Ruku na srce, hrvatski građani vole kukati, no rijetko poduzimaju konkretne korake u borbi protiv onoga što ima smeta, odnosno narušava kvalitetu životu. Međutim, 24. siječnja održan je prvi bojkot koji je urodio plodom jer su podaci Porezne uprave pokazali da je broj izdanih računa u trgovinama pao za 44 % te je ukupan iznos računa smanjen za 53 %

Platforma “Halo, inspektore”, koja stoji iza cijele inicijative, sad poziva na novi bojkot koji je krenuo još jučer, no uključuje i nadolazeće dane. S obzirom na to da internetom kolaju različite informacije te su mnogi zbunjeni što se i kad bojkotira, niže izdvajamo precizne datume i smjernice kako postupati.

  • Od 30. siječnja do 5. veljače – ne kupujemo u LIDLU, DM-U i EUROSPINU
  • Od 30. siječnja do 5. veljače ne kupujemo: COCA-COLU i druga gazirana pića, FLAŠIRANU VODU i DETERDŽENTE
  • Petak, 31. siječnja – OPĆI BOJKOT I NE KUPUJEMO NIŠTA, NE IDEMO U NITI JEDNU VRSTU TRGOVINE ILI USLUŽNE DJELATNOSTI (drogerije, shopping centri, kafići, benzinske crpke, online kupnja itd.)

No, kako bismo se podsjetili, premda je teško zaboraviti, zašto su bojkoti toliko aktualni i važni, usporedili smo cijene nekoliko kozmetičkih proizvoda iz online ponude njemačkog Amazona i hrvatskog d&m-a. Iako smo već znali da su razlike značajne, rezultati su nas i dalje uspjeli šokirati.

Primjerice, pakiranje o.b. ProComfort tampona (54 komada) u Njemačkoj stoji 5,79 eura, dok se u Hrvatskoj manje pakiranje od 33 komada prodaje za 6,40 eura.

Cijena Gillette Blue 3 jednokratnih britvica (8 komada) u Hrvatskoj iznosi 8,25 eura, dok je u Njemačkoj gotovo upola niža – 4,15 eura. Još veća razlika vidljiva je kod Gillette Fusion Power britvica (4 komada) – u Hrvatskoj se prodaju za 22,55 eura, dok je u Njemačkoj cijena 15,60 eura. Gillette Venus Breeze britvice (4 komada) također su skuplje kod nas – 19,90 eura, dok ih u Njemačkoj možete kupiti za 16,75 eura.

Velika razlika u cijeni vidi se i kod proizvoda za pranje rublja. Lenorov omekšivač (1,5 l) u Hrvatskoj stoji 5,95 eura, dok je u Njemačkoj veće pakiranje od 1,7 l 3,94 eura. Arielov tekući deterdžent (4 l) u Njemačkoj stoji 19,43 eura, dok se u Hrvatskoj 2,15 l prodaje za 16,95 eura.

Slična situacija je i kod proizvoda za osobnu njegu. Nivea Soft Cream gel za tuširanje (250 ml) u Hrvatskoj stoji 2,60 eura, dok isti proizvod u Njemačkoj iznosi 1,56 eura. L’Oréal Hyaluron Plump šampon (1 l) u Njemačkoj se može kupiti za 7,83 eura, dok u Hrvatskoj bočica od 0,4 l stoji 5,75 eura. Još jedan značajan primjer jest Garnierova micelarna voda, koja u Hrvatskoj stoji 8,75 eura, dok je u Njemačkoj cijena znatno niža –  3,73 eura.

Kad bismo usporedili ukupnu cijenu obje košarice ovih proizvoda, razlika bi iznosila oko 20 eura, što je u kontekstu razlike u standardu između Njemačke i Hrvatske – itekako zabrinjavajuće. U zemlji s višim primanjima i jačom kupovnom moći, osnovni proizvodi značajno su jeftiniji, dok se u Hrvatskoj, gdje su prosječne plaće osjetno niže, za iste artikle mora izdvojiti puno više, a gdje su tek hrana i ostale potrepštine!

Foto: Pexels