Dupe kultura, fenomen na kojem se neprestano lome koplja, ali koji usprkos svemu – uživa nikad veći potrošački zanos. Tako moramo priznati da smo već otupjeli na high street komade koji su čista kopija dizajnerskih revija te isti više niti ne podižu prašinu jer cijeli proces postao, nažalost, toliko uobičajen. Međutim, nedavno je na tržištu predstavljen duplić koji nije uspio proći ispod radara
Hermès je brend kojim se dokazuje društveni status i moć te unatoč tome što je određene modne dodatke poput ljetnih natikača ili marama moguće kupiti bez previše muke, torbe su druga priča. Hermès Birkin iliti “Birkinica” možda je i najprestižnija torba koju možete imati, stoga je činjenica da je izašao njezin duplić – potresla modni svijet.
Za svega 80-ak dolara sada u svoj ormar možete pospremiti Wirkin iz Walmarta, koja izgleda poput kultnog modela. Sasvim očekivano, povoljna opcija preko noći postala je viralna, a na stranici Walmarta stoji da više nije dostupna za kupnju. No, sad, kako komentirati ovu situaciju? Naime, Birkin je model koji se nekima sviđa, nekima ne, no prilikom kupnje ove torbe njezin izgleda zapravo je najmanje važan faktor jer kao što smo naveli, ovo je torba kojom komunicirate društveni prestiž. Stoga, nameće se pitanje, jesu li kupci pohrlili za Walmartovom inačicom jer im se toliko sviđa dizajn torbe, ili samo žele nakratko projicirati luksuzan život? Tu dolazimo do glavnog problema dupe kulture i hypea na društvenim mrežama, a isti se tiče promoviranja lifestylea koji ne postoji te stvaranja osjećaja da moramo imati nešto skupo kako bismo dokazali svoju vrijednost.
@bethennyfrankel Final rating on the FIRKIN: C Overall takeaway is to find ORIGINAL affordable bags vs a cheap copy @Walmart #hermes #hermesbirkin #birkin #firkin #wirkin #handbag #handbaguniversity #walmart #luxurygoods #lordswork #walmartbirkin #bagreview ♬ original sound – Bethenny Frankel
U trenucima nikad većih društvenih nejednakosti, posebice u SAD-u, odabir povoljnije kopije za mnoge predstavlja otpor ekskluzivnosti, a sociologinja dr. Tressie McMillan Cottom za Diet Pradu ističe kako kupnja takvih proizvoda može biti i svojevrsni “politički čin” čiji cilj nije pokušaj dostizanja višeg društvenog statusa, već brisanje klasnih granica i izražavanja nezadovoljstva postojećim društvenim nejednakostima. Iako se slažemo s razmišljanjem sociologinje, u kontekstu pop kulture koju živimo zvuči nam pomalo utopistički te smo ipak mišljenja da je većina kupila Wirkin bag kako bi svoje modne kombinacije učinili “luksuznijima”.
@styledbykristi Walmart Birkin. Thanks for the recommendation @Jessi My ♬ original sound – StyledByKristi
Naravno, Hermès je odmah poduzeo pravne korake i govori se da je to razlog zašto je torba povučena iz prodaje, no ista se već može pronaći na resale stranicama te je uzburkala luksuzne modne vode, a Hermès, koliko god se činio nedostižnim, očito je ostao uplašen mogućnošću da famozna “Birkinica” ima potencijal izgubiti status. U tom smislu, iako će se ova priča smiriti i pasti u zaborav za nekoliko tjedana, preostaje vidjeti kako će općenito utjecati na modnu industriju.
Foto: TikTok, Instagram/@leoniehanne