Nakon prvotne opsesije Temuom i Sheinom, sve se intenzivnije počinjemo udaljavati od trenda ultrabrze mode. Francuska je prva zemlja koja je prepoznala problem i institucionalno reagirala – reklamiranje Sheina i Temua bit će zabranjeno
U 2024. godini kineska ultra-fast fashion kompanija Shein nadmašila je prihode globalnog modnog diva Inditexa i ostvarila prihod od 48 milijardi eura. Postala je najveća kompanija brze mode na svijetu. Ipak, sa sve većom sviješću o ekološkim i ekonomskim posljedicama, izrabljivanju radne snage te zdravstvenim rizicima, pojavila se potreba za regulacijom ovog divljeg tržišta.
View this post on Instagram
Francuska je nedavno otvorila pitanje institucionalnog prepoznavanja problema te predstavila novi zakon koji cilja upravo ultra-fast fashion lance. Prvi je to put da su u fokusu influenceri kao jedni od glavnih pokretača konzumerističkih navika. Očekuje se da će zakon stupiti na snagu do kraja ove godine.
Zakon zabranjuje oglašavanje kompanija poput Sheina i Temua na svim društvenim mrežama. Onemogućuje influencere u prodaji putem affiliate linkova i sponzoriranih partnerstava jer će promocija ultra-fast fashion brendova biti nezakonita. Štoviše, predlaže se ograničenje čak i neplaćene promocije.
View this post on Instagram
Ova prekretnica događa se na dvije razine – prvi put influenceri se definiraju kao ključni akteri u oblikovanju potražnje, osobito zbog njihove uloge među mladom publikom. Osim toga, prvi put jedna europska zemlja zakonski cilja ove kompanije te uvodi obavezno ekološko označavanje i dodatne poreze na proizvode ultrabrze mode.
Očekuje se da bi i druge europske zemlje mogle slijediti ovaj primjer.