Sve donedavno bilo je potpuno nezamislivo vidjeti u nekoj reklamnoj kampanji stariju osobu. Čak i onu u srednjim godinama. Modna industrija je oduvijek bila opsjednuta svime što je vitko, lijepo i mlado do te mjere da su i modeli zavidnih karijera išli u mirovini u 30-oj godini života.

Ipak, različiti modni i beauty brendovi  posljednjih godina, vođeni trendovima inkluzivnosti i body positivity pokretom, počinju sve više angažirati i objavljivati fotografije atipičnih modela – tako su na naslovnicama fashion magazina osvanuli trans modeli, prva manekenka s Down sindromom, a u rušenju ustaljenih obrazaca standarda ljepote svoje mjesto na virtualnom nebu raznih društvenih mreža pronalaze modeli i influenceri iznad 50 godina.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Accidental Icon (@iconaccidental)

Kad pomislite na pojam ‘influencer’, većina ljudi automatski pomisli na nekoga možda u 20-im ili 30-im godinama, a tek je nedavno takozvani influencer marketing shvatio moć koju drže pripadnici generacije X – baby boomeri.

Iako su baby boomeri 12 puta bogatiji od milenijalaca te se procjenjuju da čine 56% ukupne potrošnje u SAD-u, brendovi ih često zanemaruju. Naime, prema studiji koju je provela agencija National Venture Capital Association, Ernst & Young and AARP baby boomersi čine ciljanu skupinu manje od 10% ukupnog marketinškog oglašavanja. Kad je riječ o oglašavanju putem društvenih mreža, industrija različitih modnih i beauty proizvoda oslanja se na informatički naprednu generaciju, iako neka istraživanja pokazuju da je tijekom pandemije korištenje društvenih mreža od strane baby boomersa – onih starijih od 50 godina, rapidno poraslo.

Promjene na tržištu u pravom smjeru

Istraživanje koje je provela tvrtka Tribe Dynamics pokazuje da je 53 % influencera na društvenim mrežama staro između 25 do 35 godina dok je onih iznad 50 godina 13 %, sa stalnom tendecijom rasta i upravo to je bio prijelomni trenutak kojeg su prepoznali i neki veliki brendovi, odlučivši se tako napraviti zaokret u vidu politike poslovanja kad je riječ o populaciji +50. „Ljudi i dalje misle kako je nevjerojatno da starija osoba ima više stotina pratitelja na instagramu i od toga, pritom, zarađuje.“, govori  Lyn Slater, poznatija  pod instragram akronimom “Accidental Icon.” Ova profesorica socijalnog rada postala je prava internetska senzacija kada se prije par godina pojavila kao zaštitno lice za Mango.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Maye Musk (@mayemusk)

Da se situacija u medijskom diskursu pojave žena starijih od 50 godina mijenja, jasno je i Mayi Musk, poznatoj južnoafričkoj manekenki koja je vladala modnom scenom 80-ih. Maye je inače majka inovatora i ekscentrika Elona Muska.

„Dok sam odrastala, nije mi padalo na pamet da bih se trebala osjećati lijepo. Prvi put da mi je netko direktno rekao da sam lijepa je bilo sa 48 godina kad sam se preselila u Sjedinjene Američke Države. Jer nije baš običaj u Kanadi i Južno Africi da vam se to direktno kaže u lice. Ono što imaš u sebi i karakter koji posjeduješ je važniji od vašeg vanjskog izgleda!“, smatra Maye te ponosno ističe pozivnice i dizajnerske haljine koje dobiva zahvaljujući novom karijernom zamahu kojeg je doživjela u šezdesetima.

„ Ono zbog čega se danas osjećam lijepo je hodanje crvenim tepihom u veličanstvenoj dizajnerskoj haljini, s profesionalnom frizurom i šminkom. Pozivnice za crveni tepih počele su tek  dolaziti u dobi od 68 godina.“, zaključuje Maye.

Da stil, modna zaigranost i odvažnost nemaju veze s dobnim granica jasno je pri samom pogledu na instagram profile stylish plus 50 influencerica. A mi vam u nastavku donosimo one najzapaženije i najotkačenije.

Lyn Slater 

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Accidental Icon (@iconaccidental)

Grace Ghanem 

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Grece Ghanem (@greceghanem)

Joani Johnson 

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli JoAni Johnson (@joanijohnson6000)

Maye Musk 

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Maye Musk (@mayemusk)

Fotografije: Instagram