Ljubitelji mode često se znaju požaliti kako Lijepa Naša nema dovoljno modnih adresa na kojima se mogu kupiti domaći dizajnerski komadi. Međutim, Zagreb već ovog vikenda otvara vrata novog dizajnerskog kolektiva.

Studio 78 nastavak je priče koju je pokrenula Matea Bručić, a koja se iz užurbane Draškovićeve ulice preselila na Trešnjevku. Nova domaća modna oaza okuplja velik broj dizajnera, uključujući i mnoga nova imena, a osim odjevnih predmeta i modnih dodataka, dizajneri će predstaviti i druge segmente svog rada. Isto tako, Studio 78 nastoji postati mjesto održavanja revija, radionica i raznih događanja posvećenih domaćoj modi, ručnom radu i održivosti.

Stoga, o čemu se točno radi i što nas sve očekuje, saznajte kroz razgovor s osnivačicom kolektiva koji donosimo u nastavku!

Što Vas je inspiriralo za pokretanje dizajnerskog kolektiva?

Moja želja bila je olakšati mladim poduzetnicama početak njihovog poslovanja, što je i meni bilo potrebno te stvoriti zdravo umreženje i okruženje gdje bismo zajedno stvarale i slavile uspjehe. Također, moji klijenti često su trebali usluge stilista, savjete u odabiru modnih dodataka ili poklona za razne prigode. Umjesto da ih šaljem u trgovačke lance sa stranim brendovima, pomislila sam da bi bilo divno ponuditi im proizvod od domaćeg proizvođača. Tako je sve krenulo prije tri godine.

Matea Bručić

Ispričajte nam na koji je način koncipiran Studio 78?

Kao i na prethodnoj lokaciji u Draškovićevoj ulici, studio je svojevrstan ženski dizajnerski kolektiv u kojem vlada poslovno/prijateljski odnos. Međusobno se podupiremo i udružujemo znanja, vještine i naravno klijente te često ostvarujemo suradnje i dijelimo vrijedne informacije.

Moji klijenti će uvijek trebati usluge ili proizvode mojih kolegica, a isto vrijedi i za njihove. Uvodna ideja kolektiva je i distinkcija od klasičnog gift shopa ili concept storea jer mi ne preprodajemo proizvode s maržom niti naplaćujemo provizije. U duhu kolektiva, snosimo zajedničku brigu oko prostora i potrepština, a kupac od prvog do zadnjeg trenutka izravno komunicira i kupuje od proizvođača, čime se osnažuje veza s našim dragim klijentima i posjetiteljima.

Koja se simbolika krije iza imena? Postoji li neka posebna priča?

Prethodno smo bili poznati pod imenom BUQELE House of Fashion – to je bio naziv mog brenda od samog početka. Kako smo rasli i širili se, odlučili smo se odmaknuti od gužve centra grada, a nova lokacija inspirirala nas je da odaberemo neutralno, ali upečatljivo ime. S obzirom na to da se nalazimo na adresi Ozaljska 78, željeli smo da prolaznici i stalni klijenti lako zapamte naše ime i rad. Tako je nastala ideja za novo ime – Studio 78 koji spaja showroom (izložbeni prostor s prednje strane) i workshop (radionu u pozadini gdje marljivo stvaramo nova djela i proizvode).

Kako ste odabrali dizajnere koji će biti dio kolektiva? Koji su bili kriteriji?

Mnoge dizajnerice pratim već godinama i posjedujem njihove kreacije. Kvaliteta i unikatnost njihovog rada bili su ključni kriteriji za odabir i nadopunu našeg kolektiva, a iznenadio me veliki broj dizajnerica i kreativki koje su se same prijavljivale, što je otežalo konačni izbor.

Naglasak je bio na autentičnosti rada, kvaliteti i načinu proizvodnje. Estetski smo sve donekle slične, ali i raznolike, no najviše nas povezuje predanost ručnom radu, pristup “slow fashion” proizvodnji i raznovrsnost naših kreacija.

Koje vrste proizvoda možemo očekivati u trgovini?

Prije svega nudimo modnu konfekciju, limitirane dizajnerske kolekcije, kreacije po mjeri i unikatne komade. U ponudi imamo i širok izbor modnog nakita, heklanih i pletenih modnih i dekorativnih proizvoda, torbi različitih stilova, kvalitetnih keramičkih proizvoda, žičanih i sobnih dekoracija, biljnih i kućnih dekoracija, umjetničkih slika i djela te još mnogo toga. Vođena idejom Gesamtkunstwerka, vjerujem da mi kreativci možemo ponuditi klijentima gotovo sve što im je potrebno u svakodnevici.

Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili prilikom pokretanja trgovine?

Rekla bih da je to kreativno iskorišten prostor s optimalnim rasporedom za svaki predmet.

Kvantiteta prije kvalitete mnogim je potrošačima način promišljanja o modi. Mislite li da su ovakve inicijative poput vaše dobar način kako široj masi približiti održivu modu i drugačiji način kupnje?

Apsolutno! Mi kroz komunikaciju s klijentom vršimo i svojevrsnu edukaciju tijekom koje sugeriramo najbolji proizvod te njegovu daljnju upotrebu, način održavanja i kreativne načine prenamjene.

Što biste istaknuli kao ključne prednosti kupovine dizajnerskih odjevnih predmeta s domaćim potpisom?

Izravan kontakt s proizvođačima, lokalnu proizvodnju i podupiranje našeg poduzetništva te cirkularne ekonomije, a najviše unikatnost i kvalitetu naših proizvoda.

Možete li podijeliti s nama neki zanimljiv ili poseban trenutak koji ste doživjeli tijekom razvoja ovog projekta?

Najposebniji trenuci za mene bili su upoznavanje mladih žena i prijateljstva koja su nastala s njima. Zajedno smo organizirale revije i kreirale kolekcije, što nas je još više zbližilo i pomoglo nam da naučimo više o sebi i svojim strukama.

Kakve su zasad reakcije publike na najavu otvorenja dizajnerskog kolektiva?

Mnogi postojeći klijenti izrazili su podršku i veselje činjenicom da otvaramo nova vrata i priče u kojima sada mogu naći nove proizvode.

Imate li u planu organizaciju određenih dodatnih aktivnosti poput predstavljanja novih kolekcija, pop-up formi i slično, unutar trgovine?

U rasporedu su nam brojni pop-upovi, predstavljanja kolekcija i novih proizvoda, edukacije i radionice u Studiu 78, kao i upoznavanja s novim klijentima. Jedva čekamo!

Dizajnerski kolektiv čine: BUQELE, LaPetlja, Septem Rosae, Lunita wire art i Rego keramika, STAŠA DESIGN, Glassland, Green&Out, DORA nakit, iglica, KALLA, RAW BAG i Facol Design.

Foto: Privatni album