Ako je vaš tinejdžer nedavno spomenuo aura farming i pitate se o čemu, dovraga, priča (ili “o čemu se radi”, kako djeca kažu), niste sami. A da biste razumjeli što je “uzgoj aure”, prvo morate znati što je aura

Možda ste doživjeli sličan scenarij: vaš 13-godišnji sin prolazi kraj vas, ispušta komad papira – pa ga vi, kao što bi svatko učinio, podižete i vraćate mu, a potom izvlači olovku i potpisuje ga, kao da ste ga tražili autogram. Vaš 15-godišnjak, svjedočeći svemu, smije se, a zatim čestita mlađem bratu na njegovoj vještini u “uzgajanju aure”.

Ako je vaš tinejdžer nedavno spomenuo aura farming i pitate se o čemu, dovraga, priča (ili “o čemu se radi”, kako djeca kažu), niste sami. A da biste razumjeli što je “uzgoj aure”, prvo morate znati što je aura. Za milenijce riječ “aura” automatski znači nešto duhovno – jednu od onih new age stvari koje ne razumiju u potpunosti. Ali za generaciju Z i mlađe od njih, aura znači nešto drugo; u osnovi je to koliko si cool. Ako netko ima puno aure, jednostavno ima taj faktor lakoće. A “bodovi aure” samo su mjera koliko netko ima aure (ali ako učinite nešto što se smatra necool, ti imaginarni bodovi mogu se opozvati, smanjujući razinu vaše aure!

Što je “skupljanje aure”

Skupljanje aure odnosi se na čin djece koja rade stvari – poput druženja s “pravom” ekipom, objavljivanja trendi sadržaja ili promjene načina života – kako bi stekla društveno odobrenje ili bodove aure. Sve se svodi na kuriranje aure (tj. njihovog društvenog statusa ili cool stila) kojoj će se drugi diviti. Od osiguravanja da njihovi Instagram feed ili TikTok objave odišu pravom vibrom do odabira pravih aktivnosti za druženje s prijateljima, uzgoj aure u biti je način povećanja njihovog društvenog kapitala.

Primjer uzgoja aure može biti objavljivanje fotografije sebe na kojoj nosite popularni modni predmet – najnoviji par cipela ili etiketu brenda – ne privlačeći pozornost na sâm predmet, već jednostavno da vas se vidi kako ga nosite. Ili pozirate na “ležeran” način, kao da uopće ne pozirate. Ili činite da tipično teške stvari izgledaju lako. Očito je nonšalantnost naziv igre kad je u pitanju uzgoj aure: jednostavno ste toliko sjajni da čak ni najnevjerojatnija stvar ne izaziva veliku reakciju. Jezikom tinejdžera – to je kao da izgledate cool, a da zapravo ne morate ništa učiniti.

Odakle dolazi izraz aura farming

Uporaba izraza pripisuje se TikTok videu s natpisom aura farming objavljenom u prosincu 2024., u kojem korisnik pod imenom @h.chua_212 prikazuje isječak nekoga tko okreće bocu koja sleti uspravno iz prvog pokušaja, a zatim odmah baca savršen strike jedva pogledavši čunjeve (dakle, vrhunac aura farminga: raditi nešto potpuno sjajno i učiniti da to izgleda bez napora).
Izraz je polako dobio na popularnosti, a mnogi izvori vjeruju da je dodatno populariziran širokom uporabom u online anime zajednicama prije nego što je stigao do mainstream TikToka i drugih platformi društvenih medija.

Kad aura farming krene po zlu…

Ne bi bio sleng generacije Z da nije zbunjujući, zar ne? Dakle, iako se aura farming općenito smatra pozitivnom stvari, može se koristiti i za označavanje da se netko PREVIŠE trudi izgledati cool. Ako znamo jednu stvar o generaciji Z, to je da oni cijene autentičnost iznad svega – a poanta aure jest u njezinoj “beznapornoj” kvaliteti.

Ako se uzgoj aure smatra namjernim i očajničkim pokušajem stjecanja aure, to se ne odobrava: “Brate, prestani uzgajati aure.” Netko tko se previše trudi izgledati cool često će biti prozvan od svojih vršnjaka. Sve se svodi na to da budete opušteni i da ne izgledate kao da ulažete stvaran trud da biste dobili te aura bodove. Razmislite o tome ovako: najbolji način da pokažete svoju cool stranu je taj da se uopće ne hvalite.

Naučite djecu što znači biti stvarno cool

Dakle, sljedeći put kad vaše dijete govori o “uzgajanju aure”, znat ćete da se referira na napore za stjecanje društvenog utjecaja, bilo da se radi o prijateljima s kojima se druži, stvarima koje objavljuju na internetu ili načinu života koji projiciraju. To je igra u kojoj se – kao i kod mnogih drugih stvari – pravila stalno mijenjaju, ali jedno je sigurno: autentičnost uvijek pobjeđuje.

Iako se može činiti kao da je to samo još jedan način za tinejdžere da poboljšaju svoju društvenu sliku, možda je to i odraz toga koliko su pod pritiskom da izgledaju cool u online svijetu u kojem svi stalno uređuju svoje živote. Ne može škoditi podsjetiti ih s vremena na vrijeme da je biti istinski svoj uvijek bolje nego previše se truditi skupiti imaginarne bodove aure.

Foto: Pexels