Tvrtka za oglašavanje Ogilvy više neće raditi s influencerima koji retuširaju svoja tijela ili filtriraju svoja lica za reklame. Nakon brojnih apela, dolaska novoga zakona i TikTok izazova, jesmo li konačno počeli okretati leđa umjetnome?
Ogilvy više neće raditi s influenserima koji iskrivljuju ili retuširaju svoja tijela ili lica za kampanje za brendove, s naglaskom da se bore protiv “sustavnih” štetnosti mentalnog zdravlja društvenih medija.
Obraćajući se portalu The Drum, šef Ogilvyja Rahul Titus izjavio je da bi influencerski marketing “trebao biti autentična strana marketinga, ali sada izbacuje tako inscenirani sadržaj koji je jako štetan za svakoga tko gleda na društvene mreže”. I da, prije nego što se zapitate, zabrana se odnosi na sve s kojima imaju suradnju, a među svojim klijentima imaju i velika beauty imena.
Ova politika dolazi kada vlada Ujedinjenog Kraljevstva revidira Zakon o digitalno izmijenjenoj slici tijela koji bi zahtijevao od influencera da otkrije kako je sadržaj bio na neki način uređen. Instagram i TikTok već su neko vrijeme pod povećalom brojnih zemalja, poglavito u Europskoj uniji, zbog povećane depresije i nesigurnosti kod mladih ljudi zbog onoga što viđaju na društvenim mrežama, a sve češće žele i na estetsku operaciju.
Prijedlog zakona nalazi se već na drugom razmatranju u Saboru, ali iako se političari muče s detaljima (najviše i zato što takve stvari nisu tako dobro regulirane nigdje), no ova je britanska tvrtka smještena u New Yorku odlučila pokazati da se može: i najavila da će raditi samo s onima koji slave prirodnu ljepotu. “Dužni smo pomoći da se ovaj zakon usvoji, a mi dajemo svoj doprinos. Kao profesionalci trebamo paziti da sljedeća generacija ne odrasta sa stvarima s kojima se sada suočavamo”, kaže Titus. To će ostvariti i tako da su se obvezali u potpunosti prestati uređivati fotografije svih sponzoriranih članaka – i baš nas zanima kako će to izgledati!
@megsdeangelisi don’t think i’ve ever turned off enhance before this♬ Tear in My Heart – twenty one pilots
Naravno, ovakve tvrtke za oglašavanje, kao i brendovi s kojima rade nisu potpuno nevini kad je riječ o “slonu u sobi”, odnosno retuširanju fotografija i traženju takozvanih idealnih proporcija od modela. Ali pozitivno je vidjeti da su postali svjesni nakaradnosti situacije i posljedica koje ona ima na korisnike i korisnice društvenih mreža. Osim ove tvrtke, i Lush je na specifičan način odlučio dati komentar na Facebook, Instagram i TikTok – tako da se krajem prošle godine maknuo s društvenih mreža jer ne žele biti dio njihove politike koja šteti mentalnome zdravlju tinejdžera.
Da nisu usamljeni u tome i da je ljudima dosta filtara, neugodnih komentara i lažnih tijela te lica, svjedoči i posljednji viralni trend na TikToku, koji slavi stvarnu ljepotu, i to tako što korisnici prvo na sebe stave filter dok se snimaju, a onda ga maknu kako bi pokazali svoje stvarno lice, ono bez šminke i s vidljivim porama i takozvanim nepravilnostima. Sve to uz pjesmu “Tear in My Heart”, što je sve skupa odlična kritika nerealnih standarda ljepote.
Hoće li ovo pokrenuti pozitivnu lančanu reakciju u industriji i konačno pokrenuti slavlje prirodnoga izgleda? “Klijenti to žele, industrija to želi, influenceri su općenito zadovoljni s tim – pa zašto to nismo učinili prije?“, pita se CEO Ogilvyja, a mi samo možemo reći – jer se prije nismo usudili, i jer vjerojatno ne bi bilo toliko profitabilno. Mi se, kako god bilo, ovome fenomenu jako veselimo i nadamo se da će postati standard, a ne biti samo trend.
Foto: isofiagrahn/Instagram