U Vodnjanu, Galižani i Peroju protekli su vikend u sklopu prvog festivala “L’arte dei bumbari” otvorene četiri atraktivne i vrijedne umjetničke izložbe na upečatljivim, dosad nedovoljno promoviranim lokacijama.
Otvorenjem izložbi kulminirao je festival, koji su ove godine pokrenuli udruga Shpigl iz Zagreba i Grad Vodnjan-Dignano, a radovi se mogu pogledati sve do 15. kolovoza: u crkvi svetog Stefana u Peroju ciklus “Džungla” Gordane Meštrović, u dosad neotkrivenom dvorištu crkve svetog Justa u Galižani prostorna instalacija “Puž” Rina Banka, u vodnjanskoj Vjenčanoj sali rad “Self-help Burial” Mije Matijević Akrap te u kući u vodnjanskoj ulici Forno Grande 51 “Strukture mrlje II” Vide Meić. Umjetnički program osmišljen je pod vodstvom kustosice Anite Ruso Brečić.
L’arte dei bumbari – 4 izložbe na upečatljivim lokacijama
Umjetničkim festivalom, koji je na Vodnjanštinu doveo i kreativne radionice te umjetnike među stanovnike, u zajednicu, želi se istaknuti raznolikost u području umjetničkog stvaranja, kao i različitost Vodnjanštine, u prošlosti i sadašnjosti. Umjetnici se publici predstavljaju u duhu i atmosferi polaganog ljetnog istarskog življenja, a domaća je javnost potaknuta izložbama počela promišljati svoj prostor, posebno zanemarene i zapuštene lokalitete, kao velike galerije otvorene ljudskoj kreativnosti.
Radom “Self-help Burial” Mia Matijević Akrap istražuje univerzalnost sjećanja iz prošlosti, koje pretače u osobnu formu popularnog self-helpa radeći ciklus keramičkih urni. U njih pohranjuje odbačene reminiscencije prikupljenih sjećanja i prošlih dogadaja, a samosvjesnim i odvažnim oslikavanjem glinenih urni prikazuje ih kroz ironiju i humor, čime traume iz prošlosti čini manje uočljivima. Ovaj rad nagrađen je nagradom „Kolekcionar umjetniku” na 36. Salonu mladih (2022.)!
Grafičarka Vida Meić, autorica “Struktura mrlja II”, već duže vrijeme u grafičkom mediju istražuje uslojavanje boja, koje su u izloženim radovima reducirane na crnu. Koristeći kolografiju, tehniku lijepljenja ljepila na neku podlogu, stvara reljefe pa utiskuje matrice u različitim bojama. Slojevitost reljefa je posebno intrigira jer ga je teško kontrolirati i predvidjeti njezin izgled.
Gordana Meštrović u svom posljednjem ciklusu “Džungla” na velikim formatima oslikava lišće kojim ispunjava cijelu kompoziciju. Slikarica svoja ulja na platnu izrađuje na podu, po uzoru na istočnjačku tradiciju, što omogućuje tijelu da postane glavni protagonist. Pokreti su spontaniji i slobodniji, a proces razmišljanja neopterećen što je vidljivo na djelima koja isijavaju optimizam i radost življenja.
Kipar Rino Banko se svojom site specific instalacijom prilagođava dvorištu crkve sv. Justa u Glaižani, nekadašnjem groblju. Posebno za ovu priliku izradio je betonske puževe, a svima je poznata veza puževa (le cioche) s Galižanom. Početna skulptura puža ponavlja se kao modul u raznim varijantama, a varijacije na temu čine rad dinamičnim i zagonetnim pozivajući publiku da mu se približi i prouči igru koju je umjetnik osmislio.
Rino Banko vodio je i trodnevne kreativne radionice u Pučkom otvorenom učilištu Vodnjan-Dignano, kroz koje su polaznici izrađivali skulpture. Ti će radovi biti izloženi pod karakteristične vodnjanske volte.
Fotografije: L’arte dei bumbari