Danski umjetnik Jens Haaning i danski Muzej moderne umjetnosti Kunsten u Aalborgu, u najmanju ruku, 2021. godine ostvarili su neobičnu suradnju, a nakon što su završili na sudu, presuda je donesena u korist Muzeja.
Naime, sud u Danskoj naložio je umjetniku koji je u džep stavio velike svote novca, koji mu je omogućio muzej kojem je Haaning predao prazne okvire kao svoje umjetničko djelo, da vrati sredstva.
Ovaj konceptualni umjetnik čiji se rad usredotočuje na moć i nejednakost, dobio je 2021. narudžbu od Muzeja moderne umjetnosti Kunsten u Aalborgu, u sjevernoj Danskoj, da rekreira dva ranija rada koja su koristila mnoštvo novčanica za predstavljanje prosječnih prihoda. Haaningovo djelo iz 2007., Prosječni danski godišnji prihod, prikazivalo je novčanice kruna pričvršćene na platno u okviru, a drugo djelo iz 2011. o austrijskim prihodima koristilo je novčanice eura.
Muzej je osigurao oko 532.000 kruna (61.500 funti) iz svojih rezervi za rekreaciju umjetničkih djela, kao i honorar umjetniku od oko 40.000 kruna. Ali kad je osoblje raspakiralo novoisporučene radove, pronašli su dva prazna okvira s naslovom Uzmi novac i bježi. Muzej je izložio nova umjetnička djela, ali kada je Haaning odbio vratiti novac, poduzeo je pravni postupak. U ponedjeljak je sud u Kopenhagenu naložio umjetniku da vrati novac koji mu je posuđen, ali je rekao da mu ipak treba isplatiti honorar.
Tadašnji direktor muzeja Kunsten, Lasse Andersson, rekao je za Guardian: “Mi nismo bogat muzej. … Moramo pažljivo razmisliti o tome kako trošimo svoja sredstva i da ne trošimo više nego što si možemo priuštiti.”
Haaning je tada rekao danskom radiju: “Posao je u tome što sam uzeo njihov novac. Nije krađa. To je kršenje ugovora, a kršenje ugovora dio je posla.” Dodao je: “Ohrabrujem druge ljude koji imaju radne uvjete tako jadne kao moji da učine isto. Ako sjede na nekom usranom poslu i ne dobivaju plaću, a zapravo se od njih traži da plate novac da bi išli na posao, onda zgrabite što možete i pobijedite.” Iz Muzeja su tvrdili kako je isporuka dva prazna platna od strane umjetnika, krađa i kršenje ugovora o radu, iako ostaje nejasno zbog čega se sada umjetnik ne može pozvati na slobodu interpretacije umjetničkog djela.