Devastirajući prizori vatrene stihije koja je poharala Los Angeles, nikoga nisu stavili ravnodušnim. Stanovništvo je ostalo bez svojih domova, uništena je priroda te su ugrožene različite životinjske vrste, a nažalost, štete nisu samo materijalne jer su požari za sobom ostavili i ljudske žrtve.

Nakon što kalifornijski požari budu obuzdani i istrage utvrde njihove uzroke, očekivano je da će imati značajan utjecaj na lokalnu ekonomiju, a posebno na modnu industriju koja igra ključnu ulogu u gospodarskom životu regije. Naime, uništene su brojne trgovine i proizvodni pogoni, a vlasnici i radna snaga nalaze se pred poprilično visokim zidom. Iako se na prvi pogled uništenje trgovine s odjećom može činiti manje važnim u usporedbi s gubitkom domova, važno je zapamtiti da je ta trgovina nekome predstavljala glavni izvor prihoda i rezultat godina truda, ulaganja i posvećenosti.

Primjerice, požar u Pacific Palisadesu uništio je i kultni butik Elysewalker koji je bio važan dio lokalne modne scene. Trgovina je bila poznata ne samo po kolekcijama luksuznih brendova, već i po tome što je bila mjesto okupljanja zajednice. Isto tako, osim što su zahvatili trgovine, požari su utjecali i na proizvodne pogone u Los Angelesu. Naime, usprkos tome što su mnogi pogoni ostali zaštićeni od neposredne opasnosti, predviđa se da će širi učinci na radnike i njihove obitelji postati vidljivi tek u nadolazećem razdoblju. Drugim riječima, raseljavanje velikog broja obitelji (koje će se najvjerojatnije dogoditi i već se događa) pokrenuti će lančanu reakciju koja imati dugoročne posljedice na cjelokupne proizvodne kapacitete lokalnih tvrtki. Sve to dodatno će otežati novu strukturu rada te istovremeno otvoriti prostor za nove socijalne i ekonomske izazove.

Iako uzrok nije isti, ova situacija u neku ruku podsjeća na period pandemije tijekom kojeg je modna industrija na svjetskoj razini podlegla velikim izazovima. No, tada je spas pronađen u maksimalnoj digitalizaciji poslovanja, ali trenutačna kalifornijska kriza koja ima fizičke gubitke te nepovratno oštećenu povijest i identitet pojedinih brendova – mora pronaći smjer koji će u narednim godinama obnoviti uništeno.

Unatoč razornoj tragediji, modna industrija pokazala je solidarnost i spremnost na akciju. Brojni brendovi poduzeli su konkretne korake kako bi pomogli zajednici – od donacija odjeće i pretvaranja svojih sjedišta u centre za prikupljanje pomoći, pa sve do organizacije kampanja za prikupljanje sredstava. Primjeri poput Set Activea i Madhappyja koji su svoje prostore prilagodili za skloništa i distribucijske centre te inicijativa brenda Rebecca Minkoff za podršku vatrogasnim službama – svjedoče o snazi zajedništva u suočavanju s krizom. Samim time, u ovim trenucima jedino u što se kalifornijska modna scena može uzdati su kolektivna odgovornost i spremnost na djelovanje s ciljem bolje budućnosti cijelog sektora.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gregory Gourdet (@gg30000)

Foto: Instagram/@visionsbytombertolotti