Iako megapopularnu seriju “Emily in Paris” percipiramo kao sadržaj s kojim mozak prepustimo bezbrižnim zelenim pašnjacima, određeni elementi scenarija ipak potiču na razmišljanje. Naime, u nedavnim epizodama na površinu isplivavaju situacije u kojima se ženski karakteri susreću sa seksualnim uznemiravanjem koji je jedan od najvećih problema modne industrije.

“Emily in Paris” ima puno toga zajedničkog s kultnom serijom “Seks i grad” – od fokusiranja na modne trenutke pa sve do ljubavnih zavrzlama i života u gradu snova. No, kao što smo naveli, u četvrtoj sezoni, serija se okreće temi koja je odavno trebala biti dio razgovora – seksualno uznemiravanje u modnom svijetu.

“Seks i grad” dotaknuo se ovog problema još davne 2002. u epizodi u kojoj je Carrie doživjela neprikladno ponašanje potencijalnog mentora u Vogueu. Ta scena, koja je bila prikazana puno prije #MeToo pokreta, pokazala je Carrie koja se bori između očuvanja svoje karijere i suprotstavljanja zlostavljanju. Nastavno tome, “Emily in Paris” ponavlja sličnu priču kroz likove Mindy i Sylvie.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emily In Paris (@emilyinparis)

U četvrtoj sezoni, Mindy se nalazi u situaciji koja neodoljivo podsjeća na problem koji je Carrie imala u Vogueu. Priča ide ovako – kad Mindy dobije priliku isprobavati luksuznu odjeću u modnoj kući JVMA, u kojoj je vlasnik Louis de Léon, ubrzo saznaje da nije riječ samo o uživanju u modi. Dvije zaposlenice upozoravaju je da treba imati “partnera” dok isprobava odjeću – ne kako bi joj pomogao nositi odjeću, već kako bi bila zaštićena od neprimjerenog ponašanja vlasnika. Isto tako, prisjećajući se svojih početaka, Sylvie otkriva da je i sama bila žrtva Louisovog ponašanja dok je radila za JVMA. No, dok je Sylvie do sada šutjela o tome, u novoj sezoni odlučuje progovoriti. Ovi detalji u seriji jasno ukazuju na to kako su neki od najmoćnijih ljudi u modnoj industriji iskoristili (i koriste) svoje pozicije kako bi nametnuli krajnje neprihvatljivo ponašanje.

Nadalje, jedan od ključnih aspekata ove priče je i prikaz generacijskog jaza između starijih žena koje su bile prisiljene šutjeti o zlostavljanju i mlađih žena koje žele otvoreno govoriti i boriti se protiv takvog ponašanja. Sylvie, koja je ranije prihvatila situaciju kao dio “poslovnog svijeta”, sada se suočava s činjenicom da se Louisovo ponašanje nije promijenilo, što je potiče na to da više ne šuti i na taj način pomogne mlađim kolegicama. Ovo je posebice važno stavimo li kontekst zbivanja samo unutar francuskih granicae gdje je kultura puno više seksualno liberalna, što je posljedično otežalo napredak #MeToo u odnosu na ostale zapadne zemlje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emily In Paris (@emilyinparis)

Iako je “Emily in Paris” serija poznata po romantičnoj viziji života i rada u Parizu, odluka da se bavi temom seksualnog uznemiravanja u modnoj industriji odražava stvarne probleme s kojima se suočavaju mnoge žene u tom svijetu. Također, činjenica da žene na poziciji poput Sylvie, odlučuju progovoriti bez obzira na to koliko je godina prošlo, dobar je impuls ženama koje vode iste ili slične borbe u stvarnom životu jer iako je riječ samo o seriji, element težine u naizgled fluidnom scenariju, predstavlja značajan korak u percipiranju problema.

Stoga, iako je “Emily in Paris” i dalje naša najdraža razbibriga, drago nam je vidjeti da goruće probleme ne mete ispod tepiha – već ohrabruje i potiče na promjenu.

Foto: Instagram