Celine Song je 2023. godine režirala jednu od najboljih ljubavnih drama koje smo gledali u posljednjih nekoliko godina. Past Lives bio je dirljiv, na trenutke duhovit i pronicljivo je komentirao slojevitost ljubavnih odnosa, rase i odrastanja u različitim socioekonomskim uvjetima. Film djelomice smješten u Južnu Koreju bez hollywoodskih glumaca nadmašio je očekivanja u svakom pogledu i uskoro osvanuo među nominiranima za najbolji scenarij za nagradu Oscar. Bio je to trenutak kad smo se ponovno podsjetili, kao i s filmom Parasite, da fokus ne smije uvijek biti samo na klasičnoj američkoj produkciji.

Song je u međuvremenu pokucala upravo na ta vrata i za svoj najnoviji film castala, usudili bismo se reći, i najatraktivnija hollywoodska imena – Pedra Pascala, Dakotu Johnson i Chrisa Evansa. Produkcijska i distributerska kuća A24, koja stoji iza nekih od najatraktivnijih filmskih naslova posljednjih godina (poput Midsommar, Everything Everywhere All At Once, Moonlight, Lady Bird), ponovno je uspješno plasirala najnovije filmsko ostvarenje, pa je tako Materialists odmah nakon premijere u SAD-u stigao na vrh box office ljestvica. Film je ostvario impresivnih 12 milijuna dolara u svom prvom vikendu prikazivanja.

Utoliko je to impresivnije kad uzmemo u obzir da film nije imao premijeru ni na jednom velikom filmskom festivalu, kao ni na streaming platformi. Marketinška strategija iza filma, koja jaše na popularnosti Pedra Pascala, generalno se pokazala uspješnom, a prve reakcije masovne publike nagovještavaju da bi ovo mogao biti prvi pravi ljetni filmski hit u kinima.

Romantična komedija koja mijenja pravila igre

Romantična komedija sa šarmom indie filmova prati profesionalnu matchmakericu, koju igra Johnson, a koja vodi uspješan biznis. Njezina svakodnevica drastično se komplicira kad se i sama nađe usred ljubavnog trokuta sa svoja dva klijenta, koje igraju Pascal i Evans. Osim kao redateljica, Celine Song napisala je i scenarij za film, što garantira da ovo nije romantična komedija u klasičnom smislu.

Prve reakcije upravo tomu svjedoče. Iako su podijeljene između kritike i publike, većina komentara pokazuje da je Song uspjela učiniti ono što joj je pošlo za rukom i s izvrsnim Past Lives – prebroditi zamke rom-coma kao žanra. Publika tvrdi da se film uspješno poigrava s očekivanjima, a kritika popularnog portala IndieWire piše da Materialists čak i nije romantična komedija, zahvaljujući raznim plot twistovima koje Song prezentira, osobito na samom kraju filma. Box office uspjeh opravdan je mišljenjima da se film na britak način osvrće na pitanje klase i vrijednosti u modernim ljubavnim vezama, ali da je sama romantika ipak u drugom planu. Time prenosi da je Materialists „more bittersweet than sweet“, što je idealan opis i prvog Songinog filma.

Štoviše, najčešće recenzije ističu kako je riječ o priči o suvremenoj ljubavi, daleko od uljepšanih i formulaičnih prikaza kakve su dominirale rom-comovima 2000-ih.

Marketing filma: Idealno izvedena zamka

U naša kina film još uvijek nije stigao, a kino premijera trebala bi se dogoditi u kolovozu. No, ako su reakcije široke publike točne, pitamo se kakvu je to strategiju zauzeo A24 u filmskoj promociji. Od postera preko trailera, a posebno do press prilika za glavne glumce, baš je svaka pojava ovog filma u javnosti djelovala kao da nas čeka romantična komedija u duhu legendarnog filma How to Lose a Guy in 10 Days.

Pažnju su najviše plijenili upravo simpatični, ležerni intervjui u kojima se trio pojavljivao – Johnson, Pascal i Evans „kupili“ su pozornost međusobnom kemijom. U intervjuima, koji su bili savršeno kurirani i na površinu iznijeli medijsko iskustvo Chrisa Evansa i šarm Pedra Pascala, glumačka ekipa također nije odavala da je film možda nešto sasvim neočekivano.

No, nakon Past Lives – Celine Song ponovno nas je nadmudrila.

Foto: IMDb