Dok svi jedva čekamo dolazak novog filma Barbie, pozornost je usmjerena i na novu kolekciju lutaka tvrtke Mattel koja je veliki korak naprijed prema reprezentaciji osoba s invaliditetom
Iako su Barbie i Ken oduvijek bili sinonim za nerealno savršene proporcije tijela i lica, tvrtka Mattel se svim silama trudi postati reprezentacija stvarnih osoba. Nakon što su prije nekoliko godina krenuli s manjim Barbie lutkama i onima jače tjelesne građe, sada su izdali novu liniju Barbie lutaka koje prikazuju ikonski lik sa slušnim pomagalima, protetskim udovima i u invalidskim kolicima.
Nova kampanja Rose, Barbie & Friends, predvođena gluhom glumicom Rose Ayling-Ellis, uključuje glumačku postavu različitih modela koji odražavaju novu liniju lutaka, koja uključuje prvu lutku Kena s vitiligom.
Dok je Mattel prije bio kritiziran zbog nedostatka veličine i rasne raznolikosti u svojim igračkama, posljednjih godina ulaže zaista duboke napore da slavi mnogo širi pogled na ljepotu. Za ovu liniju Barbie Fashionistas, Mattel je radio i konzultirao se sa stručnjacima u svojim područjima na novim lutkama kako bi točno prikazao slušna pomagala.
“Važno je za djecu da vide sebe kao svoj odraz u proizvodu i da potaknu igru s lutkama koje ne sliče na njih kako bi im se pomoglo da shvate i slave važnost inkluzije”, rekla je Lisa McKnight, Mattelova izvršna potpredsjednica projekta.
U svijetu, primjerice, ima više od 30 milijuna gluhih osoba, no unatoč tome, znakovni jezik još uvijek nije predmet niti u školama, stoga se mnogi nadaju da će ovakav ulazak slušnog aparatića u mainstream potaknuti mlade osobe da integriraju gluhe osobe u svoje društvo.
Sve u svemu, Jako je važno da djeca mogu vidjeti sebe predstavljenog u igračkama s kojima se igraju, od invalidskih kolica, Barbie s protetskom nogom do vitiliga kod Kena, jer će to djeci dati puno više razumijevanja za različitost ljudi i proširiti im vidike, dok će se djeca koja sebe prepoznaju u ovim lutkama manje osjećati stigmatizirano. Velike pohvale!