaca. Za jednu torbu mi treba 2,5 – 3 sata.

Što sve ti radiš u brendu?

Trenutno doslovno sve. Fotkam fotografije za webshop, izrađujem sama sve torbe, dizajniram ih. Muž jedino pomaže s dostavama 🙂 Ali sam u procesu da prebacim proizvodnju na nekog drugog da se mogu baviti isključivo dizajnom.

Otkud ime Atom?

Kad sam razmišljala o imenu, palo mi je na pamet baš Atom- na svim jezicima se jednako kaže, jednostavno je i minimalistički, a i osnova je svake stvari što mi se svidjelo. A i sa svim stvarima brenda, možeš stvoriti molekulu, od atoma:)

Kad si osnovala brend, i što bi rekla, po čemu je poseban?

Brend postoji od 2021., taman sam ga osnovala negdje pri kraju Covid pandemije. Na početku mi je puno pomoglo znanje koje sam stekla radeći na webshopu Calzedonije. U brendu pokušavam spojiti funkcionalnost i personalizaciju. Torbe su reverzibilne, dobivaš dvije  torbe u jednoj, mogu se prati u mašini, vodootporne su s vanjske strane. Prednost brenda je i što možeš stvoriti set mojih proizvoda- prvo kupiš npr. neseser, pa dodaš torbu istog printa, sve sa vlastitim inicijalima. Većina komada je u crnoj ili bijeloj, sad sam izbacila i modele s leopard i gepard printom U Illustratoru dizajniram i printeve pa šaljem na tiskanje, na organskom pamuku ( tiska se u Varaždinu ). Sve materijale inače nabavljam u Hrvatskoj.

Koja je torba best-seller? A koja tvoj favorit trenutno?

Reversible Tote Bag je naš best-seller. S vanjske strane napravljena je od vodootpornog poliestera s poliuretanskim premazom, a unutra je nebojani pamuk. Ja osobno najviše nosim ove nove Crossbody Tote Bagove, njih sam napravila za sebe, nadam se da će zaživjeti i među kupcima 🙂 Mogu se nositi na 3 načina- u ruci, na ramenu i kao crossbody. Mala je ali kompaktna, ima dva džepa unutra. Imam malo dijete, moram stalno nositi puno stvari, a u nju taman sve stane.

Tko su ti klijenti, za kakvu ženu dizajniraš? A brendovi koje gledaš kao konkurenciju/uzore? Gdje pronalaziš inspiraciju…

Klijentice su npr. cure koje nose Longchamps torbe, a hoće isprobati nešto novo, podržati domaći brend. Dizajniram za žene poput sebe, s busy rasporedom. Raspon klijentica je širok- žene od 40, 50 godina, ali i  cure od 20, 30.

Uzor su mi svi brendovi koji rade te svakodnevne, gradske, urbane modne dodatke. Npr. Wouf, španjolski brend, ili američki Everlane. Inspiracije- volim The Row, Loewe, minimalizam. Ali često me inspiriraju i neke Youtuberice koje znam pratiti.

Završila si marketing- kako promoviraš brend, preko kojih kanala?

Trenutno se promoviram kroz Instagram i Tik Tok, najviše kroz objave, koji put i kroz oglase. Surađujem i s nekim influencerima i poznatim osobama poput Ivane Vukušić, Miach, Lane Biželj, Zare Hrvatin. To mi najviše pomaže i sa prodajom,  dobivanjem novih followera i da ljudi čuju za brend.

Kako je biti dizajner torba, modni poduzetnik u Hrvatskoj?

Da sam negdje vani, bila bi mi jednostavnija nabava materijala, i veće tržište, ali tu je možda manja konkurencija i naši ljudi su dosta okrenuti modi. Nije teško naći potrošača koji voli lijepe stvari, ali s druge strane ljudi traže i kvalitetu. Žele osjetiti kad uzmu u ruke komad da je kvalitetan, lijepo izrađen i da će dugo trajati. Tako da sve skupa je izazovno i teško, ali vidim budućnost u tome.

Za kraj, reci nam gdje se mogu nabaviti komadi, te koji su planovi?

Na našem webshopu, ali planiram možda i u dućanima na obali prodavati tijekom ljeta. Plan je i suradnja s hotelima. Želja mi je i suradnja s brendovina koji rade slične stvari, npr. s brendom Studijo. Otvoreno mi je kao opcija možda jednom raditi i odjeću, vidjeti ćemo.

 

foto: Instagram @studio.atom_