Film Blonde, s Anom de Armas u ulozi Marylin Monroe, bio je jedan od najiščekivanijih filmova ove godine. Međutim, hvalospjeve su potopile brojne kritike. Popisali smo ih

Prva Netflixova produkcija s ocjenom 18+, “Blonde”, biografija je o Marylin Monroe, no zapravo fiktivno prepričavanje života poznate glumice, pokrivajući sve od njezinih brakova do njezine prerane smrti 1962. godine.

Dok je Ana de Armas opisala film kao “odvažan, neapologetski i feministički pogled na priču o Marylin”, a ona izgleda skoro kao ikona Hollywooda, film je također dobio mnogo kritika zbog svog senzacionalističkog prikaza života pokojne zvijezde.

Mnogi su tvrdili da gledamo previše priča o iskorištavanim ženama koje dobivaju holivudski tretman. Biografski filmovi i dokumentarci pokojnih poput Brittany Murphy i Whitney Houston dobili su kritike, kao i Pam & Tommy, koji se fokusirao na skandal sa snimkom seksa koji je proživjela Pamela Anderson.

Stoga smo popisali iz kojih se sve razloga priča o Blonde u ne tako simpatičnom i pozitivnom smisluj kako je to bilo prije nego je došao u kina i na streaming servise.

Film se prikazuje kao biografski, no riječ je o fikciji

Već bi samo ovo trebalo biti dovoljno za pozamašne kritike. Prvi problem filma je da ne prati nužno Marilyn stvarni život, iako je predstavljen kao biografski film. Budući da se film temelji na knjizi fikcije autorice Joyce Carol Oates, mnogi su tvrdili da prilagodba za ekran stvara čudnu i pogrešnu predodžbu o tome kakav je Monroein život zapravo bio, pogotovo jer se film opisuje kao biografski film, iako se definitivno ne temelji na biografskom prikazu njezina života.

Sama Oates je otvoreno priznala da je “destilirala” određene događaje iz Monroeina života, s detaljima koji su preuređeni i izmišljeni kako bi odgovarali priči. Na primjer, knjiga (i film) istražuje teoriju zavjere da je Monroe ubio bivši američki državni odvjetnik Robert F. Kennedy. Film također navodno uključuje scenu u kojoj ju siluje šef studija Fox, što je opet poznato samo kao fikcija, a ne stvarnost.

Potpuno razumljivo, manipulacija životnim događajima neke osobe na ovaj način je kod nekih ljudi izazvala nelagodu, i učinila štetu Marilynom nasljeđu. Kad se doda i to da sama Marilyn nije više među živima i nije mogla odobriti sadržaj filma, nelagoda poraste za nekoliko stepenica.

Kritičarka se usprotivila recenziranju

Zbog kontroverznog sadržaja filma, kritičarka Grace Randolph najavila je ranije ove godine da ne bismo trebali pokrivati ​​film “ni u kojem svojstvu”, nazvavši prezentaciju filma sa sadržajem za odrasle kao biografiju “prilično groznom” i “bolesnom fantazijom” o holivudskoj zvijezdi.

Režiser filma se opravdava da ljudi ne razumiju film

Andrew Dominik jasno je dao do znanja da ga ne smeta previše ako publiku uznemirava Blonde, što bi moglo još više potpirivati ​​vatru dok ljudi pokušavaju odlučiti na koju će se stranu prikloniti kad je riječ o ovoj kontroverzi.

U intervjuu za Screen Daily rekao je: “To je zahtjevan film. Ako se to publici ne sviđa, to je problem je*ene publike. To nije kandidiranje za javne funkcije.” Hm.

Prikazuju se problematični stavovi o pobačaju i trudnoći

Recenzije s Venecijanskog filmskog festivala – gdje je Blonde imao premijeru – spominjale su uznemirujuće scene u kojima fetus razgovara s Marilyn iz njezine maternice prije nego što ona pobaci. Kritičari su izjavili da bi to moglo “odvratiti publiku”, ali bi također moglo ponovno pokrenuti razgovore oko pobačaja, kao i nepotrebno uznemiriti ljude koji su i sami imali spontani pobačaj.

Međutim, Andrew je rekao da je tom scenom jednostavno pokušavao “stvoriti njezino iskustvo” “neželjenog pobačaja”. Govoreći za jedan medij, objasnio je: “Ona želi imati dijete jer se želi spasiti. Vlastito iskustvo majčinstva je pogubno na temelju vlastite majke. Ali ta je beba za nju stvarna i zato je vidite. Pokušavao sam stvoriti njezino iskustvo. Pokušavam publiku provesti kroz istu stvar. Ne brinem se o tome je li to bilo neukusno.”

Film se po mnogima čini eksploatatorski

Tema o Marilyn koja se “okreće u grobu” otkako je Kim Kardashian na Met Galu odjenula (i oštetila) njezinu haljinu je vrlo aktivna, a ne završava niti s ovim filmom.

Kritičari i obožavatelji Marilyn sugerirali su da bi način na koji je ovaj film snimljen i promoviran mogao produbiti eksploatatorski narativ s kojim se zvijezda borila dok je bila živa, nešto na što smo skoro pa navikli od Hollywooda.

Čini se da je glavna zabrinutost što Blonde ne priča pravu priču o Marilyninom životu, stoga joj ne odaje počast na najbolji način, a teme koje su se možda i htjele adresirati i potaknuti na razmišljanje, kao da ondje postoje samo da bi to činile – postojale

S izlikom da je kontroverzno i za temu rasprave, no ima li zaista neku vrijednost, ne sudi režiser, već upravo gledatelji. A oni kažu da je ovaj film još jedan primjer kako drugi profitiraju od talenta preminulih zvijezda.

 

Foto: Netflix