Iako smo se već pomirili s činjenicom da će ova ljetna sezona biti nesvakidašnja, od nekih hedonističkih sitnica koje čine život ipak nećemo odustati

Sve u svemu, ljeto će biti neobično, ali će elementi zbog kojeg ga pamtimo i volimo biti tu – morsku obalu napunit će hrvatski turisti, temperature će biti visoke, spas ćemo tražiti u hladu, a zabava neće biti otkazana. More i kokteli pružat će prijeko potrebno osvježenje, baš kao što hrvatskom tržištu, i u ovim teškim trenucima, osvježenje daju pozitivne poduzetničke priče. Jedna od njih je i ona o brendu Botanica, koje je svoj renome već osigurao među poznavateljima kvalitetnih pića – pogotovo gina – te barmenima, što ne znači da se i oni koji samo žele uživati u čaši savršeno ohlađenog gin tonica ne mogu osjećati poput profesionalca, i na šanku u vlastitom domu, balkonu, terasi… Jednostavno, osvježavajuće piće, koje zaista simbolizira ljeto u čaši, svoj je idealan spoj pronašao u dehidriranom voću i aromatičnim začinima, proizvodima iz asortimana brenda Botanica, koji je 2016. nastao u Zagrebu.

Važnost dodanih aroma

Ivan Knežević i Mario Piteša začetnici su koncepta, koji su, ubrzo nakon rasta popularnosti gin tonica u Hrvatskoj, otkrili kako dobar koktel ne čine samo dva tekuća sastojka visoke kvalitete, već i dodatne arome koje se postižu dodavanjem nekoliko kriški sušenih naranča, limete ili limuna te cvjetova hibiskusa i perzijske ruže. A ovi prirodni sastojci, osim toga, pridonose i atraktivnosti pića. Čim su shvatili da su otkrili savršen recept nije bilo druge nego baciti se u proizvodnju dodataka u obliku obrađenog voća, povrća i začinskog bilja.

“Prvenstveno smo počeli tražiti začine za svoj posao i bar, nakon toga, kako smo primijetili da je publika u baru zainteresirana, a drugi ugostitelji su nam se počeli javljati, krenuli smo s laganim uvozom, potpuno neplanski. U to doba sve smo više i više otkrivali mogućnosti koje nam donose kvalitetni sastojci za miksologiju, a posebno gin tonic” kaže Piteša. Uskoro su istu stvar prepoznali i profesionalci, ali i sve više amaterskih koktel majstora koji traže ukusne začine i dehidrate te se interesiraju slažu li se međusobno i pristaju li uz gin po njihovom izboru. Baš zbog toga se u posljednje vrijeme sve više pozornosti posvećuje i maloprodaji, ne samo barmenima, kao i online shopu, koji krije i edukativnu notu za one koji žele biti sami svoji majstori.“Vrlo brzo smo počeli samostalno proizvoditi dehidrirano voće jer je bilo teško naći visokokvalitetne dehidrate koji su nam trebali. Kod dehidrata je stvar, naime, da kada je kvalitetno osušen, proizvod ostaje aromatičan, mirisan i zadržava boju, a osim toga mora biti savršeno osušen da kasnije ne bi došlo do kvarenja” otkriva Knežević.

Najbolje od najboljeg

S povećanjem interesa, naravno, ide i povećanje obujma posla, što je Kneževića i Pitešu nagnalo da prošire svoju proizvodnju i obradu voća i začinskog bilja. “Za vlastitu proizvodnju tražimo najbolje voće koje se u tom trenutku nudi na tržištu bilo da je riječ hrvatskoj Granny Smith jabuci, meksičkoj limeti, talijanskoj naranči – što možemo, nabavljamo lokalno. A kad je o distribuciji riječ najveći iskorak smo doživjeli kada smo se povezali s G3 Spirits koji nam je pomogao da više barova i ugostitelja dobije naše proizvode, dok nam je europsko tržište otvorilo sudjelovanje na najvećem svjetskom sajmu alkoholne industrije Bar Conventu u Berlinu gdje smo ugovorili i prve narudžbe izvan države. Danas se Botanica začini mogu pronaći na 10 europskih lokacija” istaknuo je Knežević. No, tu apetiti suosnivača brenda ne staju – ideja je napraviti veliki proizvodni pogon, a već se za iduću godinu priprema začinsko bilje, đumbir, čili i ostali dodaci koji će u potpunosti biti pod kontrolom brenda i 100 posto njihov proizvod.  S obzirom na visoke standarde i očekivanja koje su postavili u startu, jasno je da nekome prepustiti kvalitetno voće koje nabavljaju u Španjolskoj, Argentini, Maroku ili Italiji nije opcija, posebno zbog osjetljivosti dehidrata koji se, ako se pravilno ne procesuiraju, mogu pokvariti.

Eco-friendly ambalaža

Mjesta za greške nema, pa je u tu svrhu osmišljena i sasvim nova ambalaža koja je eco-friendly, ali još zanimljivije od toga, napravljena tako da prilikom zatvaranja istiskuje zrak i tako čuva svježinu i kvalitetu ružičastih i žutih pupoljaka perzijske ruže, cvijeta hibiskusa, sušene naranče, limuna, limete, grejpa i cikle, zvjezdastog anisa, štapića cimeta, crvenog papra te kokosa, skrivenih unutar kartonskog valjka. 

“Ambalažu smo razvijali šest mjeseci, poanta je bila da ne bude prozirna kako bi se sastojci štitili od sunčevih zraka, ulaska zraka i vlage. Unutar ambalaže nalazi se prehrambena folija, sve je napravljeno po najvišim mogućim standardima, a potrudili smo se i da bude ‘easy to operate’ za barmene. Isto tako, s ovim radimo i još jedan zaokret u poslovanju, a taj je da smo plastiku označili kao nešto što nije dobrodošlo u našem brendu. S povećanjem proizvodnje shvatili smo da zapravo povećano i zagađujemo zemlju od koje živimo, što nam nikako ne dolazi u obzir. Dizajn nove ambalaže bio je’ team effort’, ali najviše se tu istaknula naša brend menadžerica Andrea Kožina, dok je za ilustracije bila zadužena mlada umjetnica Matea Janković” kaže Piteša. 

Uz informacije koje možete pronaći na web stranici  kao i na društvenim mrežama Facebook i Instagram, s lakoćom ćete navigirati kroz svijet osvježavajućih, aromatičnih i punih okusa koji će vaš gin tonic koktel odvesti na jednu sasvim novu razinu. I ljeto i službeno može početi…

flash!

Kao mali proizvođač brend Botanica je zadovoljan da se njihovi začini i dehidrati mogu pronaći u većini hrvatskih barova, ali i u velikim trgovačkim lancima kao što su Konzum, Spar i Kaufland, s kojima uspješno surađuju. Za maloprodaju je zaslužan i dućan kofer. u kojem Botanica začini čine i dio gin boxeva, a ako se pripremate za kućni tulum, suosnivači predlažu da se njihovim proizvodima opskrbite u Vrutku ili Roto dinamicu u kojima se krije velik izbor.

#botanicaspices #wearenature