Jedna od izložbi koju se veselimo pogledati na Međunarodnom festivalu Organ Vida, je ona dobitnika nagrade Marina Viculin, priznanja za rad umjetnika s izvanrednim postignućima u području hrvatske fotografije – Denija Horvatića. izložba zove SKEN, a možete ju pogledat u Galeriji Miroslav Kraljević. Što kaže Deni na ovaj svoj odvažni zakorak u umjetnost?
Neki od umjetničkih i modnih insajdera već poznaju Denijevo ime kao osobe koja je radila kao asistent produkcije u umjetničkom studiju Sivio Vujičić te kroz rad s fotografkinjom Karlom Jurić, u modnom brendu E.A. 1/1 S.V, u kojem je bio na poziciji izvršnog pomoćnika, istraživanja i komunikacija te vizualnog dizajna i fotografa, dok danas radi kao fotograf za brend XD Xenia Design.
Uz to, činjenica da Deni studira povijest umjetnosti i filozofije, jasno daje do znanja kako se radi o osobi čiju smo manifestaciju talenta i ljubavi prema umjetnosti, pod svojim vlastitom imenom, trebali samo pričekati. I dočekali smo. I to u vidu izložbe SKEN koja je ujedno osvojila nagradu Marina Viculin, priznanja za rad umjetnika s izvanrednim postignućima u području hrvatske fotografije.
“Do ideje za “SCAN” sam došao početkom 2019. godine. Najprije sam krenuo raditi probe i gradio koncept nekoliko mjeseci i potom sam u rujnu iste godine prijavio taj projekt i osvojio nagradu.” daje nam Deni malu pozadinu ovih uistinu zanimljvih radova.
Cijeli projekt SKEN bavi se skeniranjem prostora i ljudi koji borave u tom odabranom prostoru. “Kako je pozicija skenera vrlo specifična, tako su i moji radovi okarakterizirani drugačijim “pogledom” na svijet. Taj pogled dolazi iz pozicije koju mi kao ljudi nemamo, jer ona fizički nije moguća. Tako sam dobio neke nove odnose unutar same fotografske slike koji su specifični već po samom tom “pogledu na svijet”, a istovremeno pokušavaju biti što vjerniji stvarnosti. Naime, oni pokušavaju preslikati stvarnost u mjerilu kakva ona doista jest.”
S obzirom na cjelokupnu situaciju, njegovi radovi sada se mogu gledati i kroz koncept privatnosti u vrijeme samoizolacije uslijed pandemije uzrokovane virusom COVID-19. “Dom, izgledom smješten negdje između filmskog seta i black box kazališta, postaje glavna arena događanja, mjesto insceniranog života koji se donedavno odvijao napolju. Privid normalnosti omogućava ekran koji svakim danom otključava sve više funkcija: sastanci i seks partiji odvijaju se preko video aplikacije Zoom, socijalizacija putem Chatroulettea, rave zabave su nedjeljom u 6 ujutro na redovitim Club Quarantine partijima. Iako je virus učvrstio suživot s ekranom, koji je time postao jedino mjesto značajnijeg kontakta, jednako je tako utjecao i na redefiniranje koncepta privatnosti. Naime, u brojnim zemljama počelo je podupiranje sofisticiranih tehnologija koje provode masovni kućni nadzor pod izlikom borbe protiv virusa, a među njima se nalazi i eksperimentalni program Vlade Republike – SKEN” kaže službeni opis izložbe.
Pitali smo Denija, kako je on doživio cijelu tu situaciju “U planu mi je bilo raditi na samom projektu, ali to mi je bilo otežano zbog zabrane kretanja među županijama pa sam bio nestrpljiv i produkcijom krenuo tek u svibnju. Nije samo da me je praćenje tehnologijom uznemirilo, već i to koliko je krhka bila stvarnost i sloboda koju sam uživao misleći da mi je neotuđiva. Ponovnom uspostavom granica i pojačanom kontrolom kretanja, samo mi se pojačao strah i anksioznost, ne samo od virusa, nego od krhkosti sistema i slobode za koju sam naivno mislio da je u mojim rukama. “