Danira Orešić, izvršna direktorica i osnivačica agencije Light komunikacija jedna je od onih osoba s kojom kad razgovarate imate osjećaj da je proživjela sto života. Inspirativna i profesionalna, Danira je godinama u struci odnosa s javnošću. Prvih deset godina karijere bila je manager u velikom sustavu gdje je radila na promociji svjetskih selektivnih brendova. Nakon toga, već 15 godina uspješno vodi vlastitu agenciju te je ujedno i aktivna članica Hrvatske udruge za odnose javnošću.
Danira, kako bi iz svoje perspektive dugogodišnjeg profesionalca okarakterizirala promjene u struci?
Promjena koja je evidentna, iznimna je brzina u radu koja je imperativ kao i visoki estetski standardi, a to me zaista veseli. Svijest klijenata i potrošača o važnosti vrhunskog globalnog dizajna i kvalitetnih fotografija izuzetno je napredovala posljednjih godina , što se tiče brzine, ona je evidentna ne samo u isporuci materijala i u rezultatima, nego je potrebna i brzina učenja te prihvaćanja i implementacije najnovijih svjetskih trendova.
Uspješno opstati i razvijati sebe i poslovanje agencije u industriji više od 20 godina, za mene, sada podrazumijeva da ne kalkulirate u poslu, da radite s ljubavlju, da ste kreativni i da gledate samo naprijed. Isto tako, istaknut ću sazrijevanje i iskustvo nebrojeno realiziranih evenata, kampanja, članaka ,vođenja društvenih mreža za mnogobrojne klijente još uvijek su mi veliko zadovoljstvo. Rekla bih da je za uspjeh i profesionalno trajanje bitan i rad na sebi u profesionalnom i osobnom smislu koje nam omogućava da smo otvoreni za drugo mišljenje i suradnju sa ljudima od kojih možemo učiti, kako s klijentima tako i sa suradnicima.
Koliko je važan utjecaj novih tehnologija i na koji način ih primjenjujete? Da li je budžet bitan za uspjeh?
Brzina promjena traži poznavanje i implementaciju novih tehnologija i formi komunikacije i izazov je ostati dosljedan sebi i struci. Brzo usvajamo promjene, a kreativnost nam omogućava da ostanemo autenični i da ponekad s vrlo malim budžetom postignemo iznimne rezultate.
Ovdje bih izdvojila aktivnost vidljivosti destinacije jedne manje turističke zajednice gdje smo u kampanji snimanja videa s vrlo simboličnim budžetom osigurali organski doseg od preko 700 tisuća pregleda, a brojke svakodnevno rastu. U odnosima s javnošću doseg nije najvažniji, već kvaliteta kojom kroz komunikaciju predstavljate vrijednosti određenog klijenta – bilo da je to turistička zajednica, selektivna vinarija, boutique hotel ili obrazovna ustanova poput regionalnog centra kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu. Izuzetno mi je drago da se naši klijenti nalaze gotovo na svim područjima Hrvatske jer na taj način imamo privilegiju upoznati ljude i krajeve ali istaknuti i ono najbolje što oni nude.
Koliko je PR povezan s uspjehom klijenata i je li to tema o kojoj se otvoreno priča?
Drago mi je da mogu istaknuti da kolege iz Hrvatske udruge za odnose s javnošću pripremaju novi kodeks udruge koje će zasigurno iskristalizirati određene stvari u našoj struci. Budući da su klijenti moje agencije Light komunikacije pružatelji usluga, proizvođači dakle tvrtke u realnom sektoru, smatram obavezom svoje PR agencije da se naše aktivnosti reflektiraju na njihovo pozitivno poslovanje i rast prihoda, prodaje ili posjećenosti destinacije.
Samo sinergijom komunikacijske strategije, svakodnevnog njegovanja brenda i klijenta, vrhunske komercijalne mreže i usluge može se postići povećanje rezultata. Kao osoba koja je 10 godina radila zahtjevne komercijalne poslove, to iskustvo svakako me dobro pripremilo za dobro poznavanje i tog dijela poslovanja. Upravo iz tog razloga klijenti koji s nama svakodnevno i otvoreno surađuju na izgradnji svojeg brenda i prodaje poručuju najbolji rezultat iz naše agencije. Ukoliko je klijent zatvoren prema agenciji i s njom ne djeluje integrirano, ne može očekivati niti produktivan rezultat niti zadovoljstvo nas kao profesionalaca koji trebaju dvosmjernu komunikaciju za uspjeh.
Poznato je da ste u karijeri radili PR za mnogobrojne industrije. Možete li nabrojati neke od njih?
Diploma dizajna Tekstilno – tehnološkog fakulteta uz zvanje Managera za odnose s javnošću
zasigurno je bila dobar preduvjet da isporučim kvalitetne projekte iz segmenta mode . Više od jednog desetljeća radila sam evente, PR i promociju za selektivne brendove kozmetike, a potom i najluksuznije svjetske brendove u modnom svijetu. Nakon toga slijedilo je duže, također uspješno razdoblje suradnje s najvećim svjetskim kućama farmaceutske industrije, klinikama i specijalnim bolnicama. Prvim angažmanom za svjetsku kuću iz grupacije LVMH otvorio se trend rasta broja klijenata u području visoke gastronomije i enologije pa nakon toga turistički sektor, obrazovne institucije i priprema projekata u sferi marketinga i vidljivosti za EU fondove. Svako moje životno razdoblje donijelo je i dugogodišnji interes za određenu temu i smatram da jedino uskom specijalizacijom možemo na brz i efikasan način klijentu ponuditi najviše, dobro poznajući temu i pozadinu onoga čime se on bavi.
Moj odabir klijenata bazira se prije svega na interesu za određenu industriju, a kriterij je i njegova posvećenost kvaliteti i etičnom poslovanju kao i dijeljenje približnih etičnih i profesionalnih vrijednosti s mojom agencijom i timom Light Komunikacije.
Na što se najviše ponosni kada se osvrnete na prošlu godinu?
Upravo krajem 2023. vrlo uspješno završili smo projekt vidljivosti za regionalni centar kompetentnosti u ugostiteljstvu i turizmu financiranom iz EU projekata, s kojim smo rezultatima izuzetno zadovoljni. Tokom ove godine realizirali smo suradnju sa dva nova klijenta, a sve to rezultiralo je i povećanjem tima. Mogu reći da sam ponosna na svoj tim , troje visoko obrazovanih mladih ljudi koji daju svoj doprinos tvrtki .
Smatram da je sinergija generacija ono što nas oplemenjuje, stvara dodanu vrijednost i za klijente i za našu tvrtku jer na jedan ugodan i afirmativan način svakodnevno učimo jedni od
drugih i na taj način razvijamo našu PR agenciju Lightkomunikacije u najboljem mogućem smjeru.
Evidentno je da živite svoj posao, no imate li vremena za slobodno vrijeme i kako ga provodite?
Drago mi je da i dalje sa strašću uz svoj mladi tim radim ovaj posao i da me svaki dan ponovo veseli, ali upravo zato je sad vrijeme za mentorstvo i ravnotežu između privatnog i poslovnog koji postižem odlascima u prirodu, teretanu, planinarenje i čitanje.
Foto: privatni album