Anne Hathaway posljednjih tjedana privlači pozornost medija – bilo da je riječ o njezinoj kampanji za Versace, otvaranju duše o iskustvu pobačaja dok je nastupala u off-broadwayskoj predstavi “Grounded”, ili priznanju da je izgubila neke uloge zbog fenomena “Hathahate” koji je kulminirao prije desetak godina.

Ovaj fenomen “Hathahate” započeo je početkom 2010-ih kad je Anne Hathaway suočena s velikim valom negativnih komentara na društvenim mrežama, iako nije počinila ništa što bi to opravdalo. Ova vrsta kritika i osude imala je dugoročne posljedice na njezinu karijeru, čak i nakon što je osvojila prestižnu nagradu poput Oscara.

Anne Hathaway otvoreno je govorila o tome kako je taj negativan pritisak utjecao na njezinu karijeru, ističući da su je mnogi producenti i redatelji izbjegavali za uloge zbog straha od toksičnosti koja je okruživala njezin identitet na internetu. Ovo iskustvo je samo još jedan primjer misoginističke kulture koja žene, osobito one u javnom životu, izlaže nepotrebnim kritikama i osudi za svaki njihov korak.

Čak je i Christopher Nolan imao ključnu ulogu u održavanju Hathawayine karijere na površini dajući joj ulogu u filmu “Interstellar”, dok su mnogi drugi bili oprezni zbog negativnog javnog mišljenja.

Tek nakon dugog vremena, Anne Hathaway uspjela je povratiti svoj ugled, a kritike su se postupno smirile. No Anne Hathaway je samo jedan primjer. Slične kritike doživjele su i druge poznate žene poput Rachel Zegler, često bez ikakvog razloga, osim što su žene u javnom životu.

Ni Brie Larson nije izbjegla mržnju u javnom prostoru. Njezina uloga u “Kapetan Marvel” ostvarila je veliki uspjeh na kinoblagajnama, cijenjena je od strane kritičara i mnogih obožavatelja te je postala inspiracija mladim djevojkama i ženama diljem svijeta. No, ipak, dio publike ne prihvaća Larson iz različitih, često neopravdanih, razloga. Iako neki od njih ne pronalaze simpatiju prema liku Kapetana Marvela, veći dio njihove frustracije usmjeren je prema samoj Larson.

Nakon što je film “Kapetan Marvel” objavljen 2019. godine, dio zagriženih obožavatelja MCU-a proglasio ju je “nedopadljivom” i tvrdio da je narušila ono što bi trebao biti jedan od najunikatnijih i najkompleksnijih likova u svijetu stripova. Unatoč takvoj reakciji, uloga Kapetana Marvela igrala je ključnu ulogu u priči MCU-a, a popularnost Larsona kao Kapetana Marvela i dalje je visoka.

Glumica je svjesna neopravdane i nepoželjne negativnosti koja je usmjerena prema njoj od strane nekih obožavatelja MCU-a, što je naglasila u intervjuu za “Variety” 2022. godine. Na pitanje novinara o trajanju njezine uloge, odgovorila je: “Ne znam. Želi li itko da to ponovim?” Iako je to zvučalo kao šala, zapravo je ukazala na ozbiljnost negativnosti koju je doživjela igrajući tu ulogu.

Ova dva slučaja samo su dio holivudskog glamura o kojemu se ne govori dovoljno te jasno pokazuje koliko su krhke karijere žena kad se javnost odluči okomiti na njih zbog površnih razloga poput izgleda ili pretpostavljenog “savršenstva”. Radi se o duboko ukorijenjenim problemima s kojima se žene suočavaju u javnom prostoru. Pitanje feminiteta i percepcije žena u različitim karijerama, bilo da su u svijetu glume, biznisa ili politike, još uvijek je predmet nepotrebnog kritiziranja i osude.

Treba li gledati na žene koje se bore za svoje mjesto pod svjetlima reflektora na ovaj način? Trebamo li revidirati naš pristup i podržati ih umjesto da ih osuđujemo? Možda je vrijeme da promijenimo narativ i stvorimo prostor gdje su žene cijenjene zbog svojih dostignuća.