
Biti najbolji u svom poslu i istaknuti se od konkurencije želja je mnogih, a posebno zaposlenih u kreativnoj industriji i produkciji evenata. Između njih, spajajući najbolje od oba svijeta, dolaze floristi i event manageri
Klasično zanimanje cvjećara u posljednjem je desetljeću evoluiralo – njihova uloga više nije samo aranžiranje buketa nego i stvaranje pravog lifestyle narativa za neku prigodu. Otvaraju se konceptualni prostori i biznisi sa specifičnim pristupom cvjetnim dekoracijama, cvjećarne koje, uz prodaju cvijeća, često nude i radionice, coffee shopovi u kojima možete nabaviti svoj buket i slični inovativni formati. Takvi projekti obogaćuju našu svakodnevicu, a za posebne prilike floristi postaju nezamjenjivi partneri u kreiranju atmosfere i cjelokupnog dojma prostora.
Zašto je kala bila omiljeno cvijeće u 2025. godini i zašto u jesenskim cvjetnim aranžmanima dominira suho lišće? Odgovor na ova pitanja daje Cvit Happens, tim na čelu s floristom Antunom Bauerom koji je dekorirao i konceptualno razradio prostor najiščekivanijeg beauty događanja godine – Grazia Best of Beauty 2025. Antun nam je otkrio gdje leži inspiracija jednog florista, kakvim trendovima u uređenju interijera se možemo veseliti i što kad ideja postane stvarnost.

Kako zapravo izgleda proces osmišljavanja cvjetnih dekoracija za poslovni event ili vjenčanje? Možete li nas provesti kroz ključne korake – od prvog razgovora s klijentom do završne realizacije – i istaknuti najčešće izazove na koje nailazite putem?
Nasmiju li vas Reelsi i TikTokovi koji pokažu situaciju “prije” i “poslije”? Najčešće krenu savršenim kadrovima, lijepim interijerom, dobrim osvjetljenjem, a par sekundi kasnije slijede kadrovi realnosti – kako je prostor izgledao prije. Koliko je vremena tim za uređenje interijera proveo u pospremanju i pripremanju prostora, gdje su nabavljali stolove, stolice, svijeće, pribor za jelo, detalje koji će goste eventa, ceremonije ili večere oduševiti… Gosti vole personalizaciju, a Cvit Happens im želi to omogućiti.

Danas živimo u doba kad je malo razlike u kreiranju uređenja za vjenčanje i poslovni event. Na primjer, nekoć su vjenčanja oskudijevala cvijećem, stol mladenaca je bio dekoriran, a gosti su dobili jednu ili dvije ruže na stol. Srećom po našu industriju, situacija se promijenila jer klijenti su danas zainteresirani za izgled interijera, raspored stolova i naravno, za cvjetne aranžmane i instalacije. Ideja vjenčanja preselila se i na organizaciju nekog poslovnog eventa jer kod oba je cilj ostaviti snažan vizualan WOW efekt te ponuditi barem nešto novo i drukčije.
“Sve u vezi ovog posla je izazov, ali daje dozu adrenalina. Ipak, kad sve prođe, osjećam se ispunjeno jer smo od moodboarda stvorili nešto novo.”
Sve počinje idejom. Ponekad je to određena boja, cvijet ili tema. Kad s klijentom usuglasim koncept, krećem u razradu svih detalja. Uz cvjetne aranžmane, jako su važni svijećnjaci, svijeće te dizajn vaza koji se moraju slagati uz stolnjake, ubruse i tanjure. Najveći izazov u pripremi jesu budžet i nabavka cvijeća jer teško ostajem u zadanom okviru. Transport cvijeća u startu je skup, a ima i ograničen rok trajanja. Susrećem se s proizvodima koji više nisu dovoljno svježi ili ih čak nikad ni ne dobijem jer, na primjer, dolazi do šuma u komunikaciji. Zato je logistika u mom poslovanju ključ. Težim rasporedu bez kašnjenja. Sve u vezi ovog posla je izazov, ali daje dozu adrenalina. Ipak, kad sve prođe, osjećam se ispunjeno jer smo od moodboarda stvorili nešto novo. Skica je postala stvarna dekoracija prostora, a klijenti šalju pozitivne recenzije i zahvalu.

Cvjetna industrija danas je puna kreativnih koncepata, uključujući i hibridne prostore poput kombinacije cvjećarne i kafića. Kako se izdvojiti i izgraditi prepoznatljiv identitet na sve konkurentnijoj sceni?
Konceptualan stil prodajnih prostora napokon je zaživio i kod nas. Sve više kolega otvara predivne prostore u kojima se s klijentima gradi dublji, osobniji odnos. Više nismo samo cvjećari, postali smo kreatori iskustva. Lijepo je vidjeti pozitivne reakcije uzvanika i klijenta na neki projekt, ali i ostvariti kontakt s klijentima kad organiziram radionice. Ponekad pomislim: “Tko ne voli raditi s cvijećem?:)”
“Naši klijenti danas ne traže samo gotov proizvod nego i iskustvo i emociju.”
Naši klijenti danas ne traže samo gotov proizvod nego i iskustvo i emociju. Što se tiče konkurencije, smatram da nas nema previše. Svatko od nas ima prepoznatljiv stil, pristup i energiju. Tržište je dovoljno široko, svatko ima kupca koji prepoznaje baš određeni stil. Drago mi je da se naši klijenti, kupci i suradnici vjerno vraćaju. To je najbolja potvrda radu.
Odakle nabavljate cvijeće i koliko je široka mreža dobavljača? To je svijet s kojim većina ljudi nema doticaja – kako stojimo u Hrvatskoj kad je riječ o nabavi cvijeća? Iz kojih zemalja stižu najveće količine i kakvog cvijeća?
Odnos s dobavljačima ključan je za uspjeh svakog projekta. Trudimo se ponajprije surađivati s domaćim uzgajivačima i koristiti cvijeće koje je u sezoni jer tako dobivamo najkvalitetniji proizvod. Ipak, ponekad se moramo osloniti na uvoz cvijeća iz bilo kojeg dijela svijeta preko burze u Nizozemskoj. Klijentima ne mogu reći “ne” ako požele nešto specifično ili izvansezonski proizvod. Ruže stižu iz Ekvadora i Kolumbije, orhideje i tulipani iz Nizozemske, ranunkule iz Italije, a protee iz Južne Afrike. Cvjetna industrija je danas globalna i nevjerojatno povezana. Želje klijenata su nam na prvom mjestu, istražit ćemo sve što je moguće i dati im cvijeće koje požele. Na burzi cvijeća nalazi se gotovo svaki cvijet koji možete zamisliti.

Koliko se danas u industriji razmišlja o održivosti?
Održivost je, kao i u svim drugim industrijama, postala jedna od najvažnijih tema. Cvjećarstvo se na prvi pogled čini takvim jer riječ je o biorazgradivom otpadu, no istina je da pri radu ostane i otpada drugih vrsta. Ako cvjećari ne paze na cijeli proces izrade, lako mogu nakupiti velike količine plastike. Srećom, u suradnji smo s dobavljačima koji nude održiva rješenja i omogućuju nam takav rad. To je smjer kojem težimo. S ponosom mogu reći da u Cvitu odvajamo 100 % otpada koji proizvedemo aranžiranjem cvijeća. Ako smo u prilici kompostirati ostatke, to ćemo učiniti. Drago mi je da čak i ostatke svijeća naši dobavljači uspijevaju otopiti i pretvoriti u nove. Često promišljam o prenamjeni proizvoda pa ću staklenu bocu pretvoriti u vazu, a čašu u stalak za svijeće.
Kada ste tek počeli, koliko ste tada znali o cvijeću i aranžiranju? Koliko je važna početna motivacija, a koliko stručno znanje u ovom poslu? Gdje se u Hrvatskoj i inozemstvu može kvalitetno naučiti ovaj zanat?
Kada smo otvorili Cvit Happens prije osam godina, znao sam samo osnove o cvijeću. Bio sam student međunarodnih odnosa i diplomacije i tek veliki entuzijast. Moja kreativna crta zasigurno je bila presudna, ali motivacija me vodila od edukacije do edukacije pa sam s vremenom od početne ljubavi prema cvijeću, otkrio puno više od toga. Razne tehnike pomogle su mi da Cvit Happens bude ono što danas jest, prepoznat po cvjetnim zidovima velikih dimenzija te visećim cvjetnim instalacijama.

Prva znanja stekao sam kod zagrebačkih cvjećara s dugogodišnjom tradicijom, a zatim sam odlazio i po Europi na masterclasseve i radionice. Završio sam i smjer za cvjećara aranžera na Pučkom otvorenom učilištu te položio obrtnički ispit u komori. Najvažnija je tehnika, osjećaj za kompoziciju i boje. Sve ostalo nauči se kroz rad, a tu je jako važna suradnja s drugim cvjećarima iz industrije. Velika mi je želja u 2026. godini odraditi nekoliko projekata s kolegama iz Hrvatske, a onda i izvan granica. Poznajem jako puno cvjećara, izgradili smo sjajne odnose, a već treću godinu zaredom organiziram i radionice za sve koji se žele baviti ovim poslom.
Bili ste zaduženi za cvjetne dekoracije na ovogodišnjoj dodjeli nagrada Grazia Best of Beauty. Prostor ste transformirali u toplu jesensku atmosferu – što Vam je bila inspiracija i kako je nastao ovaj koncept? Nosi li jesenski dekor neke specifične izazove ili prednosti?

Rad na ovogodišnjem Grazia Best of Beauty eventu bio mi je i čast i izazov.
Cilj je bio stvoriti atmosferu topline i elegancije koja će pratiti prepoznatljiv vizualni identitet događanja, ali i unijeti dašak prirode u suvremeni prostor. Krenuli smo nekoliko prijedloga, čak vrlo minimalističkih… U razgovoru s timom došao sam do zaključka kako bismo jednostavno trebali promotriti jesen u bogatoj paleti. Poigrao sam se toplinom bordo boje, naglasio crvenom, dodao zlatno žute tonove lišća i dobio efekt promjene. To je jesen u svojoj raskoši. Prostor sam oplemenio hortenzijama, gerberima i orhidejama, a razmišljao sam kako će mahovina i suho lišće dati dubinu i teksturu. Kombinacijom svježeg i suhog biljnog materijala postigao sam kontrast i spojio luksuz s rustikalnošću. Želio sam prostoru dati toplinu, a zadržati refleksiju događanja: ljepotu, transformaciju i osobni izraz.

Jesenski dekor nosi svoje specifičnosti, sve je bogato, ali i osjetljivo zbog nižih temperatura i vlage. S druge strane, ovo je period kada se napokon mogu poigrati s teksturama poput baršunasti latica, hrapavih grana, suhog lišća… Upravo ta raznolikost daje dubinu aranžmanima i omogućuje stvaranje kompozicija koje djeluju živahno i toplo, čak i kada se temperature spuste. Rezultat je bio prostor koji odiše jesenjim šarmom, harmonijom boja i mirisa koji se spojili u ugodnu, inspirativnu cjelinu.
Kad biste danas dekorirali vlastiti event, kakve biste aranžmane odabrali? Postoje li vrste cvijeća, stilovi ili tehnike koje Vas trenutačno posebno fasciniraju, a još nisu široko poznate?
Nama iz cvjetne industrije i industrije dekora najveći je izazov stvoriti nov i nikad viđen koncept. Promisliti o nečem novom što nismo radili, stvoriti ideje i kombinacije. Kad bi Cvit Happens radio svoj event, to bi moralo biti nešto novo, showcase naših znanja, propitkivanja granica, eksperimentiranja s tehnikama i vrstama svijeća. Sve objedinjeno u niz radionica, aktivacija i popratnih događaja u jednom. Svatko bi imao ulogu. Volimo “pomaknute” stvari, one koje nas izvlače iz zone komfora i potiču na istraživanje.

Postoje meni posebno dragi elementi, poput mahovine, s kojom volim raditi. Odjednom je svima zanimljiva, no dugo je bila na margini. Prije nekoliko godina to su bili pampasi, koji više nikome nisu interesantni. No sve se mijenja, vraća… Siguran sam da pampasima nismo rekli “zbogom” iako nas sada više zanima suho lišće i mekanije teksture. Priroda je najveća inspiracija, slušam je i biram najbolje.

Možemo malo o trendovima za iduću godinu. Što predviđate u svijetu cvjetnih dekoracija za vjenčanja u 2026.?
Godina 2026. već sad se najavljuje kao odvažna u dizajnu, barem što se nas tiče. Možemo predvidjeti i očekivati puno neonskih boja, fluorescentnih detalja, modernog inoksa i povratak estetike 90-ih. Cvijeće iduće godine nećemo formirati u klasične aranžmane u spužvi, nego će više nalikovati umjetničkim instalacijama. U središtu inspiracije bit će osobnost klijenta, a svaki projekt s tom mišlju postaje jedinstven. Vjenčanja zovu na nešto novo, poput slaganja stolova u različite oblike i “S” oblike, stolnjaka u draping, visećih instalacija, maksimalizma i personalizacije. Fotografije mladenaca sve više podsjećaju na modne editorijale s “cvjetnim torbicama” umjesto klasičnih buketa. Cvijeće koje je bilo u trendu ove godine će dijelom ostati i u 2026. godini – amaranthusi, kale, anthuriumi, orhideje, suncokreti, lotus uz naravno, puno voća i povrća na stolovima. Veselim se novim projektima pred nama, bit će to uzbudljivo vrijeme!
Kad biste morali složiti dva idealna buketa po svom guštu – jedan za poklon prijateljici, a drugi za mladenku – što bi svaki od njih sadržavao?

Moj idealan buket nikad nije klasičan. Volim posebne vrste cvijeća i bilja te bukete u više boja, s neočekivanim kombinacijama koje imaju karakter i priču. Da danas slažem buket i imam na raspolaganju sve cvijeće, za mladenku bih sigurno odabrao nježne, prigušene tonove bjelokosti, prljavo ružičaste, s orhidejama, ranunkulama, božurima i nešto masline ili eukaliptusa. Volim kad buket ima pokret, teksturu i dozu prirodne nesavršenosti, da izgleda kao da je nastao baš za taj trenutak.
Za prijateljicu bih složio nešto veselije i opuštenije. Buket u tonovima breskve, lavande i žarko ružičaste, s cvijećem poput dalija, gerbera, karanfila, uz možda koju granu bobica ili suhi detalj koji mu daje osobnost. Takvi buketi imaju neku lepršavost i energiju koja uvijek izmami osmijeh.
Iskreno, najčešće radim bukete prema željama svojih klijentica ili barem slijedim njihovu ideju i uklapam je u cjelokupan dizajn vjenčanja.
Poslovni klijenti mi, pak, daju više slobode. Njima je važno da je dizajn suvremen i u trendu, što meni otvara prostor za eksperimentiranje i izražavanje kroz boje, strukture i detalje. Upravo ta sloboda čini moj posao uzbudljivim i neprestano inspirativnim.
Foto:
San Canzian style shoot: Tara Pušić
Bridal editorial: Irina i Matej, Organizator vjenčanja
Vjenčanje u Dvorcu Belaj : Lipstick Wedings
Grazia Best of Beauty: John Pavlish, Bojan Zibar




