Čini se da je Instagram prepoznao sklonost svojih korisnika da ležerno skrolaju po reklamama ne obraćajući na njih značajniju pozornost. U nastojanju da to riješi, platforma sada istražuje načine kako osigurati da se korisnici dublje angažiraju s oglasima na koje naiđu. Prisilnim gledanjem.

Popularna društvena mreža Instagram trenutačno eksperimentira sa značajkom koja tjera korisnike da “pažljivije” gledaju reklame ako žele nastaviti s pregledavanjem. Prema prvim izvješćima TechCruncha, aplikacija pilotira “oglase s obaveznim prikazom”, koji korisnicima predstavljaju vremensko odbrojavanje koje mora proći prije nego što mogu nastaviti kroz svoj feed.

Platforma je potvrdila ove testove TechCrunchu, a neki su se korisnici već susreli s ovim oglasima, obilježenim vremenskom “komercijalnom stankom”.

Predstavnik Mete, Instagramove matične tvrtke, spomenuo je za TechCrunch: “Kontinuirano istražujemo nove formate koji mogu poboljšati učinkovitost oglašavanja za naše klijente. Kako budemo napredovali s ovim testovima i prikupljali uvide, podijelit ćemo ažuriranja ako ti eksperimenti dovedu do bilo kakvih službene promjene u našoj ponudi proizvoda.”

Ovaj potez Instagrama odražava pristup platformi poput YouTubea, gdje se od gledatelja traži da gledaju reklame prije početka glavnog video sadržaja, a ponekad čak i tijekom samog videa. Ova strategija ima za cilj osigurati da reklame dobiju željenu gledanost i angažman, što potencijalno dovodi do boljih rezultata za oglašivače. No jesu li bolji?

Uvođenje oglasa koji se ne mogu preskočiti na Instagramu predstavlja značajan pomak u pristupu platforme oglašavanju, i moglo bi imati višestruk utjecaj na bazu korisnika. Za mnoge korisnike besprijekorno iskustvo pomicanja koje nudi Instagram ključni je aspekt njegove privlačnosti. Prisiljavajući korisnike da pogledaju oglase prije nego što nastave dalje proučavati sadržaj koji ih istinski zanima, Instagram riskira poremetiti ovo iskustvo, što može dovesti do frustracije i smanjenog angažmana, a kad se uzme u obzir da ljudi sve više zamjeraju ovoj mreži da je “lažna” i vrvi reklamiranjem proizvoda od strane influencera, ljudi bi mogli početi odustajati od ovog estetski primamljivog kataloga.

Štoviše, ova bi promjena mogla pogoršati zabrinutost oko već prevladavajućeg problema zamora od oglasa. Korisnici Instagrama ove oglase koji se ne mogu preskočiti mogli bi shvatiti kao agresivnu taktiku za unovčavanje pažnje.

S druge strane, neki bi korisnici mogli prihvatiti ovu promjenu, osobito ako vide vrijednost u prikazanim oglasima, poput popusta ili sličnih prodajnih benefita, no kako će se sve odviti, doista treba pričekati da cijela novost uopće dođe do korisnika. Ako se loše izvede, moglo bi otjerati korisnike s platforme ili potaknuti upotrebu novih društvenih mreža koje imaju drukčiji pogled na to što okuplja zajednice.

 

Foto: @matildadjerf/Instagram