Ukrajina je uistinu puna sjajnih modnih brendova. Taman kad smo pomislili da već poznajemo sve sudionike ukrajinske modne scene, otkrili smo još jedan brend u koji smo se zaljubili. Radi se o brendu A.M.G. iza kojeg stoji dizajnerica Alyona Bettyar.
Ako volite kvalitetne materijale i izradu te vječnu eleganciju s modernim pomakom, vjerojatno ćete i vi postati fan ove modne marke. U intervjuu koji slijedi dizajnerica Alyona otkriva sve o počecima brenda, aktualnim kolekcijama te planovima. Naravno dotakli smo se i trenutne situacije.
Pročitala sam da je vaša ljubav prema modi započela u djetinjstvu, da ste već imali talent za spajanje stvari u outfite, a također ste bili inspirirani očevim afinitetom prema visokokvalitetnom europskom dizajnu. Recite nam više o tim ranim danima.
Apsolutno! Moja ljubav prema modi započela je u djetinjstvu, kada sam pokušavala upariti različite predmete iz ormara kako bih stvorila jedinstvene i posebne outfite. Voljela sam eksperimentirati s različitim oblicima, bojama, teksturama i stilovima. To je bio moj način komuniciranja i izražavanja svijetu. Moja obitelj također je bila ultimativna inspiracija za moj ukus – i uživala sam gledajući njihove stilove. Kao rezultat svega toga, sada imam proizvodnju u kojoj zanatsko umijeće igra vitalnu ulogu u svakom komadu koji proizvedemo.
Svoj rad u modnoj industriji započeli ste 2010. godine, jer niste mogli pronaći odjevne predmete koji su odgovarali vašem osobnom stilu ili zračili osnaživanjem koje ste tražili. Možete li objasniti što mislite pod tim?
Nikad dovoljno – to je moj životni moto. Ja sam štreber kada se radi o kvaliteti i jako mi je važno imati savršeno krojen komad koji nosim. Osim toga, uvijek sam željela preraditi komade koje sam imala u ormaru, jer nisam mogla pronaći odjeću koju sam zamislila s razinom kvalitete koju sam željela. Pa sam odlučila stvoriti ih sama. I, upalilo je :).
A kako biste opisali brend i svoju estetiku našim čitateljima, koji možda još nisu upoznati s njime.
A.M.G. brend je za moderne, samouvjerene žene koje daju hrabre modne izjave. Stvoren za žene, brend nudi praktičnu i elegantnu odjeću. Naša misija je osnažiti svaku ženu da se osjeća jako, samouvjereno i ugodno u vlastitoj koži. Power dressing je ključni stil brenda, jer su među našim glavnim komadima upravo strukturirane jakne s grafičkim ramenima nošene s hlačama od odijela, svilene i kožne haljine te čipkasti i kukičani topovi koji graciozno naglašavaju svu žensku ljepotu i moć. Ti nosiš odjeću, a ne obrnuto.
Ne možemo izbjeći trenutnu situaciju. Kako je voditi brend za vrijeme rata. Kako je bilo tih prvih dana, kako sada stoje stvari?
U početku su stvari bile stvarno teške i kaotične. Svi nismo bili sigurni što učiniti i kako se nositi s invazijom. Naravno, odmah smo počeli donirati i podržavati zemlju koliko god možemo. Međutim, zbunjenost nije dugo trajala i brzo smo se snašli te prilagodili promjenama. To nije bio izbor, to je bila misija. Tijekom rata usredotočili smo se na zaštitu naših zaposlenika i partnera uz stroge sigurnosne mjere. Ljudi su kupovali manje modnih komada i kako su se prioriteti mijenjali, morali smo promijeniti viziju i marketinške strategije. Čak i u ovim izazovnim vremenima, naš brend je ostao snažan, a inspiraciju smo crpili iz otpornosti i jedinstva našeg tima, partnera i kupaca. Uspjeli smo učiniti dobre stvari za našu zajednicu i nastaviti stvarati smislenu modu. Našu FW23 kolekciju posvetili smo snažnoj ukrajinskoj junakinji, koja je odraz svake od nas. Koja ostaje jaka, otporna, motivirana, drži glavu gore i vjeruje u svijetlu budućnost. Sigurni smo da moda može pokazati snagu i otpornost ljudskog duha, a ne samo izgledati dobro.
Vidjela sam da prva dama Ukrajine, kao i mnoge poznate fashionistice, nose vaše kolekcije. Koliko je važna podrška slavnih osoba i, osim poznatih dama, tko još nosi vaše modele – kako biste opisali svog kupca?
Misija svakog Ukrajinca je progovoriti. Moda je moj način komunikacije sa svijetom, a trenutno je važnija nego ikad. Vrlo sam zahvalna na podršci slavnih, jer oni također postaju dio naše povijesti i pomažu u njezinoj promjeni. Priznanje i podrška Ukrajine povećava se zahvaljujući njima, a to svima nama puno znači. Izuzetno sam ponosna što se prva dama često može vidjeti u našim komadima tijekom svojih diplomatskih misija – jer je u skladu s onim za što je stvoren A.M.G. Općenito, naši kupci su ljudi koji cijene kvalitetu – i traže je u svakom komadu. Dijele našu duboku strast prema održivosti i smislenoj modi. Cijene našu predanost idealnom kroju, savršenom pristajanju i korištenju visokokvalitetnih materijala. Ti su elementi ključni za osiguravanje dugog života vaše odjeće.
Recite nam nešto o trenutnoj kolekciji AW23, za jesen/zimu 23.
U kolekciji AW23 odlučila sam pokazati novu ukrajinsku junakinju koja redefinira svoj identitet i više se ne oslanja samo na svoju ženstvenost kao snagu. Hrabrost je glavna karakteristika svih nas danas, istaknuta mekim linijama, prigušenim bojama i geometrijskim foto-kompozicijama. Duboka žentvenost kao bit marke ostaje prisutna, ali sada predstavlja svaku Ukrajinku, odražavajući unutarnja stanja tijekom rata koji je u tijeku.
Kolekcija sadrži osam haljina, od kojih je svaka dizajnirana za prilagodljivost različitim scenarijima. Na primjer, pletena haljina s rukavima nalik rukavicama dostupna je u mini i maxi varijacijama, simbolizirajući i sofisticiranost i praktičnost svakodnevnog života. Ova kolekcija naglašava našu trenutnu prisutnost i izbore, nudeći niz mogućnosti odjeće koje odgovaraju različitim načinima života.
Već ste predstavili i kolekciju SS24 za sljedeće proljeće, koja je inspiracija iza nje?
Inspiraciju sam crpila od samih žena – istražujući suvremenu ženstvenost i slaveći transformativnu moć odijevanja. Još jedna ultimativna inspiracija je priroda – pri odabiru palete boja ili pad tkanine – to je moj vječni izvor inspiracije. Ovi odjevni predmeti napravljeni su za ženu koja sve može učiniti – istovremeno biti majka, supruga i vlasnica tvrtke, zadržavajući svoj jedinstveni stil. Kolekcija nudi niz odijela po mjeri za različite prigode – od poslovnih sastanaka do ležernih društvenih okupljanja – kao i prekrasne haljine i topove za one koji žele prihvatiti svoju ženstvenost. Snimanje na jezeru Como bilo je najbolji način da se izrazi sve što A.M.G. predstavlja.
I na kraju, koji su planovi za brend, kako vidite njegov rast i razvoj?
Naša misija je nastaviti rasti, a istovremeno i nastaviti dijeliti vrijednosti održivosti, kvalitete i smislene mode. Planiramo doprijeti do većeg broja ljudi širenjem i na nova tržišta i partnerstvom s onima koji dijele naše standarde. Bili smo u Parizu i New Yorku ove sezone, i dalje se širimo, pridružujući se online i offline dućanima. Voljela bih da A.M.G. bude među međunarodnim brendovima koji unapređuju misiju kvalitete i održivosti. Sve bi to bilo posvećeno i potpori tekstilnoj industriji u Ukrajini, uključujući ukrajinske obrtnike, zanatlije i tkanine, dajući im još jedan poticaj.
Foto: A.M.G.