Povodom izdavanja priručnika “Beauty vodič za poslovnu žena” koju je pratilo zabavno predstavljanje prepuno snažnih žena koje su jedna s drugom podijelila svoja karijerna iskustva, i pozitivne i negativne strane, razgovarali smo s našom dragom kolumnisticom Antonijom koja stoji iza ovog projekta, koji će bez sumnje dobro doći svakoj ženi koja se bori balansirati život.  Posao, djecu, romantične i prijateljske odnose, slobodno vrijeme… i prije svega brigu o sebi.

Koliko ste već na beauty sceni? Kako je izgledao vaš put?

Uh, ove godine punim 20 godina staža kao kozmetičar. Završila sam srednju kozmetičku školu i odmah počela raditi u kozmetičkom salonu. Neko vrijeme bila sam edukator za najbolje kozmetičke kuće, predavač na wellness akademiji i sustavno se educirala u struci. Završila  sam školu za visažiste, stekla zvanje wellness managera, dermaestetičara. Deset godina sam vlasnica kozmetičkog salona u kojem se trudim svim tim znanjima istaknuti ljepotu svih svojih klijenata. Pročelnica sam Sekcije kozmetičara i pedikera Udruženja obrtnika grada Zagreba, predsjednica ispitne komisije za majstore kozmetičare, predsjednica komisije za licenciranje kozmetičkih i pedikerskih salona u gradu Zagrebu i još puno toga  da dalje ne nabrajam…

O čemu govori vaša knjiga “Beauty vodič za poslovnu ženu”?

“Beauty vodič za poslovnu ženu” nastao je iz iskustva, iz čestih razgovora sa ženama koje, poput mene, imaju malo slobodnog vremena i zbog toga svoje potrebe i želje stavljaju na posljednje mjesto. Vjerujem u to da samo zadovoljna žena može dati maksimum u svim segmentima, ali i da uz harmoniju psihičkog i fizičkog zdravlja, zadovoljstvo vlastitim izgledom ima značajnu ulogu. Upravo zato je potrebno da s vremena na vrijeme napravimo nešto za sebe. Nešto što je možda samo nama važno, što nas veseli i daje nam poseban osjećaj ugode i zadovoljstva, poput onog osjećaja kada izađete iz kozmetičkog i li frizerskog salona.  Poznato?

Kako ste se odlučili na pisanje priručnika?

Moram priznati da sam za to dobila mali poticaj ljudi koji su vjerovali u mene. S druge strane, svakodnevno u praksi vidim divne žene koje su tako dobro organizirane i sve stižu. Imaju posložene svoje prioritete i nekako taj dio ne mijenjaju kroz sve ove godine. Imam klijentice koje su sa mnom svih ovih 20 godina. Studirale su, zaposlile se, neke se udale, rodile, neke se već i razvele, ponovno mijenjale posao, životi su turbulentni. U svemu tome shvatite da nisu bitni ni slobodno vrijeme, ni novac, nego upravo ono koliko mi volimo sami sebe i shvaćamo da je najbitnije da smo zadovoljne same sobom. Svaka od nas je lijepa na svoj način i to nisu floskule. Nezadovoljne smo svojim izgledom kada smo dublje nezadovoljne svojim odnosom prema sebi. Priručnik na jednostavan i razumljiv način donosi upravo smjernice što svaka poslovna žena može primijeniti kako bi odražavala njegovan izgled.

Kroz vaš salon je prošlo vjerojatno tisuće žena različitih privatnih i poslovnih pozadina, što biste rekli da je neki zajednički nazivnik vaših klijentica, ako on postoji naravno, i po čemu se najviše razlikuju?

Postoje žene koje stvarno vole doći na tretman i uživati. One će ugasiti mobitel i vrijeme dok su kod nas u salonu iskoristiti za potpuno opuštanje. Osim estetskog dijela tretmana, postoji i onaj doživljaj koji koristi za psihu, za dušu. Druge su one koje shvaćaju važnost, ali im je to nužno zlo. Dođu redovito na tretman, ali se ne mogu opustiti, telefoniraju, odgovaraju na mailove, paralelno su mislima na sto drugih strana. Često nam dođu i žene koje nemaju redovite beauty rituale i navike, ali kada odluče napraviti nešto za sebe, ne pitaju ni za vrijeme, ni za cijenu. Jednostavno su se odlučile prepustiti stručnim rukama i osjećaju.


Što je za vas briga o tijelu?

Često se kontinuirana njega za tijelo, svakodnevno nanošenje make-upa i slično uljepšavanje etiketiralo kao “površno”, “egocentrično”… Ipak, u životu trebamo težiti sinergiji unutarnje i vanjske ljepote. Pravilna prehrana, hidratacija, rekreacija, beauty tretmani koji će sve navedeno još više istaknuti. Uzmemo li samo jedan dio, rezultati neće biti onakvi kakve bi očekivali.

Kakva je po vama klima u Hrvatskoj što se tiče njege tijela? Mislite li da većina Hrvatica  obraća pažnju na to ili smo možda još inertni po tom pitanju?

Mislim da ipak većina žena posvećuje pažnju nekom segmentu njege lica i tijela, onome koji je njima bitan. Iako se trudim jako puno raditi na edukaciji i uvijek naglašavam da je bitna prevencija, bilo da se radi o tretmanima tijela ili tretmanima lica, u pravilu se na tretmane odlučujemo onog trenutka kad počnemo primjećivati nesavršenosti. U tim trenutcima očekujemo da problemi nestanu u svega par tretmana. To su ta nerealna očekivanja, a kozmetički tretmani, koliko god u današnje vrijeme bili djelotvorni,  nisu čudotvorni, a mi u kozmetičkoj industriji i dalje nemamo čarobni štapić.

A što je s odlascima u kozmetičke salone, kakve trendove tu vidite?

Mlađe generacije su dobro informirane i prate trendove. Često roditelji dovode tinejdžere kada im kreću prvi problemi s kožom i tada oni razvijaju navike, prije svega pravilne kućne njege, potom i profesionalne. Zanimljiv je i trend u kojem sve više majki koje nisu koristile kozmetičke usluge, pod utjecajem rezultata i rutine svoje djece, dođu kako bi i same riješile svoje probleme. Smatram da se općenito diže svijest žena o brizi za sebe. Hrvatice se vole uređivati, a i normalno je da želimo biti lijepe. Odlasci u kozmetičke salone sve više postaju vid redovite njege. Digla se svojedobno velika buka kada je jedan estetski kirurg rekao da su tretmani pitanje higijene. Mislim da je došlo do krive interpretacije i shvaćanja izvan konteksta. Gledamo li na kožu kao najveći ljudski organ, što ona i jest, shvatit ćemo važnost redovite njege.

S obzirom na to da baš pripremamo Grazia Men u novoj Graziji, kakvi su naši muškarci po pitanju njege? Jesu li još malo konzervativni po tom pitanju ili vidite promjene?

Moram pohvaliti muške klijente koji su sve više zainteresirani za njegu lica i tijela, manikure, pedikure, pa čak i depilacije. Prošlo je vrijeme kada je to bio veliki tabu. Današnji muškarci su osviješteni po tom pitanju. Ne srame se nazvati, tražiti informaciju, doći na tretman i kupiti kremu za lice. Nekada je bilo jako malo salona koji su uopće primali muške klijente, a i danas na žalost ne primaju svi kozmetički saloni muškarce i stvarno mi je žao zbog toga.  Mi u De luxeu stvarno cijenimo muške klijente, prihvaćaju savjete i preporuke koje dobiju i kada otkriju salon u kojem se osjećaju ugodno postaju vjerni korisnici usluga.

I za kraj – koja 3 trenda vidite kao glavna ove godine, 3 tretmana koji će nas osvojiti i što biste izdvojili kao 3 najraširenije beauty grešku koje žene rade? 🙂

Krenemo li od grešaka, koliko god morali ponavljati i zvuči dosadno, i dalje je na prvom mjestu odlazak na spavanje bez da očistite lice. Drugi je krivi odabir preparata za kućnu njegu, a na treće mjesto bi stavila zaboravljanje na zaštitu od sunca. Kremu za zaštitu od sunca koristim cijele godine. Jednostavno ne izlazim bez nje.

Što se tiče trendova, vjerujem da se vraćamo prirodnom izgledu. Make up konturiranje koje je popularizirao Instagram polako nestaje i to me jako raduje. Nosi se njegovana koža. Mezoterapija tijela, recimo, nije toliko popularna kao mezoterapija lica, ali mislim da će ovo biti godina koja će više popularizirati i te tretmane idealne za one koji žele brze i djelotvorne anticelulitne tretmane.

Ove je godine jedan od top tri tretmana svakako BB Glow tretman koji izvorno potječe iz Koreje i Japana gdje je ideal lijepa, njegovana, sjajna koža. Iako se na prvu svi love na ovaj BB dio naziva, tretman je blaža verzija mezoterapije dermapenom koji kožu dubinski hidratizira, blago posvjetljuje dajući svjež i sjajan izgled. Nema moć jakog prekrivanja nego nježnog nijansiranja i nikako ne može zamijeniti toniranu kremu.

U njezi tijela i ovog ljeta vladati će maderoterapija. Prošle godine veliki broj žena uvjerio se u njenu djelotvornost, pa nema razloga da ta popularnost ne potraje i ovo ljeto. Dodala bi i Ionitermie kao tretman koji daje brze rezultate u oblikovanju tijela, za situacije kada trebate preko noći uskočiti u jedan broj manju haljinu.