Stati, udahnuti, prepoznati trenutak i mogućnost uživanja u njemu, jedan je od najvećih izazova užurbanog života današnjice, a na ljepotu slow livinga redovito se moramo podsjećati u težnji za balansom. Otkrili smo hrvatski brend koji nas na sebi svojstven način vraća “tvorničkim postavkama”. Njegovo ime je Gods of the Mediterranean, a iza Bogova Mediterana stoje Nina i Jurica. 

Oboje žive na Braču i zajedno su pokrenuli lifestyle brend predivnih proizvoda za dom, izrađenih od onog najboljeg i najkvalitetnijeg što Brač može ponuditi zemlji i svijetu, a to je njegov karakterističan kamen. Upravo od njega nastaju male i limitirane serije Gods of the Mediterranean proizvoda, koje nam sugeriraju ono čega smo negdje duboko u sebi zapravo i svjesni; kupujmo manje, kupujmo kvalitetnije, ulažimo u bezvremenske proizvode koji će u našem domu trajati vječno i koji će i danas i sutra izgledati podjednako aktualno i – impresivno. Oni su Nina i Jurica, a svoju priču ispričali su nam u nastavku!

Jurica i Nina, osnivači brenda Gods of the Mediterranean

Otkrijte nam tko stoji iza brenda Gods of the Mediterranean? Čime se bavite i što vas je spojilo u ovu priču?

Nina: Iza brenda je stvarno lijepa priča, a i velika slučajnost. Upoznali smo se kad sam se tijekom pandemije iz Ljubljane doselila na Brač (jer sam se tu i zaljubila) i kasnije počela upoznavati domaćine, lokalno stanovništvo, između njih i Juricu.

Jurica je radio prekrasne stvari iz kamena, zapravo je umjetnik što se tiče ručne izrade kamena i kiparstva. Ja imam puno iskustva u poduzetništvu, pogotovo vezano za digitalni svijet. Tako je došlo do ideje, da treba brački kamen ponovno i na drugačiji način predstaviti svijetu, kroz činjenicu o njegovoj velikoj kvaliteti. Brački kamen je jedinstven, a ljudi van Dalmacije ga ne poznaju dovoljno dobro.

Slična nam je i priča. Jurica se htio preseliti u Zagreb u potrazi za prilikama, kao većina mladih na otoku. Ali se vratio nakon tri mjeseca. Jednostavno otok donosi svoj mir. Počeo je razmišljati kako bi mogao stvoriti svoju budućnost ovdje. Ja sam se također, pored ljubavi, doselila na otok u potrazi za mirom, jer sam se željela jednostavno osjećati bolje, mirnije, imati više vremena, sunca, a manje gradskog prometa, trčanja za uspjehom.

Osmislili smo suradnju: Jurica se brine o dizajnu i obradi kamena, a ja mislim na tržište, izbor pravih produkata. Brinem o svemu što bi kupcu trebalo: impregnacija kamena za zaštitu od masti, kiseline u hrani, marketing, prodaja, distribucija, financije, računovodstvo, kako doći do potencijalnih partnera (kao što su restorani, hoteli itd.). Cilj je predstaviti ovaj visokokvalitetni materijal, a to je brački kamen, na razini vrhunske kakvoće – kroz moderne, ali organske dizajne, kroz pričanje njegove nevjerojatne povijesti, kroz nastavak korištenja tradicijskih znanja i alata. Želimo povezati lokalno i globalno. Moderno i tradicionalno.

Kakav je koncept, način funkcioniranja vašeg lifestyle brenda? Što ste odlučili učiniti drugačije u odnosu na druge lifestyle brendove? Za početak, i s obzirom na materijal koji tretirate, čini se da ste svjetlosnim godinama udaljeni od tipičnih lifestyle marki čije kolekcije izlaze ‘kao na traci’…

NinaTo je Dalmatinski kamen, koji je jednostavno vezan za mediteranski način života, a ljudima poslije pandemijskih godina stvarno treba povratak prirodi i jednostavnosti – prirodni materijali, kvaliteta koja traje desetljećima, proizvod koji kupiš jednom za cijeli život.

Koncept Bogova Mediterana je održivost. U životu se moramo odmaknuti od potrebe da budemo produktivni cijelo vrijeme, a naše okruženje, pogotovo kućno okruženje, trebamo dizajnirati da nas održava, da nam daje energiju, a ne da nam oduzima previše stvari, kaosom, konzumerizmom. Današnji luksuz je jednostavnost.

Ako se dotaknemo materijala koji se nalazi u samom srcu vaših kolekcija – riječ je, naravno, o bračkom kamenu. Koju ljepotu pronalazite u njemu, na koje vas sve načine inspirira njegova povijest, pa i sadašnjost? 

Jurica: Ljepotu nalazim u njemu na puno načina, sama činjenica da sam rođen tu gdje je sve od kamena i da mi je tako kvalitetan i vječan materijal dostupan me jako veseli. Kod nas je kamen jako bitan za egzistenciju većine ljudi na otoku i zbog toga smo na jedan način blisko povezani s njime. Što se tiče povijesti, najviše me inspiriraju svjetski poznati kipari koji su u svoje doba djelovanja radili toliko napredne stvari i iza sebe ostavili tako impresivne radove. Bez ikakve tehnologije, samo uz tradicionalne alate.

Koji se proizvodi trenutno mogu pronaći u ponudi vašeg webshopa? Po čemu su posebni?

Nina: S obzirom da smo prvi proizvod ponudili u travnju ove godine, tek počinjemo – ali početak je odličan. Kupcima omiljen proizvod su “Pijatini”, prekrasni tanjuri iz bračkog kamena Zečevo (ili San Giorgio), a najveće tržište su nam Slovenija i Francuska. Osim ovoga, lansirali smo “Mužar”, iz bijelog kamena Veselje, a sljedećih dana ćemo lansirati set vaza. Činjenica da je vaza iz bijelog Veselja teška 2,3 kg i napravljena iz jednog komada kamena, govori sve o uloženom radu. Pored toga, baš je svaki produkt personaliziran: od kada ga kupac naruči, otvori, pronađe svoju zahvalnicu, osjeti održive materijale pakiranja, do kada ga stavi na obiteljski stol – u sve detalje tog procesa smo uložili ogroman trud.

 Gdje biste ih sve voljeli vidjeti da ‘žive’ i čine nečiju svakodnevicu?

Jurica: Voljeli bismo vidjeti naše proizvode kako krase moderne domove i prostore širom Europe i svijeta.

Kako izgleda cijeli proces – od izrade do prodaje – biste li rekli da je slow i mindful? Koji je tempo kreiranja i plasiranja proizvoda?

Jurica: Proces same izrade je jako kompleksan. Sav kamen dolazi iz pučiškog kamenoloma Veselje i cijeli proces od nastanka proizvoda do trenutka u kojem paket pokupi kurir je izveden u Pučišćima. Kad dovedemo kamen u radionu, napravimo prvi primjerak: prvo režem na mjeru, onda ga obradimo u njegovu formu, tu čak koristimo i nekoliko mehanizacije, ako je primjerno, i kasnije dodatno poliramo ručnom obradom. Cijeli proces je mindful, fizički, trebaš zaista biti prisutan, a ja uživam u njemu.

Ali generalno, puno posla. I sav taj dio s marketingom i svime ostalim. Treba puno truda i vremena uložiti u sve ovo što radimo s našim brendom.

Nina: Nećemo plasirati puno proizvoda. Tako ću reći: kamen je također ograničen materijal. Treba ga cijeniti kao takvog. Kamen traje vječno, ali to ne znači da ga trebamo iskorištavati dok ga više ne budemo imali. Ja osobno isto mislim da nema smisla napraviti sto kolekcija, jer po kvantiteti nećemo i ne želimo nikad parirati “fast fashion” produktu. Želimo raditi iznimno kvalitetne proizvode.

Što nam sve pripremate u skorijoj budućnosti?

Jurica i Nina: Voljeli bismo postići globalno tržište. Znamo da se ljudi diljem svijeta dive mediteranskom načinu života – ne žuriti, uživati u životu, biti okružen bogatstvom kamena i mora, uzeti vremena za dobru “spizu” i provoditi puno vremena s prijateljima i obitelji. Želimo unijeti duh Mediterana i u njihove domove. Također se želimo usredotočiti na više korištenja tradicionalnih alata i bolje predstaviti proces, možda još nadgraditi održivost ambalaže. Kamen se u Hrvatskoj, odnosno Dalmaciji uzima zdravo za gotovo, ali to je tradicijski zanat koji treba čuvati, njegovati i pravilno cijeniti.

 

Foto: Gods of the Mediterranean