Fantastične torbe hrvatskog brenda koji ne poznaje prolaznost

Neki brendovi uspješno zaobilaze trendove stvarajući pritom vječno klasične modne priče. Jedan takav je Marmelo, iza kojeg već nekoliko godina stoji Zagrepčanka Dunja Sučić, dizajnerica, osnivačica, jednom riječju one woman band.

Marmelov izgled je jasan i pročišćen. Marmelova narav je zaigrana i maštovita. Marmelo je u djelovanju rasterećen i odan. Bila bi najjednostavnije opisana estetika Marmelo torbi i modnih dodataka, i to iz pera dizajnerice Dunje koja je prije desetak godina pokrenula ovaj uspješan hrvatski brend. Ulazak radionu prijatelja Tomislava, koja je između ostalog imala i galanteristički moment, učinio je čaroliju. Odlučila sam ostati raditi kod njega kako bih mogla učiti te iz znatiželje u kojem će me smjeru to odvesti. Bila je to ljubav na prvi pogled i veliko veselje. Cijeli život sam do tada bila u tekstilu, odrasla sam u obitelji u kojoj se puno krojilo, šivalo i dizajniralo; materijala i krojeva je bilo posvuda, a i sama sam konstruktor odjeće. Ovo je bio prijelaz na neku drugu stranu, dinamika kroz promjenu. S vremenom sam se upustila u izradu prve serije torbi što mi je od početka bio plan. To je bilo 2010. godine, u vrijeme kada sam još uvijek radila u Tomislavovoj radioni te sam aktivno počela razvijati Marmelo. Dvije godine kasnije, 2012. sam se posvetila samo Marmelu.

Dunja Sučić, foto: Darija Cikač

Iako dugo vremena nije znala u kojem poslovnom smjeru treba krenuti, Dunja je osjećala da je stvaranje nečeg novog njezin put: Znala sam da je rad kroz stvaranje nešto što me vuče, što sam shvatila još kroz odrastanje u raznim fazama i izričajima i to je bilo sve. Iskustvo koje sam stekla radeći u radioni, osjećaj koji je cijelo vrijeme bio u meni, ljubav prema ručnom radu, podrška prijatelja i obitelji bili su dovoljni za donijeti odluku.

Osnovna filozofija Marmela je dobra priča te tema interpretirana u proizvodu. Ljubav prema starom zanatu i poštivanje tradicije, uz uzbuđenost prema dostignućima novog doba, sveprisutni su kod brenda koji prvenstveno želi ponuditi promišljen proizvod, izrađen u duhu starog zanata za 21. stoljeće, podcrtan estetikom minimalističkog futurizma. I zato ćete kod Marmelo torbi prepoznati proizvod koji traje i odlijeva prolaznosti. Torbe većih i manjih formata, remeni, narukvice nalaze se u ponudi, a definitivno su nosivi kroz dnevne i večernje kombinacije.

Zanimalo me i kako Dunja doživljava svoju publiku, na što mi je odgovorila: Marmelo je još uvijek isključivo ženski brend. Napravili smo malo istraživanje iz kojeg je proizašlo da su naši kupci najčešće poslovne žene iznad 35 godina.

Imamo napravljen profil idealnog kupca i publike kojoj se obraćamo, ali na kraju ja volim reći da proizvod kupuju žene koje se prepoznaju u filozofiji i estetici Marmela. Žene otvorene promjeni, žene koje uživaju u “slow fashionu” i ručnom radu, rasterećene od modnog nametanja. Mnogo puta sam se pozitivno iznenadila stajlingom u koji je uklopljen Marmelo proizvod i to je onaj zadnji touch koji proizvod dobije, prstohvat osobnosti kupca.

S obzirom na to da je Dunja one woman band, evo koliko je bilo izazovno pokrenuti vlastiti posao koji i danas vrlo dobro kotira na domaćem, ali i stranom tržištu: Koliko god sam bila friška u branši, svjesna da još imam puno za naučiti, nekako mi je to bio apsolutno prirodni tijek. Izazov mi je predstavljalo savladavanje i usvajanje svih ostalih poslova, strategija, komunikacija koji nisu bili u mojoj domeni. Osnove poduzetništva, marketing… sinkronizacija svega skupa. Razvijala sam vještine i savladavala ih putem, neke još uvijek učim što ponekad bude i bolno, a i otkrila sam talente za koje nisam znala da ih imam. Sve u svemu nužno je puno učenja, informiranja, upornosti, strpljenja, onda pokušaji u primjeni naučenog.

Nije dovoljno samo znati napraviti proizvod. Slušati sebe, tržište i napraviti sinergiju u svemu tome. Gledati jako široko, a opet držati fokus. Raspala sam se tisuću puta, ali opet odabirem ići dalje s Marmelom. Volim istraživati, slagati koncepte, oživjeti proizvod, stvoriti atmosferu oko njega i na kraju vidjeti zadovoljnog kupca koji s guštom nosi proizvod – divnost! To je ono za što meni Marmelo daje priliku, uz njega sam narasla i ja. Daje puno prilika da upoznam sebe i izlaže me na mnogo načina. Izazovno je, al´ nije li na kraju to što nas pokreće, čini živima? Mijena uvijek stalna jest!

A kako se snašla u ovim uzburkanim vremenima, koje nadamo se lagano ostavljamo iza sebe, Dunja mi je otkrila: S obzirom na to da su se paralelno dogodili koronavirus i potres, svakako je bilo razdoblje koje je protreslo sva životna polja i postavljalo brojna pitanja. Uslijed potresa trebala sam iseliti iz stana u kojem sam živjela, a poslovno je tražilo prilagodbe i izmjene u poslovnom planu, tako da sam napravila novi. Radim na novim proizvodima, nastavila sam raditi na planu da se ostvare suradnje na sjeverno europskom tržištu i u pregovorima sam za kinesko tržište. Marmelu i meni došli su novi planovi i novi izazovi i opet znatiželja kamo će nas to odvesti.

Marmelo proizvode možete kupiti u zagrebačkom butiku DNK (Masarykova 11), zatim porečkom Sole luna (Eufrazijeva 45), splitskom Think pink (Zadarska 8) te putem webshopa www.marmelobags.com. Dunja uskoro u sklopu svoje radione i showroom, a o tome uskoro informacija na FB i Instagram profilima.

 

 

mm
Tina Kovačiček

lifestyle novinarka