Posljednji BeThrifty međunarodni sajam vintage odjeće u Zagrebu oduševio je prošlog listopada, a sada se vraća 11. i 12. veljače, i to u još veći prostor – Dom sportova.
Koncept prema kojem se roba plaća po kili tzv. Kilo Sale, a bira se između tisuće vintage komada od kojih mnogi nose potpis poznatih brendova, omiljen je i redovito privlači brojne posjetitelje, kako u Zagrebu i Rijeci gdje se održao već nekoliko puta, tako i u mnogim drugim europskim gradovima. Projekt BeThrifty je uz kolegu Christiana Mayra, pokrenuo Borivoj Bori Radmanović, Hrvat s adresom u Grazu i očitim smislom za poduzetništvo. „Odrastao sam i živio u Zagrebu do svoje osme godine, nakon čega smo preselili u Austriju. Moji roditelji su uvijek bili poduzetnici tako da sam jako rano stekao osjećaj za to. Studirao sam ekonomiju i s 22 godine sam s Christianom Mayrom otvorio prvu tvrtku koja se bavila organizacijom evenata te se uključio u vođenje restorana Kornati u Grazu, koji je pak dvije godine prije toga otvorio moj tata. Pošto konstantno tražimo nove i interesantne projekte Christian i ja smo krenuli razrađivati ideju koja je bila povezana s nakitom te smo posjetili event u Njemačkoj u sklopu kojeg je organiziran Vintage Kilo Sale. Inspiriralo nas je to što smo vidjeli i odmah smo shvatili što bi se moglo bolje napraviti u tom pogledu. U to vrijeme već smo imali puno iskustva u marketingu i organizaciji eventa. Nakon toga smo pola godine proveli istražujući tržište i kreirajući brend, a 2019. godine smo krenuli s našim prvim eventom u Grazu“.
Nakon uspješnog eventa prošlog listopada u Katranu, BeThrifty Kilo Sale se vraća ovog puta u još već prostor, i to u Dom sportova. „Tako je, ekipa u Zagrebu je jako dobro prihvatila cijeli koncept i drago nam je da smo nakon trećeg eventa u Zagrebu uspjeli etablirati naš brend i u Hrvatskoj“ govori mi Bori te nastavlja o ovom zanimljivom konceptu kupovine odjeće na kilu: „Koncept prodaje na kilogram zapravo je veoma jedinstven i drugačiji što se posebno sviđa mladima. Dakle, pojedinačni komadi koje sami odaberu i kombiniraju s drugom odjećom koju kod nas pronađu, mogu kupiti po cijeni od 39 € po kilogramu. Za nekoga tko još nikad nije bio na našem eventu, zamislite tržnicu na kojoj se umjesto voća i povrća, kupuje odjeća. Ulaznice su tu kako bismo mogli koordinirati toliku masu ljudi, imamo time slotove s limitiranim brojem karata, a time pokušavamo smanjiti ogromne gužve na početku eventa.“
Besplatne ulaznice za event se nabavljaju unaprijed i ograničene su na 500 komada dok se preostale neograničene kupuju za svega 3 eura, unaprijed ili na ulazu. Također, volonteri im mogu pomoći oko organizacije eventa, a za uzvrat će dobiti kilu odjeće. „Tako je, pošto si ne može svatko priuštiti i cijelu kilu odjeće, a i nama je potreba pomoć oko pripreme sajma, smislili smo taj ‘win-win’ koncept“.
Kao što znamo i podržavamo, kroz koncept kupovine rabljene odjeće potiče se cirkularna ekonomija, ekološka osviještenost, a i moguće je nabaviti zbilja poseban komad. „Robu nabavljamo na više načina. Jedan od njih je suradnja s određenim partnerima koji se bave recikliranjem odjeće. Kroz godine i godine suradnje, mogli smo etablirati naš standard odjeće po kojoj se sortira, međutim to je vječna borba i najteži dio cijelog projekta“, nastavlja Bori. Također, komentiram kako imam osjećaj da je kila odjeće zapravo puno odjeće te da svi odlaze kući sretni. Ili sam u krivu. Kako gledaju na potrošačko društvo te ljude koji odjeću mijenjaju sezonski, Bori odgovara „Pa i nije tako puno, to su otprilike 1 hlače, 2 džempera i možda još jedna majica. I primijetio sam da kupci second hand odjeće isto tako gledaju na taj aspekt, ne žele kupovati uzalud. Iz tog razloga ne održavamo evente češće od četiri puta godišnje u jednom gradu. Sezone u vintage sektoru nema, kupuje se i prodaje što je na tržištu, i to nam je jako drago vidjeti jer to znači da masovna produkcija nove robe iz fast fashion industrije, isto lagano mora mijenjati pristup novom trendu“.
U Zagrebu tako uskoro možete očekivati veliki i zanimljiv izbor vintage odjeće. Obzirom da se radi o dvodnevnom eventu, 11. i 12. veljače, u priodu od 10:30 do 18 sati, Bori najavljuje i veliki restock odjeće za drugi dan s obzirom na to da im je skladište u Grazu, dakle u blizini Zagreba što organizatorima omogućuje da budu fleksibilni. „Iduće planiramo izgraditi i proširiti brend no za to trebamo određene lokacije. Zadar, Split, Osijek, Dubrovnik, Karlovac …su na mapi“. Također, možete posjetiti i njihov BeThrifty Online Store.
Foto: BeThriftyStore Facebook