U centru Zagreba, točnije na adresi Vlaška 10, otvorio se novi coffee shop koji je puno više od klasičnog kafića. Riječ je o mjestu s veoma posebnim konceptom iza kojeg stoji 31-ogodišnja Lori Brnčić, a s njom smo uoči otvorenja porazgovarali o tome što sve možemo očekivati

Lori Brnčić je u ugostiteljskoj industriji još od svoje sedamnaeste godine, a nakon bogatog iskustva u različitim dijelovima sektora, ovih je dana otvorila vrata svog Filteraja. Ovo simpatično mjesto na zagrebačkom Europskom trgu u svakom se dijelu svog poslovanja vodi plant-based i zero waste filozofijom, a sve o tome kako je krenula ova priča i što nas sve čeka otkrila nam je, kako se sama opisuje, energična, pričljiva, analitična i pomalo sarkastična osnivačica iz Kastva!

Kako to da si odlučila pokrenuti mjesto kao što je Filteraj?

U principu sam oduvijek htjela biti u ugostiteljskoj industriji. Dok su svi u leksikone u osnovnoj školi pisali da žele biti doktori i astronauti, mala Lori je napisala – direktor hotela. Kroz sve ove godine unutar industrije imala sam prilike biti barista, voditeljica bara, marketinška asistentica i organizatorica evenata, korporativna trenerica i analitičarka, a nakon svega toga odlučila sam da svakako želim opet malo stati iza aparata za kavu i raditi ono što najviše volim – dijeliti ideje, pričati, i naravno – piti kavu.

Godinama već sanjarim o svom coffee shopu, ali tek sad mi je došao pravi koncept. Razmišljala sam i zaključila da kroz ugostiteljstvo mogu pomoći svima u ispunjavanju domova i života efikasnošću, estetikom i optimizmom. Uvijek mi je bilo zanimljivo kako ljudi s potpuno drugačijim mentalnim stavom dolaze u coffee shop i u trgovinu. Na kavu se ide planirano, a ponekad i spontano, na neko određeno vrijeme, dok se u trgovine ide većinom u nekoj strci. A dok si u strci, tko ima vremena i želje za ikakvim novitetima i promjenama? Stoga sam odlučila promjene i novitete dovesti u puno opušteniji setting, gdje se kroz diskusije i razmjene ideja puno brže podijele infomacije. I tako je pomalo krenuo Filteraj.

Sada vodiš plant-based i zero waste biznis. Zašto si krenula u tom smjeru i što to konkretno znači u poslovanju Filteraja?

Odluka je bila jako jednostavna zato što i sama živim tako, ako se ne varam, posljednje tri godine. To je za Filteraj u nekim točkama značilo puno googlanja, puno više poziva, puno pitanja i zamolbi prema dobavljačima i nešto više investicije u nekim segmentima u startu. S druge strane, zahtijevalo je i puno manje u drugim područjima s obzirom da smo dosta namještaja i opreme preuzeli od drugih dragih ugostitelja.

Što se tiče zero waste dijela, popis je dug. Naša to go ambalaža bit će kompostabilna, odvajat ćemo otpad, raditi s krutim bio sredstvima za čišćenje, nećemo koristiti papirnate ručnike, izrađivat ćemo sami biljna mlijeka od zobi, kokosa/indijskog oraščića i badema kako bismo izbjegli more tetrapaka. Nadalje, sve će se namirnice kupovati u rinfuznim većim pakiranjima, povratnim ambalažama ili reciklabilnim pakiranjima. U posljednjoj varijanti dolaze samo dvije stvari – kombucha i za početak pivo, ali i to će, kada se malo uhodamo, prijeći u točeno pivo u povratnim bačvama. Kroz nekih 6 mjeseci stiže nam i refill aparat u sklopu kojeg će se moći kupiti tekućine u rinfuznoj varijanti, ne samo za kućanske potrebe, već i za prehrambene, poput ulja, octa i soja sosa. Tome se jako jako veselimo.

Kada govorimo o plant-based segmentu, osim homemade biljnih napitaka, bit će dostupne i slastice u izradi Juraja Močilca koji vodi gastro blog Žlica Šećera. Zanimljivo je napomenuti da ćemo u suradnji s njim probati i spojiti oba koncepta pa će za izradu slastica koristiti pulpu koja nama ostaje od izrade biljnih napitaka. Na slanoj strani bit će dostupni divni sendviči od susjednog #weare50 lokala, a bit će tu još i puno sokova, soda i energetskih shotova u vlastitoj izradi.

Kakva kava će biti dostupna i što općenito misliš o kulturi ispijanja kave u Hrvatskoj?

U Filteraju će se služiti samo specialty arabica u nekoliko varijanti – jedan blend kave iz Brazila, Meksika i Kostarike te dvije single origin kave, odnosno kave iz samo jedne plantaže, koje će se mijenjati po dogovoru s Hug & Punch Coffee Co. pržionicom. Čim dobijemo sve dozvole, ta ista kava bit će dostupna i za kupovinu u rinfuznoj varijanti. S Hug & Punchom radimo na tome da promijenimo ambalažu u kojoj se dostavlja kava u povratnoj ambalaži, pa tako i s tog aspekta učinimo naš utjecaj malo manjim.

Mislim da je kultura ispijanja kave u Hrvatskoj naša glavna komfor zona u koju se svi rado vraćamo i zanimljivo mi je kako se uvijek ima vremena za popiti kavicu. I drago mi je da nalazimo komfor u kavi, ali s druge strane taj komfor često nerado mijenjamo, pa makar se tržište razvija i donosi nove informacije. Ipak, sve se više ljudi informira o tome što pije, baš kao što smo se više počeli informirati i zanimati za sve ono što kupujemo. Mislim da postoji jedan lijepi pozitivni trend spajanja komfora s kvalitetom.

I prostor ima svoj zanimljivi koncept. Na što ste se fokusirali kod uređenja interijera?

U interijeru od 40-ak kvadrata, kao i u cijelom konceptu, fokusirali smo se na to da komuniciramo opuštenost i pozitivu, ali i da – olakšavamo komunikaciju. U prostoru će se zato naći i jedan veliki community stol za kojim ćemo u budućnosti imati i radionice, debate i diskusije, a ostatak prostora bazira se na otvorenom principu. Jako veliki dio toga smo napravili sami i prilagođavali činjenici da je pravi kut u prostoru bila nepoznanica i tako malo otežavala željeni dizajn. Koliko smo ga uspjeli ostvariti, slobodno nam recite kada svratite na kavicu, nešto osvježavajuće ili na koji slatki ili slani griz. Vidimo se!

 

Foto: Filteraj