Njezin brend AMR sinonim je za kul i statement dizajn na domaćoj modnoj sceni – a u novoj kolekciji dobiva posebno razigranu i optimističnu energiju u znaku vibrantnih boja i eye-catching detalja

Fluidne siluete idealne za tople ljetne dane u pokretu definitivno su lajtmotiv nove AMR kolekcije koja demonstrira distinktivni modni izričaj ova talentirane dizjnerice – ali ovaj put u “dopamine dressing” varijanti.

Stoga nismo nimalo dvojili hoćemo li uhvatiti Anu Mariu za razgovor kako bismo saznali više o kolekciji, njezinim budućim planovima, ali i promišljanjima o aktualnim modnim temama. 

Što nam je sve otkrila, pročitajte u nastavku!

Ana Maria RIcov

Za razliku od uobičajenog traganja za inspiracijom prije kreiranja, Vaši modeli iz nove kolekcije rezultat su instinktivnog i spontanog istraživanja vlastite kreativnosti tijekom procesa stvaranja.
Je li za takvu modnu priču potrebno doseći određenu razinu zrelost u radu?
Na tom tragu, jeste li tijekom rasterećenog rada na kolekciji naučili nešto novo o vlastitom modnom senzibilitetu?

Kroz svaku kolekciju iz sebe izvučem nešto novo pa time i iznenadim samu sebe. Do sada mi je modus operandi bio da za stvaranje kolekcije usmjerim fokus na van i izvana nađem novi moment fascinacije i želje da iz te određene teme stvorim određenu priču. Tako bi, primjerice, inspiraciju često nalazila u raznim estetikama Japana što bi me odvelo do istraživanja različitih tekstura ili pak fascinacija plemenskim zajednicama kroz koju sam dizajnirala zanimljive dezene tkanina i slično.
Kao kontrast tome, ovaj put sam usmjerila fokus na unutra, i unutar sebe pokušala analizirati i pronaći osjećaj fascinacije na najdraže momente mojih dosadašnjih kolekcija i stvoriti sasvim novu koherentnu priču. 

Ana Maria Ricov_kolekcija ss 2022

AMR-ss22

Kolekcija spaja prepoznatljive motive iz Vaših prethodnih kolekcija, zaokružujući ih u novu cjelinu. Poznate elemente kao što su isprepletene trakice na mesh tkanini, paspulirani rubovi u kontrastnim bojama te fluidni i atipični (dekonstruirani) volani, vidimo u novoj formi.
Koliko je zahtjevno ostati dosljedan svom modnom potpisu, ali istovremeno biti inovativan i ići u korak s vremenom? Primjerice, kao što smo mogli recentno vidjeti, neki zamjeraju dizajnerici Mariji Graziji Chiuri da je “oskvrnula” modne postulate kuće Dior, dok je istovremeno pod njezinom palicom postao najbrže rastući luksuzni brend u industriji.

Evolucija rada i izričaja je sasvim prirodna i očekivana ukoliko je rad konstantan. Primjećujem kod sebe da što više radim i istražujem, imam sve više inspiracije i ideja za stvaranje. Nikada se nisam specijalno trudila da moj rad baš mora biti dosljedan, rekla bih da to dolazi spontano jer ne radim iz predumišljaja da se kolekcija mora svidjeti baš svima, nego uvijek radim iz unutarnjeg iskrenog impulsa. Na taj način, osim što beskrajno uživam u neopterećenom procesu stvaranja, također uspijevam izvući ono najbolje iz vlastite kreativnosti.

AMR-ss22

Vrlo slična priča zamjeranja i nostalgije za standardnim izričajem dogodila se i 2012. godine kada je Hedi Slimane preuzeo kreativno vodstvo kuće Yves Saint Laurent koja je do tada njegovala vrlo suptilnu i profinjenu ženstvenost koju je Slimane zaokrenuo u rock’n’roll estetiku i naglasio seksipil do krajnjih granica. Kao dodatan udarac mnogima, promijenjeno je i ime u Saint Laurent Paris. Unatoč svemu, Slimane je svoju misiju restrukturiranja modnog brenda uspješno obavio i znatno podigao prodaju. Sve to nam govori da je promjena vrlo zdrava i poželjna, a i filozofski gledano – jedina konstanta u životu i jest „promjena“. 

AMR-ss22

Kolekcija pršti ljetnom razigranošću, pri čemu se posebno ističu lepršave resice i konopi u raznim jarkim bojama te pregršt vibrantnih nijansi uz dominantnu bijelu kao neizbježni ljetni klasik.
Odakle ideje za ove statement detalje kao što su konopi i resice, koje kreacijama daju edgy vibru? Jesu li se u procesu rada manifestirali određeni umjetnički utjecaji?

Pitanjem samoj sebi što bi me veselilo u novoj proljetno-ljetnoj kolekciji, prvi odgovor pao je na „vibrantne boje i pokret“.
Željela sam da sve odiše lakoćom, pozitivom i vedrinom, baš onako kako se i ja trenutno osjećam unutar sebe. Izbor traka i konopa u vidu resica pokazao se kao odličan element koji nepredvidivo doprinosi konstantnom pokretu i promjenjivoj formi modela, pa time ključni moment kolekcije postaju modeli jakih kontrasta poput crnih konopa na bijeloj podlozi te konopi jarkih boja u raznim međusobnim kombinacijama. Vječna okosnica ženstvenosti su i dalje volani te sam ih željela transformirati u suptilniji moment i dati im novi karakter. 

AMR-ss22

AMR-ss22

S obzirom na to da Vaše modele karakterizira “atipična” doza ženstvenosti, kako zamišljate ženu koja nosi Vaše kreacije?

Upravo tako, atipično! To su žene snažnog karaktera koje vjeruju u sebe i svoje instinkte. Ne boje se isticati u masama te vješto kombiniraju statement i klasične komade.
U kolekciji se također mogu naći i suptilniji modeli profinjenog i ne toliko nametljivog karaktera koji se mogu nositi i u večernjim i u dnevnim prilikama.  

AMR-ss22

Fleksibilnost je također odrednica Vašeg modnog potpisa, budući da se Vaše kreacije, pa tako i modeli iz nove kolekcije, mogu nositi u različitim prigodama i prilagoditi distinktivnim modnim stilovima.
A budući da se kod bezvremenskih modela obično referiramo na neutralne boje i klasičnije krojeve, moglo bi se čak reći da ste kreirali jedinstvenu statement capsule kolekciju? Naime, svaki komad je neponovljiv i jedinstven. S obzirom na minuciozni ručni rad, koliko je vremena bilo potrebno za realizaciju cijele kolekcije?

U mojoj glavi termin „bezvremenski“ se više referira na lukavu formu kroja, koja bez obzira što je neobična ne podliježe trendu. S druge strane, zakoračili smo u posve opušteno modno doba gdje se različitosti i odupiranje trendu više ne gledaju ispod oka. Danas je u modi i modnom izričaju dopušteno doslovno sve.
S obzirom na to da sam pobornik slow fashion pokreta gdje se sve više pridaje pozornost kvaliteti i manjem opsegu produkcije, nego kvantiteti i produciranju jeftine i brzo prolazne odjeće, uživam svaku kolekciju obogatiti ručnim radom koji je zaslužan da svaki komad odjeće oživi jednim posebnim duhom koji evocira na malo umjetničko djelo bezvremenskog karaktera. Svaki ručni rad iziskuje posebno posvećeno vrijeme izrade, a u ovoj kolekciji, kod nekih modela je to bilo posebno naglašeno. Bez obzira na vrijeme utrošeno u izradu, moja želja i misija je stvoriti nešto lijepo u čemu će ljudi uživati bilo da te komade nose na sebi ili ih gledaju na drugima.

AMR-ss22

Na tom tragu, smatrate li da kod nas još uvijek prevladava “brzi modni mentalitet” koji nam nameću poznati high street brendovi, ili je tijekom pandemije ipak došlo do pomaka u smislu raširenijeg prihvaćanja capsule pristupa i craft mode te prihvaćanja održivije modne filozofije – manje je više?

Apsolutno dolazi do pomaka u svijesti gdje se akceptira, prepoznaje i cijeni craft općenito u svim sferama dizajna, ne samo u modi. Jedini problem ostaje što su high street brendovi i dalje neodoljivo privlačni zbog nevjerojatno niske cijene proizvoda kojoj se mnogi teško odupru, pa si misle „ma nema veze, raspasti će se uskoro ali atraktivno izgleda“.
To sve naravno uvjetuje i platežna moć podneblja, ali svakako uviđam velike promjene u samom stavu i promišljanju pojedinca u odnosu na prirodu i trag koji iza sebe ostavlja.

AMR-ss22

Smatrate li da bi glavni akteri modne industrije trebali imati veću odgovornost u kontekstu promoviranja održive mode (iako ovdje opet dolazimo do problema greenwashinga) ili je prije svega nužna kolektivna promjena svijesti kod samih potrošača?

Pojam „održivo“ je postao jako popularan i mnoge industrije ga nemilice i bez obraza iskorištavaju u svrhu veće zarade. Često je teško ući u trag koliko je određen brend održiv ili samo koristi marketing održivosti.
Kod velikih brendova gdje se vrti veliki profit, utopijski je razmišljati da će baš takvi preuzeti odgovornost. Mišljenja sam da se najveća promjena treba dogoditi u samom pojedincu koji ne bi trebao misliti da je premali za učiniti velike promjene, jer ako se skupi kritična masa nas malih pojedinaca, u stanju smo učiniti velike promjene. 

AMR-ss22

Zahvaljujući društvenim mrežama kao kanalima promocije, moglo bi se reći da je sve više mladih dizajnera na hrvatskoj modnoj sceni. Uzevši u obzir Vaše vlastito iskustvo, koliko je izazovno profilirati se kao modni dizajner na domaćem tržištu te izgraditi vlastiti modni brend?

Moda i tekstil su generalno izazovan teren, kako u svijetu tako i kod nas. Rekla bih da je lakše osmisliti i pokrenuti brend nego isti održati na sceni. Društvene mreže su odličan kanal promocije i u današnje vrijeme je puno jednostavnije postati vidljiv širokim masama nego u vrijeme kada su samo mediji prenosili što se na sceni događa.
Međutim, današnja lako dostupnost informacija  je također omogućila da skoro svatko može pokušati biti dio scene, što i nije loše ali postaje veći izazov ostati prepoznatljiv i opravdati vlastitu modnu priču u masi novih imena.

AMR-ss22

Koji su Vaši daljnji modni planovi – je li već u začetku ideja za jesensku kolekciju? Možemo li uskoro očekivati i neku modnu reviju?

Puno želja i planova trenutno vibrira u mojoj glavi. Jesenska kolekcija je već u idejnom začetku, a nadam se da će biti popraćena i u revijalnom tonu. 

U međuvremenu, sve novitete brenda AMR možete pratiti na službenom Instagram profilu.

 

Foto: Doris Fatur
Model: Katarina Skelin (Talia modeli)
Make-up & hair: Bojan Jončić
Shoes: Hogl