Deni Paulić i Mislav Mihaljević dva su ekonomista i mlada poduzetnika koje osim prijateljstva povezuje i strast prema poduzetništvu, te razvijanju lijepih i pozitivnih priča osobito potrebnih u ovo nesigurno doba.
Njihova dezinfekcijska sredstva jednostavnog, a istovremeno simboličnog naziva – La Santé (franc. zdravlje) obilježavaju specifični, fini mirisi ruže i mente, te atraktivna pakiranja koja stanu u svaku torbu. Zbog toga su se posebno izdvojili na tržištu, pa tako i nama upali u ruke. Isprobali smo ih i oduševili se. „Mnoge naše kupce zanima odgovor na pitanje kako smo se odlučili za odabir baš tog imena. Sama riječ dolazi iz francuskog jezika i znači zdravlje. Odabir je bio jednostavan jer smo se vodili onom izrekom da je čistoća pola zdravlja, a dezificijensi sami po sebi predstavljaju čistoću.“ otkrio nam je Mislav.
Iako zapravo ne dolaze iz takve industrije, Deni i Mislav su se ipak zainteresirali za razvijanje priče o dezinfekcijskim sredstvima, potaknuti stanjem na tržištu i uvjereni da mogu i žele korisnicima ponuditi nešto drugačiji proizvod od onih koje hrvatsko tržište trenutno nudi kroz različite drogerijske i trgovinske lance.
Deni nam je otkrio i da su ideju o stvaranju novih dezinfekcijskih sredstva dobili u trenutku kada su shvatili kako je većina dezificijensa na tržištu jednolična, neugodna mirisa, neatraktivne ambalaže, te okarakterizirana kao proizvod koji ljudi koriste, ali nerado. „Jedan od ciljeva bio je i razuvjeriti stav mnogih da se dezinficijensi moraju koristiti samo zato što je to tako u ovome trenutku propisano. Debatirajući o tome, došli smo do zaključka da to ne mora biti tako i da dezificijens kao proizvod ima potencijal puno veći od onih što ljudi na tržištu imaju priliku kupiti.“ – dodao je Deni.
Jednako funkcionalni, ali s mirisnim twistom
Naglasili su da im je glavni cilj bio ponuditi nešto drugačije i razbiti stereotip o dezinficijensima kao nužnom zlu koje ćemo zauvijek povezivati s koronavirusom. „Mi se zapravo uopće ne želimo natjecati s proizvodima koji su doslovno preplavili tržište usred ove pandemije. La Santé cilja na kupce koji žele sofisticiraniji dezificijens uz realnu cijenu i s obzirom na sastojke koje sadrži, te neku vrstu modnog dodatka ili lifestylea koji upotpunjuje svojim elegantnim dizajnom.“ objasnio je Mislav.
Također su naglasili da im je najviše vremena trebalo kako bi odabrali idealne mirise. „Taj dio smo najduže osmišljavali jer smo željeli kupcima ponuditi nešto više i bolje od ostalih. Na kraju smo odlučili da moramo ponuditi najmanje dvije vrste mirisa i da to mora biti nešto čime ćemo opravdati cijenu mrvicu višu od prosječnog dezificijensa koji ljudi nevoljko koriste jer je miris alkohola u većini njih previše intenzivan. Tako smo odabrali Rose Sensitive koji je odlično prihvaćen zbog svog ugodnog nježnog mirisa ruže i svilenkastog osjećaja koji ostavlja na rukama. Drugi je Hygienic koji ostavlja osvježavajući miris mente i daje osjećaj prirodne čistoće, a rado ga koristi i nježniji spol.“
Izazovi se uvijek mogu premostiti
U doba kada je virus COVID-19 u Hrvatskoj „buknuo“, nastupio je lockdown u gotovo cijelom svijetu. Škole, vrtići, restorani, kafići, trgovine – apsolutno sve se zatvorilo i stalo. U takvoj situaciji, ljudi su se suočili s nezapamćenim strahom, zabrinutošću, gubljenjem posla, dodatnom ugrozom potresa i slično, a mladi poduzetnici, Deni i Mislav, skovali su poslovni projekt. Pitali smo ih s kojim su se sve izazovima susreli prilikom pokretanja brenda i što im je bilo najteže u cijeloj toj priči. „Bilo je tu nekoliko izazova koje smo morali savladati, ali zbog toga su ovakvi projekti, zapravo još zanimljiviji, te daju dodatni motiv za više truda. Prvo smo se susreli s manjkom ambalaže na tržištu uslijed povećane svjetske potražnje, tako da smo plastičnu ambalažu morali uvesti iz Austrije.
Zatim smo tražili pouzdanog dobavljača ulja i ekstrakata kojeg smo pronašli na Hvaru, na što smo izuzetno ponosni. Sljedeći korak bio je pronalazak proizvođača alkohola koji je isto iz Hrvatske, tako da La Sante zasigurno možemo nazvati izvornim hrvatskim proizvodom.
Smatramo da bi to i trebao biti cilj nas malih poduzetnika: povezati ponudu lokalnih proizvođača i dodati im vrijednost kroz proizvod koji stavljamo na tržište krajnjem kupcu. Ipak, smatramo da nikada nije dobro započinjati posao samo radi novaca jer u konačnici, novac nije sredstvo koje će učiniti vaš proizvod ili uslugu konkurentnom, već vaša želja i motiv da tržištu ponudite nešto korisno i što je bolje od već ponuđenog.“ zaključio je Deni.
Proizvodi koji bi trebali postati obavezni dodatak torbi
Mislav nam je još otkrio kako dijele stav da dezinficijensi imaju budućnost čak i kad se proglasi pobjeda nad pandemijom. „Ovo je zasigurno potvrda da su dezificijensi proizvodi koje ljudi trebaju koristiti i nakon pandemije koja trenutno vlada. Dezificijens naime, ne dijeluje samo protiv zloglasnog COVID-a 19, već i protiv cijelog niza bakterija i virusa koji su nam uvijek potencijalna prijetnja. Naš cilj i je pobuditi svijest uz La Santé, tako da ljudi svojevoljno počnu koristiti dezificijens, a ne zato što su mjere tako propisane.“ Složili su se da idealnog La Santé kupca nemaju, ali su objasnili da im je ciljana publika svatko tko je svjestan benefita našeg dezificijensa, a to su osjećaj ugode i svježine, te pravi ekstrakti ruže i mente koji ih automatski distanciraju od konkurencije koja često koristi umjetne dodatke. „Važno nam je pružiti našim korisnicima novo iskustvo zahvaljujući specifičnim uljima koje koristimo.“ dodao je Mislav.
Koraci prema inozemnom tržištu
Otkrili su nam i da ne planiraju stati na uspjehu koji su postigli na hrvatskom tržištu jer su već sada prepoznati od strane jednog lanca stranih drogerija koji u njihovim dezinficijensima vide idealan proizvod za svoje kupce, kao i nekoliko principala koji žele izvesti La Santé proizvode u Monaco, Kanadu i Australiju, što svakako vide kao odličan poticaj da nastave dalje s razvojem ove pozitivne priče.
La Santé proizvode možete pronaći u manjem pakiranju (50 ml) i velikom (500 ml) i možete ih kupiti na službenom webshopu ili naručiti na društvenim mrežama, Instagramu i Facebooku.
Fotografije: Marko Devčić