Može li vas loša komunikacija spriječiti u ostvarenju vaših karijernih ciljeva? Može, no zato budite mudri i poduzmite nekoliko koraka da do toga ne dođe

Svi griješe, ali kad napravite jednu (ili više) pogrešaka na poslu, posljedice mogu biti posebno štetne. Prvo, nemojte paničariti. Ako izgubite povjerenje kolega, šefa – i još gore, u samog sebe – postoji nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste poništili štetu.

Naime, problemi na radnome mjestu mogu ozbiljno utjecati na performanse i dobrobit, no mnogi od nas nisu svjesni svojih pogrešaka dok ne dođe vrijeme za procjenu učinka. Unaprijed riješite probleme prije nego što postanu ukorijenjene navike brzom samoprocjenom. Prema korporativnom life coachu Masonu Farmaniju, dvije najčešće pogreške uključuju uobičajeno kašnjenje i nepridržavanje rokova.

1/ Neučinkovita komunikacija

Potrudite se slušati, jasno komunicirati i nikad ne donositi pretpostavke. Svrha svake komunikacije trebala bi biti da slušatelj jasno čuje i razumije što se prenosi. Često govorimo kao da razgovaramo sa sobom samima, a ne sa slušateljem. Također bismo trebali biti svjesni kad neslaganja s kolegama i šefovima ometaju učinkovitu komunikaciju, uzrokujući neučinkovitost u tvrtki.

2/ Osjećaj da imate pravo na nešto

Kad se osjećate kao da imate pravo na nešto (ili još gore, da vas ne cijene), vaš stav može brzo postati toksičan za radnu okolinu. Naime, svi donosimo određene odluke i prihvaćamo stanovite pozicije; kad se nađemo na nekoj poziciji, budite zahvalni na prilici. Također je istina da bi vaš poslodavac trebao biti zahvalan što vas ima, ali neki poslodavci smatraju da je paket određenih (materijalnih) naknada odraz njihove zahvalnosti.

“Nedostatak angažmana ili inicijative može potaknuti osjećaje izolacije i smanjeno zadovoljstvo poslom jer se zaposlenici mogu osjećati odvojeno od svojih odgovornosti i podcijenjeno”, kaže Farmani i dodaje: “Ovi problemi mogu potkopati samopouzdanje i doprinijeti sagorijevanju, negativno utječući na radni učinak i mentalno blagostanje.” Iako možda ne možete kontrolirati cjelokupnu radnu kulturu, trebate zadržati pozitivan stav koliko god dugo možete dok ste tamo.

3/ Jeste li plaćeni onoliko koliko vrijedite

Radite stvari samo na svoj način? Svaka tvrtka ima svoje politike, protokole i postupke. Morate ih se pridržavati ili razgovarati o svojim prijedlozima za promjene sa svojim nadređenima i donositeljima odluka. Osim ako ne postoji pisani sporazum o promjenama, Farmani savjetuje da uvijek slijedite utvrđene protokole tvrtke jer ako to ne učinite, rezultati bi se mogli iskoristiti protiv vas.

Također, kad se upute za projekt ne slijede ispravno u korist rada “na svoj način”, to bi moglo rezultirati pogreškama koje zahtijevaju dugotrajne revizije. Ova radna pogreška uzrokuje i pad produktivnosti i osjećaj frustracije. Zanemarivanje malih, ali ključnih detalja može kasnije dovesti do većih problema, stvarajući trajnu zabrinutost zbog kvalitete vlastitog rada i sigurnosti posla.

4/ Neiznošenje vlastitog mišljenja

Neiznošenje mišljenja ima posljedice, čak i ako mislite da tako održavate mir u radnom okruženju. Za Farmani, jedan uobičajeni primjer jest ne tražiti pojašnjenje nečega iz straha da će to izgledati loše – ali na kraju stvari ispadnu puno gore kad rezultati ne ispune očekivanja. Također, i možda još važnije, “neiznošenje mišljenja kada ste zlostavljani ili maltretirani dopustit će da se takav ciklus nastavi”, kaže Farmani.

Kako se oporaviti od svojih pogrešaka

Ako se borite s pogreškama na poslu, važno je poduzeti promišljene korake da stvari promijenite u pozitivno. Srećom, neka rješenja relativno su jednostavna. Primjerice, ako niste pažljivo slijedili upute za projekt, budite fokusiraniji i uporni da biste izbjegli te pogreške u budućnosti. U složenijim situacijama isprobajte ove preporuke stručnjaka:

Korak 1: Preuzmite odgovornost i budite proaktivni

Pogreške se događaju svima, stoga to stavite u perspektivu da biste ograničili osjećaj srama. Međutim, uz nedostatak svijesti, nedostatak odgovornosti kad pogriješite može biti velik problem. Osigurajte da se ne čine pogreške, a kad se ipak dogode, preuzimanje odgovornosti spriječit će daljnje gubljenje vremena za tvrtku. Farmani savjetuje da stvari uzmete u svoje ruke tražeći povratne informacije i recenzije kad je to prikladno. Aktivnim traženjem povratnih informacija i pojašnjenja, profesionalci mogu osigurati da su na pravom putu i održati svoj profesionalni kredibilitet.

Korak 2: Zatražite mišljenje kolega

U nekim situacijama traženje mišljenja kolega može ponuditi vrijedne perspektive o poboljšanju i izbjegavanju ponavljanja pogreške. Promišljanje o pogrešci (zajedno s kolegama) da biste razumjeli njezine temeljne uzroke i učenje iz iskustva također je ključno za osobni razvoj.

Korak 3: Odmah ispravite problem

Farmani ističe da svaki problem treba odmah riješiti primjenom korektivnih mjera za rješavanje problema. “Ako niste sigurni koja je odgovarajuća mjera, pitajte šefa za preporuke da biste smanjili sve negativne učinke. To može uključivati reviziju rada, obavještavanje pogođenih ili unošenje promjena da biste spriječili slične pogreške u budućnosti“, kaže Farmani.

Korak 4: Održavajte konstruktivan stav

Oporavak od pogreške može potrajati, ali nemojte se obeshrabriti. “Najvažniji korak (u rješavanju pogreške na poslu) jest održavanje konstruktivnog stava. Pojedinci mogu sačuvati svoje samopouzdanje i otpornost fokusirajući se na rješenja umjesto da se zadržavaju na pogrešci”, kaže Farman i zaključuje: “Takav pozitivan pristup ne samo da pomaže u oporavku od pogrešaka već i u napredovanju u profesionalnim vještinama.”

Foto: @kristin_rodin