Očekuje se da će se električna vozila na svjetskim cestama povećati na 145 milijuna do 2030. godine

Broj električnih automobila, kombija, kamiona i autobusa na svjetskim cestama na putu će se povećati s 11 milijuna vozila na 145 milijuna do kraja desetljeća, što bi moglo smanjivati potražnju za naftom na nekoliko milijuna barela dnevno! Dio je to izvještaja Međunarodne agencije za energiju, u kojem stoji i da bi do 2030. godine u svijetu moglo postojati 230 milijuna električnih vozila (od toga u Europi 30) ako bi se vlade udružile u poticanju proizvodnje dovoljno vozila s niskim udjelom ugljika kako bi ostale unutar globalnih klimatskih ciljeva.

Prvo IEA-ovo globalno izvješće o električnim vozilima otkrilo je da je prodaja u prvom tromjesečju 2021. bila više nego 2,5 puta veća nego u istim mjesecima prošle godine, kada je pandemija pokrenula niz recesija u globalnim gospodarstvima. No, unatoč ekonomskom usporavanju, zbog kojeg se globalna automobilska industrija lani smanjila za čak 16 %, prošle godine je širom svijeta registrirano rekordnih 3 milijuna novih električnih automobila, što je ukupno dovelo do 10 milijuna električnih automobila. U toj brojki se nalazi i skoro milijun električnih kombija, kamiona i autobusa.

Porast električnih automobila pomno prati energetska industrija i očekuje se da će imati značajne implikacije za naftne kompanije koje se oslanjaju na potražnju za gorivima za prijevoz kako bi podržale dobit koju ostvaruju od proizvodnje sirove nafte. Prema postojećim svjetskim klimatskim politikama, električna bi vozila mogla ukloniti potrebu za više od 2 milijuna barela dnevno dizela i benzina do 2030. godine i uštedjeti ekvivalent od 120 milijuna tona ugljičnog dioksida.

Očekuje se da će utrka za ovakav iznimno važan zaokret na tržištu električnih vozila ubrzati jer se 18 od 20 najvećih proizvođača automobila – koji predstavljaju 90 % svjetske automobilske industrije – priprema za povećanje broja ponuđenih modela električnih automobila, dodaje se u izvješću.

Osim poticaja za kupnju električnih automobila, države bi trebale uložiti u razvoj infrastrukture za punjenje, a proizvođači u napredak tehnologije baterija. Uz to, potrebna će biti i organizacija za recikliranje ili ponovno korištenje starih baterija, koje bi mogle biti ozbiljan otpad u slučaju da se taj korak ne riješi na vrijeme. Čini se da nas, kad je o automobilskoj industriji riječ, čekaju zanimljiva vremena.

Foto: Miles Willis / Stringer via Getty Images