Kako bismo dali više medijskog prostora kvalitetnim domaćim brendovima, udružili smo se s ekipom iza Mali Poduzetnici Hrvatske, o kojima smo vam već pisali, čiji tim svakodnevno neumorno traži najoriginalnije i najkreativnije domaće poduzetničke priče. Tako na njihovom portalu i Instagram profilu možete pronaći mnoštvo inspirativnih iskustava i ideja pojedinaca koji su krenuli u tom odvažnom smjeru, dok ćete kod nas moći svakog mjeseca pronaći poduzetničku priču mjeseca. Za početak, Mali Poduzetnici Hrvatske odlučili su razgovarati s osnivačicom hrvatskog branda istinski prirodne kozmetike – Herbae Dalmatiae. Intervju prenosimo u cijelosti.
“Ako krenete intenzivnije istraživati deklaracije kozmetike koju koristimo, otkrit ćete da mnoge privlačno dizajnirane šarene bočice sadrže sastojke koje zapravo ne bi ste htjeli na svojoj koži i tijelu.
Ako vas isto krene zanimati, izgledno je da ćete – prije ili kasnije – krenuti istraživati brandove i preparate koji su potpuno okrenuti prirodi i čije deklaracije u ”malim slovima” ne kriju nepoželjne i agresivne kemijske spojeve.
Na tom putu razvoja svijesti o važnosti sastava kozmetike, mi smo pronašli jedan poseban hrvatski brand istinski prirodne kozmetike – Herbae Dalmatiae. Zato smo odlučili porazgovarati s Jelenom, idejnom osnivačicom i vlasnicom, koja već četrnaest godina stvara i gradi ovu posebnu hrvatsku poduzetničku priču.
Jelena, već ste dugi niz godina posvetili proizvodnji i prodaji prirodne kozmetike, možete li nam reći nešto više o počecima branda? Ideji? Prvim problemima?
2007. godine na turističkom je tržištu nedostajalo prirodne kozmetike hrvatskog porijekla. Početna je ideja zato bila da na isto plasiramo kozmetiku kao svojevrsni „uporabni suvenir”. Nešto korisno i kvalitetno, s potpisom hrvatske prirodne baštine. U prvom redu ovdje mislim na naše karakteristične biljne vrste čije djelovanje utječe na zdravlje i ljepotu.
Kada smo plasirali našu prvu kremu sa smiljem, na tržištu je smilje bilo gotovo anonimna biljka. Kupcima je bila nepoznata, krema je imala čudan miris i najmanje se prodavala. Iako smo znali za moćna terapeutska svojstva smilja, mučili smo se isto dokazati našim kupcima. Gotovo smo odustali od te linije proizvoda.
Potom je francuski L’Occitaine plasirao božanstvenu kremu od smilja i učinio nam marketinšku uslugu. Prodaja prirodne kozmetike od smilja je naglo porasla. Poslije se dogodila ekspanzija plantažnog uzgoja smilja i naravno, rast ponude kozmetike od smilja.
Kako ste i koliko je teško bilo izgraditi identitet branda? Logo? Pakiranje? Vizuali?
U početku nismo imali iskustva, pa je naš vizual bio ziheraški bijele boje, siromašan, jednostavan. Međutim, nakon posjeta jednog ljekarni gdje sam se dugo trudila na policama ugledati naše proizvode – stvari su se promijenile. Osmislili smo i izradili novi vizual, sljubljen s konceptom cijele priče. Postali smo prepoznatljivi. To možemo zahvaliti našem dizajneru iz studija Katal Media, koji je najbitnija figura tog dijela naše priče.
Danas tržište svakim danom izbacuje sve više proizvoda prirodne kozmetike. Zašto su vaši proizvodi drugačiji od drugih i kako se borite sa sve nesmiljenijom konkurencijom?
Kad smo počeli razvijati Herbae, na tržištu je postojala tek nekolicina malih brandova domaće, prirodne kozmetike. S vremenom, njihov broj je porastao. Međutim, nismo gubili kupce i promet nam nije padao. Čistoća, izvrsnost proizvoda te uslužnost omogućili su nam čvrstu poziciju. Herbae korisnicima stoji na polici za njegu cijeli život, nije kratkog daha.
Postoje li ljudi kojima ste posebno zahvalni i bez kojih brand danas ne bi bio ono što je?
Biti proizvođač u Hrvatskoj je teško. Proizvodnja je skupa, porezni nameti veliki, uvjeti poslovanja banaka nepremostivi… Ipak, pojave ljudi koji će vam biti podrška na istom putu: dobavljači koji razumiju vaše potrebe, poduzetnička agencija MARA u Makarskoj kao podrška razvojnih planova, naši vjerni korisnici, obitelj i prijatelji u motivacijskim krizama.
Nedavno je brand Herbae Dalmatiae dobio još jedan pečat izvrsnosti – prepoznatljivu oznaku ”Hrvatska kvaliteta”, koji su kriteriji za istu i što od navedenog očekujete?
Izuzetno se radujemo što smo dobili ovu oznaku, jer ona znači izvrsnost. Zaslužujemo je i zato jer se služimo sirovinama iz lokalnog okruženja te surađujemo sa drugim malim hrvatskim proizvođačima. Tako doprinosimo održivom razvoju lokalne zajednice. Svi zajedno smo dio očuvanja opće kvalitete koja je hrvatskom gospodarstvu nužno potrebna. Ova oznaka donosi nam emocionalnu i materijalnu korist jer osim što je svojevrstan potpis na kvalitetu našeg rada, povisuje i jamči vrijednost naših proizvoda u očima kupaca.
Postoji li proizvod na koji ste osobito ponosni, a da je istovremeno i vrlo dobro prepoznat od strane vaših kupaca?
Bogata hidratantna krema Geranij&Smilje naš je najprodavaniji proizvod. Radi se o vrlo ugodnoj kombinaciji vrlo kvalitetnih sastojaka s efikasnim učincima na specifične zahtjeve kože. Prednost ove kreme je što zadovoljava različite tipove kože – suhe, normalne i mješovite.
Gdje sve zainteresirani mogu pronaći Herbae Dalmatiae i kakvi su planovi za budućnost?
Nalazimo se u ljekarnama, bio-trgovinama, trgovinama prirodnom kozmetikom i poklon dućanima. Za sada izvozimo u nekoliko europskih zemalja i imamo velika očekivanja na tom dijelu tržišta. Hrvatsku kvalitetu već smo etablirali, preostaje nam samo učiniti je više dostupnom.”