Dok Kina ukida restrikcijske mjere i otvara vrata svojih dućana i shopping centara, zapadne zemlje na to se tek pripremaju u narednim tjednima. Jeste li već napravili strategiju kako će vaš shopping izgledati kada karantena bude ukinuta?

Sigurno su mnogi od vas iskoristili ovo vrijeme karantene za preslagivanje prioriteta u kojima se shopping iznenada našao puni niže na slisti nego je bio prije. Ali bez sumnje mnogi jedva čekaju otvaranje dućana kada će peglanjem kartica proslaviti kraj lockdown ere. Neke online platforme, uključujući i veliki netaporter.com prestali su sa radom no brojne su nastavile s radom i dostavama kao jedini izvor snabdijevanja koji smo imali na raspolaganju. Rezultati prodaje posljednjih tjedana pokazali su realnost: trenirke i slična udobna odjeća prodavali su se daleko najbolje, kao nikad do sad. Iznenađeni? Nimalo! Budimo realni, teško da su veličanstvena večernja toaleta ili vrtoglave potpetice ikom bili prvi na pameti u trenutku kada ne znate kada ćete uopće biti u mogućnosti izaći iz kuće, a kamoli dobiti priliku iznijeti ih negdje.

 Pitanje koje se sada pak nameće jest što će brendovi, retaileri i dućani učiniti sa nagomilanim brdima proizvoda na kojima trenutno sjede nakon višemjesečnog zastoja prodaje? Realna opasnost koja bi se mogla dogoditi, a naročito na tržištu luksuza, jest da se brendovi odluče za ekstreman poduhvat uništavanja svojih proizvoda radije nego da se prodaju po preniskim cijenama kako bi zadržali ekskluzivnost. Realnost je to koja nije novost i koja je modu pratila dugo vremena i prije krize izazvane koronavirusom na koju se nastojalo utjecati da se promijeni. Sva nastojanja modne industrije na području održivosti oko koje su se ulagali golemi napori ponovno bi se mogla unazaditi na mjesto gdje je bila godinama prije ovog. 

Za svo vrijeme trajanja karantene online platforme zatrpavale su nam inboxe raznim promocijama, popust kodovima i akcijama uvjeravajući nas da nam nešto iz njihovih pretrpanih skladišta ipak treba, ali to ni izbliza nije bilo dovoljno da bi se zalihe smanjivale, a prodaja iole pokrenula do zadovoljavajućih parametara. Ukoliko otvaranja počnu početkom svibnja i to već znači da je prodajna sezona po punim cijenama pri kraju, a u narednim ljetnim mjesecima u ista ta pretrpana skladišta već bi trebale početi pristizati jesenske kolekcije. Osjećaj ponovne slobode i vraćanje u život s manje restrikcija svakako će dovesti i kupce koji će psihološki osjetiti olakšanje da se počaste nečim novim, ali bez značajnih popusta vremena da se riješi zaliha naprosto neće biti. 

Zarada od sezone mogla bi za industriju biti poražavajuća ove godine, ali za kupce bi ovo mogla biti prilika da si po mnogo nižim cijenama priušte nešto što si možda već dugo priželjkuju. Razradite strategiju na vrijeme, uzmite si vremena i istražite, kupujte promišljeno i s planom jer moguće je da nas čekaju najveće rasprodaje u modnoj povijesti.