Moda je, poput svake druge industrije, podložna velikim preokretima, no kad jedan talijanski modni div preuzme drugi, priča nadilazi obične poslovne brojke. Vijest da Prada preuzima Versace u akviziciji vrijednoj 1,25 milijardi eura nije samo vijest o pukoj promjeni vlasništva već i moguća prekretnica u estetskom i poslovnom smjeru jednog od najslavnijih modnih brendova na svijetu
Na papiru, ovo je pametan strateški potez. Versace, iako bogat poviješću, karizmom i modnim nasljeđem, posljednjih je godina pokazivao znakove komercijalnog zamora. Otkako je brend preuzeo američki holding Capri 2018. godine, brend je pokušavao balansirati između visoke mode i privlačenja mase, često na štetu vlastite autentičnosti. Prada, s druge strane, dosljedno njeguje svoju avangardnu, intelektualnu estetiku i snažno brani vrijednosti talijanskog luksuza, ali i dizajnerske autorske slobode. No ono što ovu akviziciju čini posebno intrigantnom jest kontrast između dva brenda; Prada je racionalna, suzdržana, gotovo arhitektonska u svom pristupu odjeći, dok je Versace senzualan, barokno raskošan, sa stavom koji pršti samopouzdanjem. Je li moguće spojiti takve krajnosti, a da se ne izgubi identitet? Moda, znamo, voli paradokse, a ovaj bi mogao biti jedan od uzbudljivijih u novijoj modnoj povijesti.
View this post on Instagram
Mnogi se ipak pitaju što će se sada dogoditi s DNK-om Versacea. Donatella Versace, koja je desetljećima bila kreativna snaga i lice brenda, nedavno je odstupila sa svoje pozicije, a njezino mjesto zauzeo je Dario Vitale, bivši kreativni direktor Miu Miu, brenda Prada grupe. Ta tranzicija već sama po sebi sugerira novi vizualni smjer: manje drame, više kontrole, a možda čak i sofisticiraniji smjer brenda. S poslovne strane, Pradino preuzimanje Versacea može se shvatiti kao pokušaj Italije da konsolidira svoje modne snage te ide ukorak s dominacijom francuskih konglomerata poput LVMH-a ili Keringa. Jer, u vremenu kad luksuz sve više funkcionira kao veliki biznis s preciznošću švicarskog sata, i talijanski brendovi moraju udružiti resurse da bi ostali konkurentni na globalnoj sceni.
View this post on Instagram
No ključno pitanje ostaje: hoće li ova sinergija roditi novu kreativnu eru ili će brendovi izgubiti vlastite “duše” u ime učinkovitosti? Ako je suditi po povijesti obaju brendova, talijanski duh borbenosti i inovacije nije lako ugasiti, a mi se nadamo da će tako ostati i u budućim kreacijama. U svakom slučaju, svidjelo se to nama ili ne – Prada i Versace sada dijele budućnost, a svijet mode s razlogom strepi i željno iščekuje sljedeći korak ove gigantske modne suradnje.
View this post on Instagram