Miu Miu set, suradnja Gannija i Juicy Couturea, Pet Shop Boys, Willem Defoe i Joan Collins za Calvin Klein x Palace – modna industrija agresivno igra na kartu nostalgije i čini se da joj to jako dobro ide
Taman kad smo pomislili da je gotovo s plišanim trenirkama s početka 2000-ih i preširokim ramenima iz 1980-ih, u popularnu se kulturu kroz Miu Miu kolekcije i stil Julije Fox vratio redikulozno nizak struk, a zahvaljujući TikToku stvoren je sasvim novi stil bimbocore koji promovira trendove s početka 2000-ih u pozitivnom svjetlu. I nikako da se prekine taj slijed nostalgičnih trendova koje dizajneri ganjaju iz sezone u sezonu. Maria Grazia Chiuri pokušala je s nešto drugačijim estetskim pristupom i impresivnom visokom tehnologijom koju je primijenila u Dior kolekciji za jesen 2022., no Dior je preluksuzan brend da bi s takvim radikalnim zaokretom utjecao na šire mase kad su u pitanju trendovi.
U međuvremenu, nostalgične suradnje nastavljaju se nizati. U srijedu, 6. travnja, predstavljena je kampanja za Fendace kolekciju koju su prošle godine zajedno pripremili Fendi i Versace, a koja je objedinila neke od njihovih kultnih komada u ovoj hibridnoj kolekciji. Ganni je predstavio kolekciju nastalu u suradnji s omiljenim brendom plišanih trenirki Paris Hilton, Juicy Couture. A svjetlo dana ugledala je najneočekivanija suradnja ikad, ona između američkog brenda Calvin Klein i britanskog skejterskog brenda Palace. Video i fotografije režirao je i snimio Alasdair McLellan, a oni spajaju New York i London kroz neka od njihovih najprepoznatljivijih lica među kojima su Pet Shop Boys, Willem Defoe i Joan Collins.
View this post on Instagram
Guardian je još 2020. tzv. ekonomiju nostalgije proglasio najvećim trendom u svijetu mode još od pojave cvjetnog printa, a kao uzrok njezine dominacije naveli su aktualna zbivanja u svijetu. Zagađenje okoliša i globalno zatopljenje uznemiruju nas na jednoj razini, posebno u nostalgičnim epizodama kada se prisjećamo djetinjstva u kojem bi zimi napadao snijeg koji se nije topio čim bi dodirnuo tlo ili Cvjetnog trga na kojem je nekoć bilo drveća i ispod kojeg nije bila garaža. Pandemija nam je, s druge strane, pokazala kako je to potpuno izgubiti osjećaj kontrole i u potpunoj nemoći prepustiti se silama prirode. A isto se dogodilo i s aktualnim ratom u Ukrajini.
Upravo u takvim trenutcima ljudi bježe k onome što im je poznato odnosno u prošlost, u djetinjstvo. “Osjećaj gubitka kontrole jedan je od najvećih uzroka stresa u životu. Trenutačno je mnogo toga izvan naše kontrole i sve je vrlo nesigurno pa bježimo k onome što možemo kontrolirati, a to je naše sjećanje na povijest. Nostalgiju vežemo uz pozitivne osjećaje i iskustva te ih u vremenima neočekivanih promjena želimo opet proživjeti”, rekla je Carolyn Mair, psihologinja i autorica knjige The Psychology Fashion, za WWW. U prijevodu, modna industrija još je jednom vješto prepoznala kako zaraditi na ljudskim osjećajima.
View this post on Instagram
Osim što oni koji drže konce u rukama dobro znaju da u ovakvim vremenima lako mogu prodati nostalgiju, ne znaju, kao ni nitko od nas, kako će im izgledati budućnost. To je još jedan razlog zašto se u takvim trenutcima puno lakše (i profitabilnije) okrenuti k prošlosti i provjerenom uspjehu. Profesor modnog dizajna sa Sveučilišta u Westminsteru, Andrew Groves, objasnio je to za Guardian: “Moda je nesigurna u svoju budućnost i zato se povlači u prošlost. Ona to uvijek radi u vremenima globalnih kriza, kao što je pandemija.” I možda baš zato još uvijek nemamo odgovor na ono vječno pitanje koje oni koji se ne bave modom vole postavljati nama koji je istražujemo ili s njome radimo: “Može li se uopće danas izmisliti nešto novo?” Možda bi se i moglo, ali prvo treba pokušati.