Pokret “clean beauty” i odbacivanje svega onoga što šteti planetu bilježi ekspanziju, a održiva kozmetika postaje prioritet obožavateljima skincarea i bodycarea

Ne tako davno, u slučaju da ste poželjeli “čist” proizvod za njegu kože, na policama lokalne prodavaonice zdrave hrane mogli ste eventualno pronaći staklene bočice s lavandom, za koju je vrijedilo pravilo da neće iritirati kožu. S vremenom, slavne ličnosti – poput Gwyneth Paltrow i Jessice Albe – počele su bojkotirati kemijske sastojke i zalagati se za prirodne alternative. Ovaj trend i dalje je u porastu, a – prema riječima stručnjaka – očekuje se da će do 2027. globalno tržište “čiste” njege dostići vrijednost od 15,6 milijardi dolara.

“Čisto” znači korištenje samo prirodnih ili prirodno dobivenih sastojaka, formule bez parabena i ftalata, inzistiranje na transparentnosti pri predstavljanju kozmetičkih sastojaka, kao i sigurne, održive i učinkovite proizvode za njegu kože.

Trend koji umiruje i kožu i um

“Clean beauty” kao trendi pokret je, od vrlo važnih ciljeva, postao sinonim za nesigurne formulacije koje iritiraju kožu i koje se samo reklamiraju “čistima” kako bi se po višoj cijeni prodale osobama koje misle da sve što sadrži u sebi sastojak iz prirode, ujedno znači i da je puno kvalitetniji.

Također, raširio se mit da, primjerice, lavanda u nekom proizvodu nije kemijski obrađena kako bi mogla biti u vašoj omiljenoj bočici, a “kemija” je dobila pejorativnu oznaku. Ovo su samo neki od razloga zbog kojih se pojam “clean” često susreće sa stereotipima, iako je pokret kao takav itekako budućnost ove industrije.

Etičnost i transparentnost

Ono što je clean beauty svakako osvijestio jest to da je iznimno važno da su proizvodi pravilno i kvalitetno formulirani, bez kompromisa, kao i da su etični te transparentni, u održivom pakiranju. Sve navedeno traže korisnici koji su ponukali beauty industriju da promijeni svoj pristup prema novim proizvodima.

Potreba za cirkularnosti i gledanjem jesu li proizvodi pozitivni za klimu postali su imperativ potrošačima, koji, prema brojnim izvješćima, sada traže održive proizvode (njih više od 75 %!). Uz pakiranje i formulacije, važno je i na koji se način proizvode – je li riječ o čistoj energiji, koja je tehnike žetve i nabava sastojaka… Čak je i stvaranje mogućnosti ponovnog punjenja za kategorije koje je teško reciklirati, kao što su bočice mirisa, korak u pravome smjeru.

Chanel Rouge Allure Luminous Intense Lip Colour nijansa 99, Martimex
Chanel Rouge Allure Luminous Intense Lip Colour nijansa 99, 345 kn, Martimex

Istina je ta da je beauty industrija dugo godina koristila sastojke za koje se kasnije ispostavilo kako nisu sigurni za uporabu ili se ne smiju koristiti svakodnevno. Stoga su se ljudi počeli odmicati od sintetičkih kemikalija i okrenuli se sastavima koji sadrže prirodne i organske izvore, bez parabena i ftalata, koji, primjerice, mogu rezultirati alergijskim kontaktnim dermatitisom kod osoba s osjetljivom kožom.

Istraživanje botaničkih sastojaka i prirodnih kemikalija raste usporedno s ekspanzijom pokreta “čiste” njege. Prije jednog desetljeća nismo imali sve te prirodne emulgatore i tenzide, konzervanse i stabilizatore, ali sada bismo mogli uzeti bilo koji popularan kozmetički proizvod te ga ponovno formulirati s prirodnim sastojcima, što je sjajno! Ono što je fantastično jest i to da je osvijeđtenost kupaca omogućila i to da se i mnogim manjim, lokalnim brendovima koji svome poslovanju pristupaju odgovorno omogućilo da zasjaju zasluženim sjajem i uđu u mainstream.

Jedan od njih je i domaći brend uchka, koji sadrži dragocjene ručno pripravljene ekstrakte samoniklog bilja, koje ubiremo u divljini Istre posebnom metodom „wildpickinga“, zbog čega je izrazito zasićena aktivnim sastojcima blagotvornog djelovanja na kožu. Njihov Nourishing Serum sadrži luksuznu kombinaciju devet hladno prešanih ulja, obogaćenih s čak osam biljnih ekstrakata, pogodnih za njegu svih tipova kože.

Koncentrirana doza balansiranih masnih kiselina u uchka Nourishing serumu u kombinaciji s antioksidansima u svakoj kapi seruma daje koži snažan impuls obnove, oživljava umornu kožu i daje joj novi sjaj.

Recikliranje proizvoda

Održivost se ne zaustavlja samo na odgovornim formulacijama koje ne škode čovjeku. Jeste li znali da se svake godine proizvede više od 120 milijardi pakiranja za kozmetičke proizvode, od kojih većina završi na deponijima? Općenito, industrija ljepote jedna je od najneodrživijih svjetskih industrija. Na svu sreću, čista ljepota ima moć to promijeniti, i to kružnim procesom – ambalažom koja će se, za početak, reciklirati i ponovno puniti, a potom opet reciklirati. Osim pakiranja, taj proces podrazumijeva i uporabu sastojaka iz održivih izvora te proces proizvodnje koji ni na koji način ne ugrožava naš planet.

Matinata re.glow serum

Kozmetika bez vode

Proučite etiketu sastojaka standardnog kozmetičkog proizvoda i vjerojatno ćete već pri vrhu naći vodu. Iako je voda jeftino punilo, neophodno je puno konzervansa da bi ona bila stabilna “na policama”. Shodno tome, industrija ljepote sve više ide u smjeru uklanjanja vode iz kozmetičkih proizvoda. Određeni brendovi koriste tehnologiju sušenja zamrzavanjem kako bi dobili proizvode koji se mogu rehidrirati kod kuće, dok se drugi okreću biljkama poput Aloe vere, ili ulju jojobe, kao zamjenama za vodu. To svakako nije savršeno rješenje (voda se i dalje koristi za uzgoj biljaka koje se upotrebljavaju i u proizvodima bez vode), ali je jedan od načina da se koliko-toliko manje šteti životnoj sredini.

Skinimalizam

Sjećate li se da je nekoć rutina njege podrazumijevala najmanje 10-12 koraka? To više nije tako. Sve više ljudi preferira manji broj proizvoda, a samim time i aktivnih sastojaka te poseže za multifunkcionalnim preparatima (onima višenamjenskima). I uporaba DIY preparata sve je popularnija. Stoga se ne trebate libiti pomiješati grčki jogurt s malo kurkume da biste dobili masku za posvjetljivanje kože, ili nanijeti kokosovo ulje umjesto hranjivog losiona za tijelo, no najjednostavnije je isto pronaći u brendu kojem možete vjerovati.

Authentic Beauty Concept NYMPH SALT SPRAY
Authentic Beauty Concept NYMPH salt spray, 187 kn

Čarolija u bočici

Pinterest Predicts izvještaj navodi kućni spa i misticizam kao neke od vodećih trendova blagostanja za 2022. godinu, a – vjerovali ili ne – on se manifestira i u svijetu ljepote. Potrošači postaju duhovno usklađeniji, dok rituali ljepote uključuju primjenu ayurvedskih ulja i proizvoda koji slave faze Mjeseca i ostalih planeta, poput seruma napravljenih za svaki horoskopski znak. Iako će pojedinci reći da je riječ o pretjerivanju – zar nije dokaz da seo okrećemo prirodi i svim razinama koje nam ona pruža?

Sve u svemu, pokret o održivosti pretvara brigu o sebi u ljubav prema sebi, kao i za planet, uz proizvode uparene s različitim mantrama i kompletima za njegu kože osmišljenima da pruže svjesno iskustvo. Stručnjaci kažu da sve to može pomoći ljudima izboriti se sa stresom, a definitivno pomaže i budućnosti Zemlje. Kad znamo koji su beneficiji održive kozmetike, tko se na nju ne bi odlučio?