Kreativni direktor Matthew M Williams pokazao je nakit na Pariškom tjednu mode, a mnogi su ga usporedili s Burberryjevom kapuljačom s omčom. Zašto se ovakve stvari još uvijek događaju?
Dok smo se nedavno oduševili streetstyleom tijekom Paris Fashion Weeka, nova saznanja o dijelu nove kolekcije poznatog brenda Givenchy malo je stavio mračan veo na inače pozitivne vijesti. Naime, brend i njegov kreativni direktor Matthew M Williams prozvani su nakon “uvredljive” ogrlice kao dio njihove posljednje kolecije, koja je nalikovala na omču.
Na reviji za proljeće/ljeto, koja je tijekom vikenda debitirala u Parizu, predstavljen je nakit koji je podsjećao na slomljenu omču. Mnogi su na internetu primijetili njegovu sličnost s Burberryjevom ‘majicom s omčom’, koja se pojavila u njihovoj kolekciji za jesen/zimu 2019. godine.
Y’all have lost your goddamned minds. “Fashion brand Burberry has apologized for showcasing a hoodie that featured a noose around the neck during its show at London Fashion Week.” https://t.co/UShcg3AakZ pic.twitter.com/E7Y7GbSII9
— Saeed Jones (@theferocity) February 19, 2019
Tada je Marco Gobbetti, izvršni direktor Burberryja, uputio ispriku rekavši da mu je iznimno žao, a kreativni direktor Riccardo Tisci, koji je bio Williamsov prethodnik u Givenchyju, tada je izjavio da je riječ o bezosjećajnom postupku.
Diet Prada, koji je ukazao na sličnosti između ogrlice “omča” i Burberry kapuljače, napisao je na Instagramu: “Čovjek bi rekao da je industrija naučila ne stavljati stvari koje nalikuju na omče oko vrata modela… doista vas tjera da se zapitate kako to nitko nije primijetio, ali nažalost… povijest se ponavlja.”
View this post on Instagram
I dok mnogi stručnjaci raspravljaju je li riječ o nepromišljenosti ili namjeri da šokira, treće zanima kako se dogodi da netko ovakve, očito problematične stvari, odobri. Činjenica je da ideje, a i izvedbe, prođu nekoliko desetaka osoba, a u slučaju ovako velikog brenda, riječ je možda i o troznamenkastim parima očiju. Pogotovo kada je cancel kultura još uvijek u velikom obliku postojana.
Ako su već neosjetljivi, netko barem zna da bi im moglo škoditi. Ako nikome drugome, onda PR-u. Inače, kad smo kod PR-a, Givenchy je izjavio kako nema službeni odgovor vezano za cijeli slučaj, što je možda znak da trebaju promijeniti PR službu?
Posljednjih godina modna industrija izazivala je kontroverze u više navrata. Osim Burberryja, Gucci je povukao vuneni džemper iz prodaje nakon što je predmet kritiziran zbog sličnosti s blackfaceom. Prada je također povukla predmete koje su izgledale kao majmuni s velikim crvenim usnama, a Katy Perry uklonila je dva predmeta iz asortimana cipela nakon pritužbi da je jedan od dizajna rasistički.
Nakon kontroverze oko Burberryja prije dvije godine, manekenka Liz Kennedy, koja je tada hodala pistom u kontroverznoj majici s kapuljačom i bila poprilično kritizirana, napisala je dugačku objavu na Instagramu, koja je imala poruku da “samoubojstvo nije moda” te da nikako ne smijemo zaboraviti zastrašujuću povijest iza omči, one koja uključuje “linč”.
Lisa Roxby iz dobrotvorne organizacije za prevenciju samoubojstava Papyrus rekla je za Guardian da osobe koje su osobno povezane s konceptom samoubojstva, “bilo da je to njihovo iskustvo ili su izgubili voljenu osobu, mogu reagirati na takve fotografije, a robne marke imaju odgovornost osigurati da ne nanose štetu svojoj publici.”
No, većina nas to zna. Kad će modna industrija naučiti?