Na samom ulazu u čaroban Zadar, u kulturno-povijesnoj palači Cedulin, otvoren je salon luksuznog modnog brenda Croata. U besprijekornom interijeru nekadašnje rezidencije zadarske plemićke obitelji iz 12. stoljeća, CROATA Museum Concept Store oslikava koliko je snažna povezanost mode, tradicije i kulturne baštine
Katkada čovjek uđe u neku trgovinu samo zato što poželi zaviriti u nju. Privuče ga lijepi izlog, simpatičan natpis ili je jednostavno vrijeme da udahne malo svježine i razgleda što se nudi nakon zamornog lutanja po užarenim ulicama osunčanog grada. Neki su prostori više ili manje ugodni, ima ih dosadnih ili toliko otmjenih da bude nelagodu, ali postoje i oni u kojima poželiš ostati zauvijek.
Takav je novi koncept dizajna interijera Croatina salona. Kao da si zakoračio u neku čarobnu priču, u salon plemićke obitelji za koji nisi siguran pripada li kasnom klasicizmu, ampir-stilu s naglašenim rimskim elementima ili je riječ o fuziji stilova koju obilježava bogatstvo dezena, zlatni tonovi i dizajnerski namještaj decentno smješten u prostor koji, koliko god bio raskošan, ipak čini nenametljivi okvir muzejskom konceptu s eksponatima.
A budući da je riječ i o muzeju, prilika je to i da čujete priču prikazanu u čast kravati koja simbolizira i promiče vrijednosti zapadne civilizacije kao znak kulture i otmjenosti. CROATA Museum Concept Store prenosi priču o njezinu nastanku uz niz muzejskih naracija posvećenih glasovitim Zadranima. Riječ je o muzejskoj interpolaciji u prodajni prostor, inovativnom iskoraku u maloprodaji priznatom još 2008. u Milanu na Europskom forumu kompanijskih muzeja na kojem su sudjelovali i brendovi poput Ferrarija, Ducatija, Siemensa, Guinnessa, Sonyja.
Dodamo li tome rapsodiju boja svilenih rubaca, šalova i kravata, uz bogati asortiman koji nudi širok spektar muških i ženskih modnih dodataka te košulja, stvara se okruženje koje izaziva uzdahe, i to ne samo lokalnog stanovništva nego i turista koji se svake godine iznova zaljubljuju u ovaj naš domaći brend i jedan od najljepših dalmatinskih gradova.
Valja naglasiti i da je interijer ovog novog koncepta uređenja, koji se nalazi bok uz bok svjetskim brendovima, dizajnirala je arhitektica vezana uz Francusku. Možda se i sada povijest ponavlja jer su upravo Francuzi u 17. stoljeću preuzeli dio odore hrvatskih vojnika i usvojili ovaj novi odjevni predmet koji se nosio a la Croate (na hrvatski način).
Mnogo je priča i stihova posvećeno ovom ponosnom dalmatinskom gradu u kojem je. među ostalim, osnovano i prvo hrvatsko sveučilište, filozofsko-teološko učilište dominikanskog reda, utemeljeno još 1396. godine.
U salonu je predstavljen i Krešimir Ćosić, hrvatska i svjetska košarkaška legenda te jedan od najboljih europskih košarkaša svih vremena. Poznati košarkaš i trener postao je član prestižne Kuće slavnih košarkaša (Basketball Hall of Fame) i ostavio svoj trag na kontinentu koji je kolijevka košarkaške igre.
U Zadru je rođen i prirodoslovac Špiro Brusina, nazvan ocem hrvatske biologije mora. Suosnivač Hrvatskog prirodoslovnog društva i zoolog svjetskog glasa bio je dobar prijatelj i sa samim Charlesom Darwinom.
Nije ni tu kraj priče. Znate li kakvu poveznicu sa Zadrom ima američki mjuzikl „Moje pjesme, moji snovi”? Pomorski časnik Georg von Trapp rođen je u Zadru, a upravo njegova obitelj portretirana je u priči i filmu iz 1965. godine, u kojem glume Julie Andrews i Christopher Plummer. Priča je to o obiteljskim vrijednostima i ljudskim idealima uz dirljiv mjuzikl od čijeg je nastanka prošlo već pedeset godina, ali i danas nam je prirasla srcu.
Želite li doznati što sve treba vidjeti u Zadru i kako izgleda Croatin salon s muzejskom interpolacijom otvoren u Osijeku? Ostavit ćemo to za neku drugu priliku jer koliko god to željeli ipak ne možemo u salonu ostati zauvijek, a treba požuriti i do rive, pogledati zalazak sunca. Slavni režiser Alfred Hitchcock, koji je volio nositi kravate, prilikom posjeta Zadru izjavio je kako Zadar ima najljepši zalazak sunca na svijetu. Osim u CROATA salonu, priča o njegovu boravku u Zadru postavljena je i na zadarskoj rivi gdje se toliko divio sutonu nad morem. No prije no što krenemo, trebamo se vratiti u sadašnjost i naglasiti još nešto. Iako nije bilo jednostavno napraviti novu kulturno-turističku atrakciju, upravo to je ovom modnom brendu, koji je kravatu učinila prepoznatljivim hrvatskim simbolom, u suradnji s neprofitnom ustanovom Academia Cravatica, pošlo za rukom. Nije riječ samo u prodajnom salonu, već i o promociji jedinstvenog dalmatinskog grada i Hrvatske kao važnih čimbenika europske kulture. Moda i ljepota, povijesna baština i inovativni koncepti, fuzija tradicije i suvremenih strujanja, upravo je to dio Hrvatske kakvu želimo, a katkada nismo svjesni da je već imamo.