Pandemija nas je natjerala da redefiniramo mnoge stvari u životu, pa i razmislimo o tome koje su nam stvarne životne vrijednosti.

Pandemija je u 2020. godini svakako utjecala na poimanje doma. Pa evo nas već i u ljeto u 2021. kada se još uvijek prilagođavamo situaciji. Osim pandemije, u Hrvatskoj su na poimanje doma svakako utjecali i potresi te osvještavanje, nažalost na težak način, kako živimo na trusnom području. Mnogo ljudi iselilo se iz centra, nekolicina je ostala bez doma, a statistike pokazuju veliku potražnju za kućama i parcelama izvan grada, osobito na Jadranu.

Što možemo zaključiti iz svega toga? Očito je sigurno da će dom, ili već je, dobio novi smisao. Dobio je puno više pažnje koja nadmašuje trendove poput hyggea, ali i ih i usvaja u potpunosti. Dom u 2021. postaje ne samo potraga za našim sigurnom mjestom po pitanju gradnje već i mjesto na kojem se želimo baviti s puno više aktivnosti.

Još prošle godine domovi su nam postali i radna mjesta, a već se nalažu trendovi kako ćemo nastaviti živjeti u nekom aranžmanu kombiniranju rada od kuće i iz ureda. To će svakako nametnuti nove trendove poput uređivanja radnih soba i stvaranja obveznih home officea. Posvetili smo se više i zdravoj prehrani, pa će tako u budućnosti naši domovi trebati barem mini vrtove ili prostor u kojem možemo uzgajati vlastite namirnice.

Još uvijek se sjećamo gorkog okusa lockdowna tako da, kada se radi o trendovima u stanovanju, doticaj s prirodom sigurno se popeo na brojnim ljestvicama životnih prioroteta. Znači li to da ćemo napuštati gradove i seliti u predgrađa ili na selo, kako već dugo živi veći dio Europe, još nam ostaje saznati.

Još jedan trend koji će svakako utjecati na poimanje doma u budućnost je samoodrživost koja obuhvaća sve – od materijala s kojima uređujemo domove, do načina na koji odlazimo u shopping za novim detaljima za dom i gdje ih kupujemo.

Nadolazeće godine svakako će biti zanimljivo promatrati što se zbiva po pitanju arhitekture, ali i sa socijalnog aspekta. Činjenica je, da nam život vjerojatno više nikad neće biti isti – ili ga barem nećemo gledati na isti način kao prije izazovne 2020.

Foto: Unsplash