Ovi simpatični komadi namještaja sigurno će razveseliti svaki kućni kutak u kojem se pronađu. No osim što su šarmatni i upečatljivi, ujedno su i praktični. O dosadašnjem radu kao i novim pridošlicama u ponudu, razgovarali smo s dizajnericom iza ovih simpatično šašavih i već na prvu omiljenih, domaćih komada namještaja, Lidijom Mikluš
Diplomirana ste dizajnerica koja se bavi industrijskim i grafičkim dizajnom. Jeste imali i jedan trenutak u životu kada ste sumnjali u svoj odabir? Ako ne, otkud mislite da dolazi tako snažan poziv? Mnogi ljudi ga cijeli život ne otkriju.
Iskreno, nikada nisam sumnjala u svoj odabir čime se želim baviti, i otkrila sam ga jako rano, čak s 9 godina. Sjećam se da sam gledala popularnu dječju emisiju u kojoj je gostovala industrijska dizajnerica. To mi je toliko bilo fascinantno da sam zaboravila i doktorice i učiteljice (smijeh) Čak mi je bilo draže s roditeljima obilaziti hale namještaja na Velesajmu nego ići u dućane s igračkama. Dalje sam išla po svom planu, nakon osnovne škole upisala sam Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn smjer arhitektura i poslije Studij dizajna pri Arhitektonskom fakuletu u Zagrebu. Zvuči malo čudno i možda patetično kad kažemo da treba slijediti neki unutarnji glas. A dobro, ja sam po prirodi dosta uporna, a moji mi roditelji nikad nisu, sva sreća, ništa nametali.
Kada ste odlučili krenuti u nešto svoje i koji su vam bili prvi projekti/ideje? Imate li neki koji nije zaživio a u tom trenutku se činilo kao genijalna ideja?
Od kada sam počela raditi, znala sam da će doći taj dan kada ću htjeti više zagospodariti svojim vremenom i nešto stvoriti, dat neki doprinos na način na koji ja to želim. Kako sam radila kao grafički dizajner, nastavila sam u tom smjeru jer to volim i znam raditi pa je u tome i bila neka sigurnost da ću moći plaćati račune. Iako sam ideju Tabushija imala već duže vrijeme u glavi. 2015. bila je prijelomna godina za dalje. Puno mi stvari pada na pamet, šta bi se sve moglo, svašta znam rascrtati ali s niti jednom idejom nisam došla do faze realizacije, kao s Tabushijem. Tu se stvorila čvrsta veza i nisam puštala. O preprekama koje su bile na putu i koje se stalno pojavljuju nećemo (smijeh).
Radili ste u agencijama, a onda se ipak odvažili na samostalni poslovni put. Kako se i zašto to prelomilo u vama?
Slobodno vrijeme, odnosno trošenje vremena na način kako meni odgovara mi je jako važno. Naučila sam puno na radnim mjestima na kojima sam radila, i mislim da je važno da čovjek stekne iskustvo i neko samopouzdanje da može, ako se odluči, dalje sam. Sve, pa tako i samostalan posao ima svoje prednosti i mane. Meni ovo puno više odgovara i nadam se da ću nastaviti u tom svom režimu i dalje. Ta sloboda i spontanost me čine sretnom.
Kako ste došli na ideju Tabushi dizajna? Je li vas dizajn interijera zanimao otprije, to jest zanima, ili su ideje više iz kuta produkt dizajna?
Tabushi svakako spada u produkt dizajn, dizajn namještaja. Inspiraciju sam našla u maki sushiju koji me na prvu asocirao na tabure. Ne bi me zadovoljilo da je priča stala samo na obliku, pa je prvijenac Tabushi Combo svojom funkcijom popratio izvorni sushi koji je služio za konzerviranje ribe u riži začinjenoj octom. Tabure u sredini, gdje je izvorno bila riba, ima spremnik u koji se mogu pohraniti razne stvarčice i biti vam pri ruci. Poklopac je u bojama sushi ispuna; tuna, avokado, losos i dr. Dizajn interijera je svakako moje područje interesa, a Tabushi asortiman ga čini malko drugačijim.
Recite nam više o Tabushi asortimanu, koji su bili pri uradci, a koje sada predstavljate?
Tabushi asortiman sastoji se od nekoliko vrsti taburea, od kojih su neki i multifunkcionalni, sa spremištem, nekoliko modela barskih stolica, za sada jednom foteljom a u izradi je i modni dodatak Tabushi torbica. Prvi je bio već spominjani Tabushi Combo koji se sastoji od drvene konstrukcije obložene spužvom i odabranim kvalitetnim materijalima za tapeciranje. Materijali su odabrani i primijenjuju se na sve tabushi proizvode, u raznim kombinacijama boja. Poznat je po svojoj unutrašnjosti spremnoj za pohranu stvari. On je dimenzija 40×40 cm, a njegov veliki brat Tabushi Combo King 45×45 cm.
View this post on Instagram
Iste funkcije i dimenzija kao Combo, ali trokutastog oblika je tabure Tabushi Wasabi. On plijeni poglede mlađe populacije. Barski modeli su Tabushi Bar i Home Bar koji dolazi u dvije visine, 82 cm za klasičan bar ili 65 cm za kuhinjski otok. Stoje na nogama od cjelovitog drva hrast, pričvršćenim na metalnu plastificiranu podlogu i obruč od metalne šipke promjera 12 mm. Sjedište je tapecirano, također drvene konstrukcije kao i Combo, ali zasada bez spremišta.
Tabushi Long je tabure klupica, ima noge od cjelovitog drva hrast, pričvršćene na metalnu plastificiranu podlogu. Širok je 60 cm pa kažemo da se na njega mogu stisnuti dvije osobe prosječne težine. Radi dubine sjedala od 30 cm lako se uklapa u predsoblja i bilo koji dio dnevnog boravka, a može biti i kao dodatak uz fotelju Ginger, naš najnoviji proizvod koji ćemo predstaviti na Design Weeku u Tehničkom muzeju u Zagrebu od 21. do 26. rujna.
View this post on Instagram
Sljedeći tabure sa spremištem je Tabushi Maki tzv. “skockani” jer je četvrtastog oblika. Nije kocka nego kvadar ali dozvolite nam ga tako zvati (smijeh).
Također, kao i Long, stoji na nogama cjelovitog drva hrast pričvršćenih na metalnu plastificiranu podlogu. Na sajmu ćemo predstaviti i modni dodatak, Tabushi torbicu.
U najavi je i novi (dizajnom treći po redu) barski stolac koji će se predstaviti u narednih mjesec-dva.
Kako biste okarakterizirali Tabushi komade, koja je njihova karakterističnost i glavni potpis?
Tabushi brend je pretežno za ljude koji žele malo drugačiji komad namještaja, nešto što će preuzeti inicijativu u njihovom interijeru. Njihov zadatak je da budu zabavni i dodaju veselu notu u prostor, a glavni im je potpis “have fun your way”, kako ciljamo i na tržište izvan Hrvatske, komuniciramo ga na engleskom jeziku.
Za koje biste rekli da su najpopularniji modeli, a koji je vama najdraži? Iako vjerujemo da je to težak odabir?
Najpopularniji modeli su Tabushi Bar 65 za kuhinjske otoke, i tabure Tabushi Long. Težak je odabir nekome dati prednost, ali sam dosta naklonjena Longu.
Mislite li da jača interes za domaćim, to jest regionalnim dizajnom?
Svakako. Vidim po reakcijama klijenata kako se iznenade što je Tabushi hrvatski proizvod, uglavnom misle da je Švedski ili Finski, što ja doživljavam kao kompliment (smijeh). Neki se čak i iz tog razloga odluče za kupnju, kako bi podržali hrvatski proizvod i proizvodnju u našoj zemlji. Na sajmovima izvan Hrvatske koje sam posjećivala kao izlagač (Ambiente Frankfurt, Design Festa Tokyo, Design week Skopje, Sajam namještaja Beograd) ljudi su jako pozitivno reagirali na proizvod iz Hrvatske. A to primijećujem i kod sebe, od kad sam sama sebi poslodavac, počela sam više cijeniti naše ljude koji nešto pokreću, tako da i sama kupujem domaće proizvode.