Možda je uzrok mom dojmu činjenica da je prošlo tjedan dana od fantastičnih finala sjajnih serija “Succession” i “Barry”, no kako sam počela gledati iščekivanu i kontroverznu seriju “The Idol” tako sam se sve više i više lovila kako – umirem od dosade.
The Idol – gledati ili ne?
Pa sam dala drugu šansu, krenula iznova s prvom epizodom i mogu reći da nisam pogriješila. Ovdje prvi dojam nije varao. A s obzirom na to da je autor serije Sam Levinson, isti onaj koji je kreirao fantastičnu seriju “Euphoria”, moja očekivanja su bila mnogo, mnogo veća od onoga što sam gledala. Prvih pola sata epizode daju dojam da nas čeka… nešto. Ova drama se na početku čini mnogo boljom, nego što uistinu jest. Kao da nas autor namjerno zafrkava. Uz toliko pompe i kontroverze koje su okruživale seriju na kraju sve nekako pada u vodu. I na stranu sve što ćete dalje pročitati, serija ostavlja vizualan dojam. Direktori fotografije Arseni Khachaturan i Marcell Rév kao da su jedini napravili dobar posao u ovom projektu. Ok, dobri su bili i odjeli frizure i šminke, scenografije i kostimografije.
Podsjetimo se; priča je smještena u okruženje glazbene industrije, te prati “self-help” gurua za i vođu suvremenog kulta koji razvija kompliciran odnos s pop-idolom u usponu. Kreatori serije su Sam Levinson, Abel “The Weeknd” Tesfaye i Reza Fahim. U glavnim ulogama su Abel “The Weeknd” Tesfaye, Lily-Rose Depp i Troye Sivan, dok su u ostalim ulogama Dan Levy, Da’Vine Joy Randolph, Eli Roth, Hari Nef, Jane Adams, Jennie Ruby Jane, Mike Dean, Moses Sumney, Rachel Sennott, Ramsey, Suzanna Son i Hank Azaria. Zapravo Sam Levinson piše i režira ovu ljigavu priču o pozlaćenom i glorificiranom životu pop zvijezde i gurua koji upada u njega kako bi ga prodrmao.
Lily-Rose Depp glumi Jocelyn, pop zvijezdu (rekla bih da je inspiracija bila Britney Spears) koja želi ponovno pokrenuti svoju karijeru nakon neodređenog sloma. Predstavljena je dok se njezini menadžeri nerviraju oko nje, reagirajući na krizu u odnosima s javnošću koja je nastala kada je njezina vrlo privatna fotografija procurila na internet. U početku je serija kaotična i pretjerana satira slave. Jocelynin tim menadžera, pomoćnika, pr-ova i direktora izdavačke kuće šali se dok smišljaju kako se nositi sa skandalom prije nego što ona sazna za njega. “Ono što su Britney i Jocelyn prošle je jedinstveno… ali univerzalno”, odlučuje publicist Benjamin (Dan Levy). Jocelyn je već imala slom, pa je paralela s Britney Spears očita. Dijalozi su klišej za klišejom, a Lily-Rose Depp je jednostavno neuvjerljiva u ulozi.
Serija nas cijelo vrijeme pokušava šokirati, izazvati… ima mnogo golotinje, psovki, droge, sadizma, mazohizma, mentalnih bolesti i mnogo, mnogo cigareta, a sve kako bi se doimala, pa – subverzivnom. Radi se o uzaludnom pokušaju. Niti se radi o kritici glazbene i showbusiness industrije, niti donosi sadržaj seksualnih fantazija, niti se miče s mjesta. Seriji neupitno nedostaje sadržaja, likovi su bez karaktera, u potpunosti su dvodimenzionalni, plošni, kao da su izrezani iz kartona. Scene koje bi trebale provocirati i uzdrmati zapravo su neugodne, kao da gledate neku izuzetno neugodnu situaciju koja se dešava drugome i neugodno vam je za (ili umjesto?) tog drugoga.
Da ne duljim više s negativnostima, za kraj bih samo istaknula da mi je cjelokupan dojam takav da kao da su kreatori koristili provokaciju, seks i nasilje kako bi prekrili loš tekst, loš scenarij za višesatni glazbeni videospot. Jedno jako i čvrsto “skip” s moje strane.
Fotografije: HBO Max