Pripremite se za najnoviji Grazia Inbox Edit, newsletter koji je ovoga puta u znaku tabua i tema o kojima ne govorimo dovoljno. Kroz priče sa stručnjacima i iskusnim pojedincima raskrinkavamo razgovore o plaći, kontroverzan ageizam u modi te sve češći slučaj hipogamije u vezama
Sljedeće izdanje newslettera posvetili smo temama koje su se toliko uvriježile kao tihi tabui da ih više gotovo ni ne percipiramo kao tabue. Dok sve češće (što je, naravno, pozitivno) govorimo o mentalnom zdravlju i marginaliziranim skupinama, postoje i one skrivene tabu teme koje oblikuju način na koji poimamo društvo, a toliko smo se naviknuli na šutnju oko njih da više ni ne shvaćamo koliko nas definiraju.
CONVERSATION STARTER
Iz tog je razloga cijeli novi Grazia Inbox Edit newsletter u znaku otvaranja razgovora.
“Kolika ti je plaća?”
Jesen je za mnoge sezona simboličkog novog početka, pa tako i reseta na planu karijere. Promjena posla sve je češća tema usputnih razgovora, ali iako komentiramo pozicije i benefite, rijetko smo otvoreni po pitanju plaće. “Koliko zarađuješ” prometnulo se u jedno od najneugodnijih pitanja za mnoge, čak i kad se postavi u krugu bliskih prijatelja ili obitelji (a možda ponajviše upravo u tim situacijama).
S Tirenom Leinart Novosel, voditeljicom odjela posredovanja u zapošljavanju u Manpower Hrvatska, govorimo o tome zašto se razgovor o plaći svodi na usputne priče na hodniku i kako to djeluje na naše karijere i privatni život.
Brainpower is not bankpower
Iz sfere poslovnog selimo se i u privatno – u kojem trend hipogamije raste. Radi se o pojavi koja označava da smo u vezi s partnerom nižeg obrazovnog statusa ili socioekonomske moći. Temu je rasplamsao film “Materialists” ljetos, a postaje posebno zanimljiva u trenutku kad brainpower više nije sinonim za bankpower u doba microlearninga i brojnih edukacija.
Mogu li takvi parovi preživjeti i zašto kao društvo osuđujemo partnere koji su završili nižu razinu obrazovanja ili zarađuju manje? Razgovarali smo sa psihologinjom i gestalt psihoterapeutkinjom Andreom Gerčar.
Odijevamo li se “prikladno”?
Vraćamo se i na svakodnevne stvari koje nas oblikuju, a da ni ne primjećujemo – poput mode. Modni editorijali i promocije high-street brendova gotovo uvijek koriste mlade modele ili hollywoodske ikone koje ne prikazuju stvarnost zrelije dobi. Rezultat je uvriježeno mišljenje o tome što je “prikladno” nositi u određenoj dobi.
View this post on Instagram
Koje boje, krojeve i materijale žene izbjegavaju zbog straha od osude, kako okolina reagira kada netko nosi komade koji se percipiraju kao „premladi“ ili „provokativni“, te zašto moda sustavno briše žene iznad 40 iz svojih kampanja unatoč njihovoj kupovnoj moći. Razgovaramo s dizajnericom i osnivačicom brenda Xenia Design, Ksenijom Vrbanić.
Prijavite se na Grazia Inbox Edit i ne propustite ovo conversation starter izdanje!