Brojni prevrati i odlasci s pozicija kreativnih direktora obilježili su proteklu godinu u (uvijek) kaotičnoj modnoj galaksiji. S trona kuće Gucci ispratili smo osebujnog Alessandra Michelea, Burberry je pokazao vrata Riccardu Tisciju i dočekao “Botteginog” Daniela Leea, a nakon 27 godina Raf Simons ugasio je vlastiti brend. Sve te novosti koje smo ostavili u protekloj godini obilježit će i novu nam 2023., a osim iznenadnih događaja kojima će nas prevrtljiva moda sigurno počastiti, ono čemu se unaprijed radujemo su i Met Gala posvećena Karlu Lagerfeldu i drugo izdanje Tjedna mode u Metaversu.
Novi Burberry s Danielom Leeom
Nakon što udahnuo život u “uspavanog diva” Bottega Venetu učinivši brend jednim od najpoželjnijim na svim ljestvicama popularnosti, Daniel Lee je pod poprilično nerazjašnjenim okolnostima napustio mjesto kreativnog direktora u talijanskoj modnoj kući. Na Danielovo mjesto došao je Matthieu Blazy, a Lee je svoje mjesto pod suncem pronašao u rujnu prošle godine kada ga je britanska modna kuća Burberry angažirala na mjesto kreativnog direktora koje je dotad popunjavao Riccardo Tisci. Imajući u vidu renome i bogatu tradiciju Burberryja, ali i činjenicu da je Lee svojom vizijom revitalizirao Bottega Venetu na koju smo dotad gotovo bili zaboravili, ne čudi što modni svijet s nestrpljenjem iščekuje vidjeti kako će se Lee snaći u novoj ulozi.
Do tog trenutka, naime, nećemo trebati dugo čekati. Debi Daniela Leea u Burberry “bojama” na dnevnom je redu već za koji tjedan, 20. veljače na pisti Tjedna mode u Londonu. Bit će zanimljivo vidjeti kako će Danielova magija izgledati posuta po estetici ikoničnog Burberryja.
Što će biti s Guccijem?
Kada je, 2015. godine, na čelo talijanske kuće Gucci zasjeo osebujni Alessandro Michele hype koji se stvorio oko Micheleove bizarne, eklektične, retro i maksimalističke estetike propelirao je Gucci u sam vrh najpopularnijih brendova. Tijekom njegove “vladavine” profit kuće gotovo se utrostručio, a sve to zahvaljujući Micheleovoj jasno razrađenoj viziji, suludo zanimljivim kampanjama, genijalnim fashion showovima i fenomenalnim suradnjama. No, “ljubavi” je ipak došao kraj u studenom prošle godine, a modni su mediji naslućivali da je razlog Micheleovom odlasku stagnacija brenda.
S obzirom na to da je Michele ostavio poprilično jak pečat na estetici i imidžu talijanskog brenda, ne čudi to što svi s nestrpljenjem iščekuju tko će ga zamijeniti i kako će Gucci izgledati u “post-Michele eri”. Mnogi navijaju da se na to mjesto vrati Tom Ford koji je talijansku kuću vodio kroz njezin “najseksi period” od 1995. do 2004.
Met Gala u čast Karlu Lagerfeldu
Njujorški Metropolitan ovogodišnju će Met Galu posvetiti neumornom radu Karla Lagerfelda kao jednog od najznačajnijih kreatora mode našeg vremena. Tema nosi naziv “Karl Lagerfeld: A Line of Beauty”, a osim što će crveni tepih “prvog ponedjeljka u svibnju” ispuniti najveće svjetske zvijezde odjevene u čast velikom Karlu, Institut za kostimografiju muzeja Metropolitan, pod palicom kustosa Andrewa Boltona, organizirat će i veliku modnu izložbu kao hommage dizajneru koji je preminuo 2019. godine.
Od 1954. godine pa sve do dana svoje smrti, Lagerfeld je mijenjao lice mode, a svoj pečat utkao je u brojne velike modne brendove, Balmain, Patou, Chloé, Fendi, Chanel kao i vlastiti brend. Bolton je otkrio Vogueu kako nije riječ o običnoj retrospektivi jer je “siguran da bi Karl to mrzio”, a odgovor kako da izložbi da novi ugao pronašao je u skicama. No, osim skica izložba će sadržavati i pregršt video materijala kao i više od 150 originalnih lookova iz svih kuća za koje je Lagerfeld stvarao.
Metaverse Fashion Week
Nakon što je prvi Metaverse Fashion Week, održan u ožujku 2022. godine, pokazao kako u domeni virtualnih modnih showova još ima pregršt mjesta za napredak, centralni modni događaj vraća se na virtual reality platformu Decentraland u novom izdanju i to pod sloganom “iduće poglavlje mode”.
Tjedan mode u Metaverseu održat će se nakon svih fashion weekova u fizičkom svijetu, od 28. do 31. ožujka 2023. godine, a svoje kolekcije predstavit će modni brendovi kao što su DKNY, Tommy Hilfiger, Paco Rabanne, Dolce & Gabbana, Etro, Charles & Keith i Prive Porter, kao i popularni web3 brendovi DeadFellaz, The Sevens, 8SIAN, Fang Gang i The Mortiverse.
Foto: Gucci PR