Autor bloga Understandably, Bill Murphy Jr, razložio je nekoliko navika koje prakticiraju osobe s visoko razvijenom emocionalnom inteligencijom. Zašto biste ih morali sami početi prakticirati? Čitajte u nastavku
Emocije su jedan od najsnažnijih ali i najneshvaćenijih pokretača ljudskog ponašanja. Zato su najčešće uspješni ljudi i emocionalno iznimno inteligentni. Naravno, ima onih koji razumijevanje emocija koriste na beskrupolozan način, ali i onih koji isto žele koristiti zbog rada na sebi te kako bi si omogućili sretniji i ispunjenji život. Za njih donosi mali vodič navika emocionalno inteligentnih ljude koje treba (početi) prakticirati.
Traže način kako pomoći drugima
Emocionalno inteligentni ljudi traže načine kako pomoći drugima. Zvuči altruistično? Može biti, ali i ne mora. Oni manje altruistični to rade iz čisto strateških razloga. Ali o bilo kojoj strani da pričamo, obje rade s uspjehom. Zašto? Jer se ljudi brinu za osobe koje na njih pozitivno utječu.
Bilo da su dobri, loši, pristojni, nepristojni, plemeniti ili samo manipulativni, ljudi će uvijek polaziti od toga kako nešto utječe na njih. Zato ako želite imati pozitivni efekt na ljudi, razmišljajte o tome kako vaše riječi i akcije utječu na druge.
Paze na riječi koje koriste
I tu ne mislimo na psovke. Emocionalno inteligentni ljudi uče kako pažljivo birati riječi koje koriste.
Primjerice, osoba s visokim kvocijentom emocionalne inteligencije nikad neće reći “Znam kako se osjećaš”. Zato jer u 99,9% slučajeva zaista ne možete znati kako se netko osjeća i time umanjujete bol koju prolaze.
Ono što je bitnije jest pričekati, saslušati i shvatiti kako osoba koja je u problemu, tom problemu želi pristupiti. I zato je bitno paziti na izbor riječi – kako biste dopustili drugoj strani da se izrazi do kraja.
Ne pretpostavljaju
Dvije su stvari zajedničke većini ljudi: nesigurni smo i nestrpljivi. Iako se učimo boriti s njima, pa su neki to manje, neki više, u nekom obliku to uvijek nosimo sa sobom. To je razlog zašto često imamo potrebu naprečac popuniti praznine u zaključivanju te -pretpostavljamo. Pretpostavljamo stvari koje ne moraju biti istina, jer se uklapaju u ono što mi mislimo da jest ili ono što se nadamo/bojimo da jest. No to će nas spriječiti da iskoristimo život na način koji zaista trebamo jer smo naoružani iskrivljenom percepcijom.
Jedan primjer iz posla: imate kupca kojem se sviđa vaš proizvod. Uvjereni ste da želi sklopiti ugovor. I zato što to jako želite, pretpostavite da on ili ona ima ovlasti za to ili da si može to priuštiti. Ako ste u pravu, nebo vam je granica. Ako ste u krivu, dopustili ste emocija da vam zamagle stvarnost te nećete pronaći alternativni pristup kupcu koji nije u mogućnosti donijeti odluku kupnje.
Iskoriste sve prednosti šutnje
Kada ste usvojili prošli korak, vrijeme je da ga naučite detektirati na drugima. Isto kako sami upadamo u klopke pretpostavki, tako upadaju i drugi. Primjerice, u poslu se sljedeće može dogoditi kod pregovaranja: u početku se bojite tražiti neke dodatne stvari kako ne biste uništili pregovore. No ako pričekate par dana, vrlo je vjerojatno da će druga strana pretpostaviti da želite izaći iz dogovora i sama vam ponuditi ono što ste zapravo htjeli. No naravno, šutnja nije uvijek zlato. Trebate naučiti prepoznati kada ju trebate iskoristiti.
Znaju prepoznati svoje prednosti i mane
“Jednom sam napravio grešku pri izračunu koliko dugujem Poreznoj na kraju godine, koja me odvela u beznađe. Kako sam u tom trenutku vodio više poslova, izračunao sam da dugujem 170.000 dolara. Skoro sam se onesvijetio. Razmišljao sam što ću sad, dići kredit, prodati kuću, odustati od samozaposlenja, tražiti posao… No tjedan kasnije zvao me računovođa koji je provjerio sve i obavijestio me da nisam uračunao važne olakšice, da sam negdje krivo ubacio decimalu i slično. Rekao mi je ‘Murp, moraš prihvatit tko si i koje su tvoje prednosti a što su slabosti. Na primjer: pisanje – prednost. Matematika – slabost.” piše autor popularnog bloga Understandably. Postoje stvari u kojima smo dobri i stvari u kojima nismo. Emocionalni inteligenti ljudi znaju to prepoznati te rade na svojim snagama a delegiraju slabosti.