Ovo je 6 trendova u putovanjima na koje morate pripaziti sljedeće godine, prema Booking.com platformi
Platforma za digitalna putovanja podijelila je trendove putovanja na koje treba obratiti pažnju u novoj godini, od odmora temeljenog na održivosti do offline putovanja u inozemstvo. Budući da se 2022. uskoro bliži kraju, pravo je vrijeme da se okrenemo novoj godini i planovima za koje se nadamo da će se ostvariti.
Bilo da se radi o vjenčanjima, važnim rođendanima, diplomama ili promjenama u karijeri, tko zna što će budućnost nositi, ali nadamo se da će biti ispunjena trenucima slavlja i prilikama za putovanja. Koja smo jedva dočekali!
Postpandemijska putovanja doživjela su mali procvat (i, istina, zakomplicirala posao mnogim aviokompanijama), a ljudi se odlučuju putovati gdje mogu i kada mogu. I dok smo svi poprilično optimitični glede putovanja 2023. godine, Booking.com izvješćuje da su počele naznake nekih trendova koja ćemo pratiti u sljedećim mjesecima.
Kako se raspoloženje mijenja, platforma za digitalna putovanja naručila je opsežno istraživanje od više od 24 000 putnika u 32 zemlje i teritorija i kombinirala ga sa svojim vlastitim uvidima kako bi otkrila sedam novih predviđanja putovanja za 2023. godinu. Evo ih!
Offline putovanja
Kamuflirane kabine, kuhinja uz logorsku vatru i kompasi: ništa neće biti traženije od toga da mobitel ostavite kod svog putničkog agenta ili vodiča i upustite se u avanturu života. Nekoliko kaotičnih godina s prirodnim katastrofama, političkim nemirima i globalnom pandemijom dovelo je do toga da se ljudi odlučuju za odmor u offline-modeu kako bi pobjegli od stvarnosti (57 %) i isključili se i iskusili život samo uz najnužnije (33 %).
Očekujte također i pojavu više ekološki prihvatljivih smještaja za izgorjele gradske stanovnike koji traže jednostavnost, kao i smještaj koji gostima nudi smjernice o tome kako biti samodostatniji.
Putovanje izvan komfor zone
Zaboravite uobičajene favorite, 2023. godine putnici će tražiti jedinstvene praznike koji će ih šokirati, iznenaditi i oduševiti. Tako barem kaže čak 40 % putnika iz Ujedinjenog Kraljevstva koji žele doživjeti potpuni kulturološki šok – bilo da putuju nekamo s potpuno drugačijim kulturnim iskustvima i jezicima (47 %) ili istražuje manje poznate gradove sa skrivenim draguljima koji još nisu na radaru (24 %) .
Nostalgični izleti
Usred globalne nestabilnosti i želje za bijegom od stvarnosti, Britanci namjeravaju osmisliti iskustva putovanja koja se vraćaju u jednostavnija vremena, s nostalgičnim bijegom (84 %) koji pružaju uzbuđenje ponovnog proživljavanja 90-ih i ranih 2000-ih. U središtu će biti razna događanja evociraju (lažna) emotivna sjećanja na dane koji su iza nas, poput posjeta znamenitostima ili atrakcijama predstavljeni u kultnim retro filmovima ili se odlučuju za autobus kao primarni način prijevoza kako bi ponovno proživjeli grupni duh školskih izleta.
Stress-free utočište
Bijeg od stvarnosti, odmor usmjeren na mentalno zdravlje, transformativno zdravlje ili koji pomaže u životnim prekretnicama kao što su menopauza ili trudnoća bit će u fokusu sljedeće godine. S obzirom na to što se sve događa oko nas, koliko ovo čudi?
Poslovno putovanje
Iako se predviđalo da će postati stvar prošlosti i da će ih zamijeniti malo više Zoom sastanaka, poslovna putovanja vratit će se na dnevni red. No, za razliku od poslovnih putovanja prije Covida, zaposlenici traže više prilika za izgradnju timskog druženja u stvarnom životu – i izvan ureda – što odražava sve veću potražnju za uključivanjem poslovnih putovanja uz produktivnu igru. Znate, team building. Umjesto da samo trčimo na sastanke u druge gradove, želja mnogih je formirati poslovno putovanje koje će ujedno okupiti kolege i kolegice ili koji će organizirati da na mjesec dana budu digitalni nomadi u nekoj predivnoj kući na, primjerice, Baliju! Fokus će biti na jačanju odnosa i korporativnoj rekreaciji i timskom radu, a ne na poslu.
Budžetirani odmor
Globalna ekonomska neizvjesnost mnoge je natjerala da za sljedeću godinu uopće ne planiraju bijeg u vidu izleta ili dalekog putovanja, no oni koji su odlučili posjetiti zemlju koju još dosad nisu, više će voditi računa o tome kako najbolje iskoristiti svoj budžet za putovanja i to će im biti u fokusu. Ljudi će i dalje stavljati bezbrižne izlete na vrh svog popisa, no neće se više pretvarati da ne razumiju koliko su potrošili zbog druge valute, kao što smo to mnogi dosad činili. Tako se nećemo potpuno šokirati po povratku doma i još mjesecima patiti zbog trenutka slabosti. Jer sreća je u malim stvarima, zar ne?
Annie Pratt/Unsplash