Nakon iznenadne najave u kolovozu, stigao je novi, 12. studijski album Taylor Swift. Izravniji nego većina dosadašnjih, album je već potaknuo reakcije kritičara, ali i nove priče obožavatelja o skrivenim značenjima pjesama
Za većinu glazbenika svaki album predstavlja novu glazbenu eru, no kod Taylor Swift to je oduvijek maksimalno naglašeno. Ne samo da se mijenja kreativni koncept njezinih nastupa, look i feel koji želi postići na njima, nego nas i uistinu vodi u novu fazu svog života i kreativnog izričaja. Primjerice, “The Tortured Poets Department”, njezin prethodni album, bio je emotivni rollercoaster, jedno od najmračnijih izdanja uz album “Midnights”. Išlo je to u korak s njezinim privatnim životom i prekidom partnerstva s Joeom Alwayonom, britanskim glumcem, nakon šest godina.
View this post on Instagram
Samo 18 mjeseci kasnije, Taylor je predstavila novu verziju albuma, ali i sebe – nekoliko tjedana nakon objave zaruka sa sportašem Travisom Kelceom. Jedna od značajnijih promjena je i produkcija albuma, koju ne potpisuje Jack Antonoff, njezin dugogodišnji suradnik, već jedan od najuspješnijih švedskih produkcijskih tandema – Max Martin i Shellback.
View this post on Instagram
“The Life of a Showgirl”: još jedan pop trijumf
Prve reakcije kritike na album sugeriraju da je Taylor Swift (ponovno) trijumfirala u svom pop svemiru. Ovo je dosad najodrješitiji album u kojem Swift uranja u svoj nekomplicirani svijet pozitivne ljubavi ili pak šalje završne poruke osobama kojima se zamjerila. Kritike se većinom slažu da je ovo jedan od produkcijski najzanimljivijih albuma, s melodijama koje mu daju dobru dinamiku, prepoznatljivim refrenima i hookovima zahvaljujući kojima je zajamčeno da ćemo ga slušati posvuda. Album je kraći nego svi Swiftini prethodni, a prožimaju ga teme refleksije o slavi i spotlightu, statusu pop ikone, značenju online persone, ali i ljubavi – no ne kroz patnju, već kroz uzbuđenje i humor.
Na albumu se ističe “The Fate of Ophelia”, inspirirana likom Ofelije iz “Hamleta”, u kojoj Swift govori o svom mentalnom stanju behind the scenes i kako ju je ljubav spasila od same sebe. U “Elizabeth Taylor” priča o preplitanju slave i privatnog života i kroz tu temu pronalazu poveznicu s glumačkom ikonom.
Ističe se i “Eldest Daughter”, mnogima jedna od najdražih pjesama zasad, u kojoj Swift govori o transformaciji sebe i svojih stavova prema ljubavi, oblikovanih medijskim pritiskom i sudjelovanjem u javnom životu. Istovremeno kontemplira nad značenjima različitih uloga u svom životu, ali nas ponajviše hladnoćom i apatijom u online svijetu. “Cancelled!” komentira temu reputacije i njezine javne slike, pitanje cancel kulture koja je, po Swift, zapravo duboko ukorijenjena u mizoginiji.
U svijetu obožavatelja najviše se, pak, govori o pjesmi “Actually Romantic” kao o diss tracku za Charli XCX i svojevrsnom odgovoru na njezinu pjesmu “Sympathy is a Knife”. Po nekima, ta pjesma implicira na Taylor Swift i njezin rad, a pozadina priče je i da je Charli trenutačno u braku s bubnjarem benda The 1975, istog benda u kojem je Swiftin bivši partner Matty Healy, s kojim je Charli bliska.
Taylor Swift novim albumom možda otvara novu eru, ali sasvim sigurno cementira svoj status pop ikone. Ako neki u to sumnjaju, čak i nakon rekordno rasprodane turneje koja se upisala u glazbenu povijest, “The Life of a Showgirl” upravo je za njih vrlo jasna poruka.
Foto: Instagram